Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

F*aen.. har f5’et komplett tors fre og lør, var hjemme fra nattvakt kl 06 i natt, sjekket. Våknet 10:30, sjekket. Slumret videre til 11:40 så er jaggu korta borte 😔

Ventet på 3080 strix oc siden launch, men bestemte meg for å plukke aorus xtreme om jeg kom over det. Ja ja ja..

Lenke til kommentar
Just now, Kjeks1 said:

F*aen.. har f5’et komplett tors fre og lør, var hjemme fra nattvakt kl 06 i natt, sjekket. Våknet 10:30, sjekket. Slumret videre til 11:40 så er jaggu korta borte 😔

Ventet på 3080 strix oc siden launch, men bestemte meg for å plukke aorus xtreme om jeg kom over det. Ja ja ja..

Trur jeg fikk tak i extreme, men sitter i tenkeboksen om det er verdt å beholde 3090 eller bytte til 3080..

Lenke til kommentar
Kjeks1 skrev (2 minutter siden):

F*aen.. har f5’et komplett tors fre og lør, var hjemme fra nattvakt kl 06 i natt, sjekket. Våknet 10:30, sjekket. Slumret videre til 11:40 så er jaggu korta borte 😔

Ventet på 3080 strix oc siden launch, men bestemte meg for å plukke aorus xtreme om jeg kom over det. Ja ja ja..

Gjorde akkurat det samme selv.. Sjeldent jeg angrer på slumring 🤷‍♂️

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Mandarb said:

Trur jeg fikk tak i extreme, men sitter i tenkeboksen om det er verdt å beholde 3090 eller bytte til 3080..

3090 er helt klart dyr "luksus", man betaler 10k ekstra for 10-20% ekstra ytelse.

I noen titler kan det føles mer verdt det enn i  andre. Men så har vi også denne minnecache funksjonen som skal komme også til Nvidia kort som vil gi ytterligere 10% ytelseshopp i enkelte spill for kortene og spillene som vil utnytte det best og der kan minnemengde også spille inn.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Just now, Theo343 said:

3090 er helt klart dyr "luksus", man betaler mye for 10-20% ekstra ytelse. I noen titler kan det føles mer verdt det enn i  andre. Men så har vi også denne minnecache funksjonen som skal komme også til Nvidia kort som vil gi ytterligere 10% ytelseshopp i enkelte spill.

Har ikke 4k skjerm atm så får vel ikke brukt det maks enda, men blir det kanskje en fordel å ha mer gddr6 med tanke på levetid til kortet? Er så lenge siden jeg har satt meg inn i pc bygging osv så er omtrent blank på det meste.

Lenke til kommentar
Mumriken skrev (Akkurat nå):

Njaaaaaaaaaa.......😝

Hvis du spiller i 1080p eller 1440p bør 3070 gå greit.

TemporalFracture skrev (1 minutt siden):

Hah! Tenkte at det var ubrukelig å registrere seg, men gjorde det likevel. Ingen email her heller.

Ja de få gangene jeg faktisk har fått epost har det vært en time etter kortene kom ut for salg. Men i dag ingen epost.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...