Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

3 hours ago, JFM said:

Satser på at min 650w gold klarer min strømgjerrige Ryzen 3700X og 3080 Tuf

 

  Reveal hidden contents

 

Min RM650x takler det helt fint. 

10700K, 16GB 4100CL16, 3080 Ventus - lite annet ekstra. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
4 hours ago, Nizzen said:

3090 med 520w bios og 10900k trekker 720-800w i krevende spill, så nei 750w er for lite. Stock cpu og stock 3080 så er det nok.

Ikke mange som har ekstrem over klokking som hobby, får du så mye mere fps en de normale.

Er det du ser på skjermen som er viktigst, ikke hva du bruker i strøm, eller ser i test programmene.

For det jeg bruker mine kort til, er oc ikke mye opp. Men kjekt å teste

Klarer 2040 på 3090 med bare 2xpci-e kontakter. Men ikke mye opp.

Lenke til kommentar
23 hours ago, Kryptodebunker said:

Nei ikke for salg i Norge. 

Hehe nei vifta måtte flyttes oppover. 

Hmm.. Hva er greia med founders edition egentlig? Blir de laget i et viss antall og thats it?

Grunn til at jeg ønsker et FE er for at det hadde passet perfekt i kabinettet mitt plassmessig med en klaring på ca 1-2mm. Vet det er et par ande kort fra noen mer ukjente utgivere som passer, men likte ikke de noe særlig. 

Endret av FuzzFuet
Lenke til kommentar
FuzzFuet skrev (2 minutter siden):

Hmm.. Hva er greia med founders edition egentlig? Blir de laget i et viss antall og thats it?

Grunn til at jeg ønsker et FE er for at det hadde passet perfekt i kabinettet mitt plassmessig med en klaring på ca 1-2mm. Vet det er et par ande kort fra noen mer ukjente utgivere som passer, men likte ikke de noe særlig. 

FE er det liten margin på. Den er for dyr til å selge til nordmenn med angrerett og 3/5 års reklamasjon. 

Lenke til kommentar
55 minutes ago, L1pslide said:

Min RM650x takler det helt fint. 

10700K, 16GB 4100CL16, 3080 Ventus - lite annet ekstra. 

Samme her. Er på samme PSU med 8700K 5.0Ghz 1.33V 32GB 3600 CL14 1.45V og et 3080 Suprim X. Har det på stock så kan hende det hadde blitt problemer hvis jeg overklokka skjermkortet eller byttet til et kraftigere 3x 8pin BIOS - derfor jeg skal bytte til en større strømforsyning. Det skal gå helt fint med TUF-kortet. @JFM

Lenke til kommentar
15 hours ago, JFM said:

Satser på at min 650w gold klarer min strømgjerrige Ryzen 3700X og 3080 Tuf

 

  Reveal hidden contents

 

Bytt prosessor til neste generasjon så ikke en god del av ytelsen du betaler for i 3080 går tapt. Med Zen 2 får du kun 70-85% alt etter spilltittel av den ytelsen du kan ha med RTX 3080. Kjedelig å få 100 FPS hvis du kunne fått 130 FPS med Zen3.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
BadCat skrev (1 time siden):

Bytt prosessor til neste generasjon så ikke en god del av ytelsen du betaler for i 3080 går tapt. Med Zen 2 får du kun 70-85% alt etter spilltittel av den ytelsen du kan ha med RTX 3080. Kjedelig å få 100 FPS hvis du kunne fått 130 FPS med Zen3.

Lommeboka sier nei 😅

Lenke til kommentar
Mala skrev (8 minutter siden):

Trist at det er slike folk som får gribbet til seg kort.

Hvis du leser beskrivelsene er det mange som tydeligvis er villig til å selge for en god pris. Det som blir hysterisk morsomt er om det blir såpass mangel på 3080 at de som selger for kortsiktig profitt ender opp med å vente til april før de får tak i 3080 kort selv. 

Lenke til kommentar
18 minutes ago, Kryptodebunker said:

Hvis du leser beskrivelsene er det mange som tydeligvis er villig til å selge for en god pris. Det som blir hysterisk morsomt er om det blir såpass mangel på 3080 at de som selger for kortsiktig profitt ender opp med å vente til april før de får tak i 3080 kort selv. 

Tror ikke det er så vanskelig å skaffe seg et kort til rimelig penge om man vil. Har allerede hatt ett Eagle Oc som jeg solgte for jeg likte det ikke, og nå har jeg kjøpt 2 stk. Suprim X til gutten og meg (selges ikke). Fikk bestilt 3 stk, men evbestilte ett. Derfor tror jeg ikke det er verdt å betale 13K for et kort som man kan skaffe seg til 10K om man bare følger litt her på forumet. Fint kort som kjører uten problemer på 2100 MHz. Core clock +150 og Mem clock +700.

20201211_102546.jpg

20201211_102025.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...