Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ticx skrev (6 timer siden):

Om noen i eller rundt Stavanger har lyst på et Zotac 3090 trinity med mindre enn 5 timers bruk på baken pluss cod black ops og geeforce now founders koder innen Onsdag kveld skyt meg en pm. Tilbake til komplett på Torsdag om ingen biter. Kjempefornøyd men det er etter testing ikke verd nesten ti laken mer enn 3080'et

Bare husk at det vil ta 4+ uker før du får pengene. Komplett fullt av retur skjermkort nå.

Lenke til kommentar
16 hours ago, Max883 said:

Fikk mit rtx 3080 strix oc utsatt fra 12.november til 22.november fra komplett.no. i morgen får dere som venter ny dato. Siden ingen er ankommet lager

Det står fremdeles 12. november og da er nok du lenger bak i køen enn andre med den datoen. Det er ganske sikkert at det kommer inn et relativt stort parti med kort nå før helga.

Lenke til kommentar
freakoftheweek skrev (1 time siden):

Mener å huske at alle nordmenn som bestilte på launch er veldig langt bak i køen, fordi systemet deres for Norge crashet

Så det samme fra proshop Michael. Har ikke «turt» å grave Ift om de korrigerer på noen måte for dette. De burde jo gjort en eller annen manuell justering. Bør i alle fall komme før kort bestilt når systemet kom opp igjen. Vet jeg bestilte før det krasjet. La eggene i feil kurv, det vet jeg. 

Lenke til kommentar

Så kommer spørsmålet... Jeg rakk å sikre meg en Gainward 3080 Phantom GS på droppen til Komplett i går, og denne burde være på lager i morgen, 12. november. Den kostet 10.599,- Samtidig så har jeg en bestilling inne hos Elkjøp på en ASUS 3080 TUF Gaming OC, men denne bestillingen la jeg ikke inn før 16. oktober, så denne er vel garantert til å komme på nyåret (hvis jeg er heldig...). Dette kortet klarte jeg å bestille fra Elkjøp før de skrudde opp prisene og stanset bestillinger. Med andre ord så fikk jeg det til 8.249,-, som er nesten 2400,- mindre. 

Er Gainward Phantom over 2k bedre? Slik jeg forstår det så er TUF Gaming OC et av de bedre "billigkortene" denne runden. Lurer på om jeg skal vente, men har også lyst til å teste Phantom når jeg får mitt HP Reverb G2 headsett den 17. november... Nå har jeg en 1070 i maskina, og det kommer ikke til å drive headsettet eller Cyberpunk noe særlig bra.

What to do, what to do..

Lenke til kommentar
Alak87 skrev (8 minutter siden):

Så kommer spørsmålet... Jeg rakk å sikre meg en Gainward 3080 Phantom GS på droppen til Komplett i går, og denne burde være på lager i morgen, 12. november. Den kostet 10.599,- Samtidig så har jeg en bestilling inne hos Elkjøp på en ASUS 3080 TUF Gaming OC, men denne bestillingen la jeg ikke inn før 16. oktober, så denne er vel garantert til å komme på nyåret (hvis jeg er heldig...). Dette kortet klarte jeg å bestille fra Elkjøp før de skrudde opp prisene og stanset bestillinger. Med andre ord så fikk jeg det til 8.249,-, som er nesten 2400,- mindre. 

Er Gainward Phantom over 2k bedre? Slik jeg forstår det så er TUF Gaming OC et av de bedre "billigkortene" denne runden. Lurer på om jeg skal vente, men har også lyst til å teste Phantom når jeg får mitt HP Reverb G2 headsett den 17. november... Nå har jeg en 1070 i maskina, og det kommer ikke til å drive headsettet eller Cyberpunk noe særlig bra.

What to do, what to do..

Asus-kortet er bedre, men det er snakk om små marginer. Akkurat nå er spørsmålet om man ønsker å ha et RTX 3080 i 2020 eller ikke.

Du kan jo selge Gainward-kortet så snart du får Asus-kortet. Eller bare kose deg med Gainward-kortet når du har fått det :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Oppdatering fra proshop Michael:

Quote

200 x RX 6800 AMD reference boards

90 x RX 6800 XT AMD reference boards

De vil sikkert ryge på ganske, ganske kort tid. Så denne omgang sætter vi dem kun til salg i DK også krydser jeg hvad jeg kan for det tager det værste af det tryk der kommer på siden :(

Så alle håp om særlig bedring i tilgangen på top grafikkort før jul, ser ikke ut til å bli oppfylt.

Det er vel som forventet, når en vet hva trykket er på TSMC sin 7nm node (som bl.a. lager komponenter til next gen Playstation og Xbox + AMD cpuer)

2020 kommer til å stå igjen som et godt år for scalpere...

Lenke til kommentar
Aetius skrev (2 timer siden):

På Proshop står det "3 x 8 pin PCI Express-strømkontakt" på Aorus Master (både 3080 og 3090).

Proshop skriver faktisk 2x8 pin i oppsummeringen under overskriften, og 3x8 pin under "spesifikasjoner". Kan jo være grunnlag for å klage, siden dette kan påvirke overklokkingsevnen (?).

Hvis du ser på GB sine sider er det som jeg sa i min opprinnelige post, 2x8 på master og 3x8 på Xtreme

  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Aetius said:

Det spørs, om den prisen kan sammenlignes med 3080 kommer kortene i praksis til å koste mellom 13 og 15000, og da er de vel mest interessante for de som allerede har kjøpt 3090. Jeg tror ikke markedet for kort til 15000 er nevneverdig større enn til 20000.

Endret av Dellers
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Aetius skrev (2 minutter siden):

Til 1000 dollar, så blir det ca samme prisene som 2080ti hadde. Kan nok være verdt det for de som ikke har bestilt enda, men de som har fått til slipp prisene, så er det nok ikke det. Prisene på 20 serien var vel noe av grunnen til at de ikke solgte like godt om 10 serien, og når kanskje ikke er mer enn 10-12% forskjell fra 3080 så er nok 3080 fortsatt det beste kjøpet på high end siden.

Lenke til kommentar

La inn bestilling på denne i går.  Status er "Reservert (på lager)", men ordren har stått som "åpen" i snart ett døgn. Kundeservice kunne ikke gi meg et tydelig svar på om den faktisk var på lager. Det var mye "det ser ut som den er reservert, men det kan være en feil, så du får bare følge med på ordren". Har dere opplevd liknende, enten på bestilling av 30xx-serien, eller andre deler? Begynner å bli bekymret for at det blir enda en "Utsatt til januar 2021"-episode. image.png.25d415d833213a0d28307a1d302c9034.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...