Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ZipZapDo skrev (12 minutter siden):

Snakket nå med elkjop. Får se om det stemmer. 

 

Screenshot_20201001_113216_com.chrome.beta.jpg

Trodde man bare fikk bestilt kortene fra nVidia direkte fra deres hjemmeside? Finner ingen FE kort på Elkjøp sidene lenger. 

Har selv inne en bestilling på et 3080 Strix OC kort fra Asus, spent på hvordan det går :) 

Lenke til kommentar
AndersT2 skrev (19 minutter siden):

Vet, men det er det alle spør etter.

Det Asus nevnte av at de byttet alle til MLCC da de fant ut at kortene klokket for dårlig med de andre. Kan betegnes som en feil det. 

Alle kortene virker å være tyna ganske langt fra fabrikk. For oss som har tenkt å bruke luftkjøler og ikke kjøre vifta på max, så tror jeg forskjellene vil være veldig veldig små. Asus, MSI, Zotac, virker å være bare 1 eller 2% i diff på performance. 

Så videoen til Der8auer, og han gaina kanskje 25Mhz på å bytte ut til bedre kondensatorer på kortet sitt. Ergo er det lite om å gjøre. Greit om man vil ha det beste av det beste og kjøper seg et Strix kort. Men man vil ikke få igjen de 2000kronene i ytelse. 

Men om man synes det er greit å betale for, så hvorfor ikke. Jeg tar gjerne MSI sitt kort over TUF (hvis MSI blir levert først), da det har en større og mer effektiv kjøler. At det ikke har dual bios bryr meg ikke i hele tatt.

Lenke til kommentar
ZipZapDo skrev (7 minutter siden):

Tuf OC

Samme som meg det. Hadde helt gitt opp håpet dersom det viser seg at ditt faktisk er på vei, så er jeg kanskje bare ca 20 - 30 kort unna gitt at ordrenummeret mitt er under 50 unna.

Når bestilte du ? Tror ikke jeg fikk ordren inn før på kvelden...

Lenke til kommentar
14 minutes ago, Dr.Peedee said:

Trodde man bare fikk bestilt kortene fra nVidia direkte fra deres hjemmeside? Finner ingen FE kort på Elkjøp sidene lenger. 
 

Jeg lurer på om kortene går via Nvidia på et vis. Når jeg chattet med komplett, så nevnte kundebehandler om at de skulle snakke med Nvidia om å få flere kort.

Lenke til kommentar
1 minute ago, Osiric said:

Noen som venter på 3080 Ventus OC fra komplett? Hadde først beregnet dato på lager 27 September, så ble det flytta til 30 September pga leveransen var forsinket, og nå står det enda at leveransen er beregnet å ankomme i går faktisk.

Samme hos meg, har ordrenr 378985xx, bestilte ca 1458, bekreftelsen kom først ca 1520 ?

Lenke til kommentar
Osiric skrev (9 minutter siden):

Noen som venter på 3080 Ventus OC fra komplett? Hadde først beregnet dato på lager 27 September, så ble det flytta til 30 September pga leveransen var forsinket, og nå står det enda at leveransen er beregnet å ankomme i går faktisk.

Har samme status på ventus. 

Ordrenr: 378986xx

Endret av Njuba
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...