Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
2 hours ago, Tmop said:

Samme her, tidspunkt på min OC bestilling er 16:24. Må være noe surr i det automatiske systemet dersom den begynner å plukke bestillinger rundt 17:00 først. Kanskje den prioriterer inn en type betalingsmetode eller har annet tidspunkt i systemet bak 🤔 

Hvilken dato har du?

Lenke til kommentar
49 minutes ago, Emile the rat said:

D37E2CA7-A0D0-404A-BE16-FBB60F9366B3.thumb.jpeg.56d2d5a63a710d08b1faa9a8652303cd.jpeg

Wohoo :fun:

Ettersom at pakken er nesten 4 kilo og nesten en halv meter lang, så satser jeg på at det er skjermkortet og ikke SSDen jeg bestilte for noen dager siden :hmm:

Om det viser seg å være SSDen, så må virkelig Samsung gjøre noe med måten de pakker varer på.

 

Hvilket kort venter du på?

Lenke til kommentar
Emile the rat skrev (11 minutter siden):

Aorus 3090 Xtreme, la inn bestilling 15:01 på lanseringsdagen :)

Proshop har faktisk listet noen innkommende 3090 Aorus Xtreme, så det er muligheter. :)
https://www.proshop.no/RTX-30series-overview

...Gigabyte har endelig somlet seg til å få levert noen 3080 Xtreme også (hele 5 stk...), så kanskje det blir jul i år på meg også. ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
59 minutes ago, Pc Lynet said:

Syke priser :( men det virker som 3090 tillgangen er betydelig bedre en for de mindre søskene. 

 

Hva skal man med scalpers når butikkene selv meler kaken

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Olesimenjr skrev (1 minutt siden):

Noen som vet om man må ha nok penger på konto nå som det har gått så lenge? Husker ikke om jeg har blitt refundert, men finner ikke transaksjonen i nettbanken lenger. Refunderer de og trekker igjen når de sender?

Er det komplettt? De reserverer beløpet i 7 dager, er ikke varen sendt så får du dette tilbake. 
Jeg spurte om jeg må 8000kr stående på konto, men det kunne ikke chaten svare meg på.

Lenke til kommentar
Jdyver skrev (10 minutter siden):

Er det komplettt? De reserverer beløpet i 7 dager, er ikke varen sendt så får du dette tilbake. 
Jeg spurte om jeg må 8000kr stående på konto, men det kunne ikke chaten svare meg på.

Har du betalt med kredittkort bør du har 8000kr i kreditt tilgjengelig ja. Har du betalt med bankort må du ha nok penger på konto den dagen varen sendes eller så vil du få problemer.

Lenke til kommentar
Jdyver skrev (10 minutter siden):

Er det komplettt? De reserverer beløpet i 7 dager, er ikke varen sendt så får du dette tilbake. 
Jeg spurte om jeg må 8000kr stående på konto, men det kunne ikke chaten svare meg på.

Bestilte fra netonnet, er sikkert noe av det samme de har gjort med min bestilling. Får bare mer enn det kortet koster på konto da så det ikke blir noen problemer

Lenke til kommentar
PaladinNO skrev (20 minutter siden):

Proshop har faktisk listet noen innkommende 3090 Aorus Xtreme, så det er muligheter. :)
https://www.proshop.no/RTX-30series-overview

...Gigabyte har endelig somlet seg til å få levert noen 3080 Xtreme også (hele 5 stk...), så kanskje det blir jul i år på meg også. ❤️

Er nesten overrasket, Proshop har glemt å endre status fra incoming til received.

Kortet mitt har allerede ankommet Post-sentralen i min kommune, så hvem vet, kanskje det til-og-med dukker opp i kveld :) For en tid å leve i :fun:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
scuderia skrev (1 time siden):

Syke priser :( men det virker som 3090 tilgangen er betydelig bedre enn for de mindre søsknene

Hva skal man med scalpers når butikkene selv meler kaken

Så...3090 er helt OK hvis man selv er litt oppe i årene, med 3080 bør man ihvertfall være over 20, og 3070 trenger fortsatt pappas tillatelse? Interessant sammenlikning. ^^

Men ja, introduksjonsprisingen på 5750 Kr. for 3070, 7990 Kr. for 3080 og 16990 Kr. for 3090 både kom og gikk i det stille. :mellow:

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
PaladinNO skrev (2 minutter siden):

Så...3090 er helt OK hvis man selv er litt oppe i årene, med 3080 bør man ihvertfall være over 20, og 3070 trenger fortsatt pappas tillatelse? Interessant sammenlikning. ^^

Men ja, introduksjonsprisingen på 5750 Kr. for 3070, 7990 Kr. for 3080 og 16990 Kr. for 3090 både kom og gikk i det stille. :mellow:

Frykter det samme vil skje med Radeon kortene til AMD, de sier 649 usd og 999 usd, men de priser seg vel rettt under 3080 og 3090 om jeg kjenner butikker rett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
freakoftheweek skrev (På 11.11.2020 den 9.54):

Mener å huske at alle nordmenn som bestilte på launch er veldig langt bak i køen, fordi systemet deres for Norge crashet

Vel, jeg fikk ikke bestilt før rundt kl. 21 (den 17., for 3080). Jeg ble stående utenfor jobben med et flatt dekk.

Hadde allerede avtalt 1 time avspassering så jeg skulle rekke hjem til noen minutter før kl. 15, men når jeg ikke rakk det så gadd jeg ikke stresse. Jeg antok basert på alle ryktene at enten så var det bestilling <15 eller glem det.
Hjulskiftet gikk greit nok, har alt jeg trenger i bilen, men det gikk 20 minutter jeg ikke hadde.

Antar det refereres til Proshop her - jeg har spurt dem om køsystemet, men alt de kan / vil si er at de "har et system, men kan ikke opplyse hvor jeg står i køen".

Lenke til kommentar
PaladinNO skrev (7 minutter siden):

Vel, jeg fikk ikke bestilt før rundt kl. 21 (den 17., for 3080). Jeg ble stående utenfor jobben med et flatt dekk.

Hadde allerede avtalt 1 time avspassering så jeg skulle rekke hjem til noen minutter før kl. 15, men når jeg ikke rakk det så gadd jeg ikke stresse. Jeg antok basert på alle ryktene at enten så var det bestilling <15 eller glem det.
Hjulskiftet gikk greit nok, har alt jeg trenger i bilen, men det gikk 20 minutter jeg ikke hadde.

Antar det refereres til Proshop her - jeg har spurt dem om køsystemet, men alt de kan / vil si er at de "har et system, men kan ikke opplyse hvor jeg står i køen".

Hvilke kort endte du opp med å vente på?

Lenke til kommentar
Emile the rat skrev (23 minutter siden):

Hvilke kort endte du opp med å vente på?

Bestilte først 3080 Eagle OC hos Komplett med rabattkode (kortet som ble bestilt den 17., ~kl. 21). Men når jeg ikke fikk kortet innen første uken så forsøkte jeg å kansellere ordren (noe som i seg seg selv tok 4 uker før jeg fikk refundert rabatkoden som gikk med) for å bestille 3090 istedet. Dette var 24. september ~kl. 14:50.

Og når det ikke gikk igjennom - hadde ikke nok penger til listepris 3090, og jeg visste Komplett ville nekte å tilbakebetale i etterkant - så til slutt, Aorus 3080 Xtreme hos Proshop.

Ironisk nok, men som jeg ikke visste da, det ene kortet som ikke skulle bli å oppdrive...
Og jeg ble såklart nektet et 3090 til 15300 Kr. med rabattkode hos Komplett i etterkant, som er hva prisen ville blitt hadde systemet deres fungert den 24. og jeg hadde fått rabattkoden tilbake med en gang.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...