Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kryptodebunker skrev (2 timer siden):

Det er ikke bare nordmenn som vil ha skjermkort om vi går på ski har ingen effekt på etterspørselen. Drømmer du om billige kort 8000kr i januar eller i det hele tatt kort på lager vil du bli veldig skuffet. 

Vi får se hvem som får rett :) Kommer tilbake i januar.

Som sagt, det kommer til å kræsje, mtp hvor mange som har kjøpt 3090 på avbetaling/kreditt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
neglesprett skrev (54 minutter siden):

Vi får se hvem som får rett :) Kommer tilbake i januar.

Som sagt, det kommer til å kræsje, mtp hvor mange som har kjøpt 3090 på avbetaling/kreditt.

Hva sier du egentlig, at 3080 vil være tilgjengelig i større antall og til lanch-priser? I så fall setter jeg opp et notat i kalenderen for å quote deg igjen 31. januar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
bmwm skrev (8 timer siden):

Jeg har opplevd at Elkjøp har endret bekreftet dato veldig mange ganger. Senest når jeg bestilte Ryzen 5900x, da endret de på datoen par ganger. Har også bestilt ting som ikke er pc relatert. også da har bekreftet datoen endret seg flere dager.

3080 med bekreftet dato 15.12 hos Elkjøp som jeg bestilte nå på onsdag blir i dag sendt fra lager.

Lenke til kommentar
Conkey skrev (1 minutt siden):

Litt ot, men hvordan skal man «stille inn» en slik? Bestilte og mottok en her om dagen. Skal man presse kortet forsiktig opp, evt akkurat la skjermkortet hvile mot støtten (altså ikke presse den noe opp)?

Ta fram ett mini vater kortet skal være vannrett så det må løftes litt opp. Går nok greit å ta det på øyemål også. 

Lenke til kommentar
Kryptodebunker skrev (48 minutter siden):

3080 med bekreftet dato 15.12 hos Elkjøp som jeg bestilte nå på onsdag blir i dag sendt fra lager.

Fikk en e-post fra Elkjøp nå. Ryzen 5900x som jeg bestilte i november med bekreftet dato 15 desember, den ble nå endret til 9 april! Før det ble den endret til 5 januar, så 13 januar, nå 9 april. Helt klart siste gang jeg forhåndsbestiller noe fra Elkjøp.

Lenke til kommentar
bmwm skrev (16 minutter siden):

Fikk en e-post fra Elkjøp nå. Ryzen 5900x som jeg bestilte i november med bekreftet dato 15 desember, den ble nå endret til 9 april! Før det ble den endret til 5 januar, så 13 januar, nå 9 april. Helt klart siste gang jeg forhåndsbestiller noe fra Elkjøp.

Kjipt men du har vel bestilt den ene tingen som er vanskeligere å få tak i enn 3080. Morsomt nok er silisiumet produsert på samme fabrikk i Taiwan som brikkene til PS5 og Xbox. Derfor for lite produksjonskapasitet i forhold til etterspørsel. 

Er det ikke bare å kjøpe deg en annen prosessor? 

Endret av Kryptodebunker
Lenke til kommentar
Kryptodebunker skrev (2 minutter siden):

Kjipt men du har vel bestilt den ene tingen som er vanskeligere å få tak i enn 3080. Morsomt nok er silisiumet produsert på samme fabrikk i Taiwan som brikkene til PS5 og Xbox. Derfor for lite produksjonskapasitet i forhold til etterspørsel. 

Er det ikke bare å kjøpe deg en annen prosessor? 

Joa, men da må jeg selge den andre prosessoren til muligens stor tap når jeg endelig får 5900x. 

Lenke til kommentar

3070-kortet som jeg bestilte på Elkjøp for et par dager siden med bekreftet levering 15.12, har nå status som ubekreftet..

 

Anyway. Når jeg legger et kort i handlevognen hos Proshop som har forventet levering den 16.12, så kommer det opp under:

Frakt   Bring forventet forsendelse mellom 04.01.2021 - 13.01.2021

Det var nå voldsomt? Forsvinner litt av poenget da

Lenke til kommentar
Dal skrev (4 minutter siden):

3070-kortet som jeg bestilte på Elkjøp for et par dager siden med bekreftet levering 15.12, har nå status som ubekreftet..

 

Anyway. Når jeg legger et kort i handlevognen hos Proshop som har forventet levering den 16.12, så kommer det opp under:

Frakt   Bring forventet forsendelse mellom 04.01.2021 - 13.01.2021

Det var nå voldsomt? Forsvinner litt av poenget da

Det er fordi det er jul om et par uker. Det er bare å glemme å få ting i tide framover. ProShop sender også fra Danmark. Så det er nok bare realistiske. Jeg bestilte Lego fra ProShop på Black Friday, fikk pakken først på mandag denne uka. Varen hadde vært på lager hele tida også. Så det er nok stor pågang hos de i tillegg til at det går tregt med Posten hvor alle terminalene er overfylt. Om man skal ha ting kjapt, så må man vel bestille fra andre enn ProShop.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dal skrev (8 minutter siden):

3070-kortet som jeg bestilte på Elkjøp for et par dager siden med bekreftet levering 15.12, har nå status som ubekreftet..

 

Anyway. Når jeg legger et kort i handlevognen hos Proshop som har forventet levering den 16.12, så kommer det opp under:

Frakt   Bring forventet forsendelse mellom 04.01.2021 - 13.01.2021

Det var nå voldsomt? Forsvinner litt av poenget da

Kortet mitt som har blitt sendt i dag står fortsatt som ubekreftet på mine sider hos Elkjøp. 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...