Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mandarb skrev (9 minutter siden):

Er det store fordeler å beholde et 3090 i forhold til AORUS XTREME 3080? Er ikke en som bruker å oppgradere maskiner så veldig ofte, så håper på at det skal vare lenge når jeg først kjøper.. 🙂 

Slipper å tenke på vram på mange år med 3090 ihvertfall :)

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
17 minutes ago, Mandarb said:

Jepp, men er det verdt prisforskjellen? Er det jeg går å grubler på nå. :D

- Bedre utnyttelse av SAM når det kommer og muligens ennå et 10% løft.
- 10-20% bedre ytelse i spill nå
- Slippe å vri deg i stolen når 3080Ti kommer
- Vesentlig bedre rom på PowerLimit på en del kort
- Har det beste til neste generasjon kommer om ca. 2 år.
- Trenger ikke bekymre deg for next-gen 4K titler ift. videominne.

Så hvorfor ikke gjøre det året hvor feriepengene man ikke fikk brukt på reise kan gi en annen type glede. Husk, mange bruker lett 30-40k bare på ferie og reiser 1 år. Så har du de som bruker tusenlapper i måneden på festing og alkohol. Mye av dette har mange spart i år.

Fornuftig? næh men det er jo ingen hardware over mainstream sjiktet. Men hvis det er en generasjon i tillegg til Pascal 1080Ti jeg synes det er verdt å gå all in på så er det Ampere eller RDNA2.

Har man egentlig ikke råd? Kjøp 3070. Iberegn også et mulig større kronetap enn på 3080 ved bruktsalg om 2 år. Slik er det med alle toppmodeller.

Selv blir jeg sittende med 3090 Aorus Xtreme nå selv om det tar noen dager før jeg venner meg til prislappen.

Endret av Theo343
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
23 minutes ago, Theo343 said:

- Bedre utnyttelse av SAM når det kommer og muligens ennå et 10% løft.
- 10-20% bedre ytelse i spill nå
- Slippe å vri deg i stolen når 3080Ti kommer
- Vesentlig bedre rom på PowerLimit på en del kort
- Har det beste til neste generasjon kommer om ca. 2 år.

Så hvorfor ikke gjøre det året hvor feriepengene man ikke fikk brukt på reise kan gi en annen type glede. Husk, mange bruker lett 30-40k bare på ferie og reiser 1 år. Så har du de som bruker tusenlapper i måneden på festing og alkohol. Mye av dette har mange spart i år.

Fornuftig? næh men det er jo ingen hardware over mainstream sjiktet. Men hvis det er en generasjon i tillegg til Pascal 1080Ti jeg synes det er verdt å gå all in på så er det Ampere eller RDNA2.

Har man egentlig ikke råd? Kjøp 3070. Iberegn også et mulig større kronetap enn på 3080 ved bruktsalg om 2 år. Slik er det med alle toppmodeller.

Selv blir jeg sittende med 3090 Aorus Xtreme nå selv om det tar noen dager før jeg venner meg til prislappen.

Takker for et veldig utfyllende svar! :) Er igrunn sant alt du sier. Hverken røyker, snuse eller drikker, samt den lengste ferieturen jeg har hatt i år er til nabobygda.. 😂

Har skaffet 5800x og en 1000w psu som jeg håper kan ta det meste ut av kortet, så får jeg tenke litt mer på om det blir 3090 eller 3080 til alle delene er her 🤔

Endret av Mandarb
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...