Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
OddZen skrev (5 minutter siden):

Noen som har noen info om Trinity kortene? Kjente problemer?

Har 3090 versjonen, null problemer her.
Booster også lett over 2100MHz med Gigabyte Gaming OC bios og 105% PL

Kjører dog med undervolt nå 0.875mv og curve på 1980MHz, så den ikke throttler, men heller holder seg stabilt der og samtidig holder lav temp med lite støy :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
OddZen skrev (14 minutter siden):

Noen som har noen info om Trinity kortene? Kjente problemer?

Har 3080 trinity oc, klokker fint og stabilt. Stille er det også. Spiller med +180 core og +1000 mem. Fikk i underkant av 19 000 poeng på beste benchmark på luft sålangt. Eneste er rgb issues om du installerer firestorm men er en update ute. Har ikke prøvd ennå.

Endret av thomjak
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rOwOH6vg

Jeg har bestilt et Asus 3080 TUF OC GAMING fra Elkjøp på releasedagen den 17.09. Fordi Elkjøp la ut kortene for salg senere enn andre fikk jeg først bekreftet bestilling klokken 16:30. Dato for levering har siden blitt flyttet frem flere ganger, senest 06.10 da jeg fikk dato 20.10 som "bekreftet" dato. Jeg har aldri fått noe informasjon fra Elkjøp når de har flyttet dato og har selv måttet ta kontakt med dem eller spore opp bestillingen for å se status. Jeg tok nettopp kontakt med dem igjen nå for å høre litt mer om status, og de ga meg et svada copy-paste svar om at de ikke vet noenting da alt ligger hos leverandør. Når jeg spurte om min plass i køen så sa de noe jeg reagerte på: "Det er Asus selv som har et internt køsystem og vi kan ikke se din plass i køen". Er det noen her som har noen innsikt i hva i alle dager dette betyr? Betyr det at Elkjøp selv ikke bestiller noe men bare har videreført min bestilling til Asus? I så tilfelle ligger jeg nok MYE lenger bak i køen enn jeg trodde siden Elkjøp var forsinket med å åpne for salg. Jeg er utrolig misfornøyd med måten Elkjøp har håndtert dette på, og det virker som om de har helt elendige systemer for å spore status på en ordre. Er det noen her som har mottatt noen 3080 Asus TUF fra Elkjøp?

Endret av Slettet-rOwOH6vg
Lenke til kommentar
Slettet-rOwOH6vg skrev (23 minutter siden):

Jeg har bestilt et Asus 3080 TUF OC GAMING fra Elkjøp på releasedagen den 17.09....

Jeg hadde selv 2 bestillinger på 3080 kort hos Elkjøp. Mye av det du skrev var samme som jeg opplevde, fikk bekreftet utsendelse dato 4 ganger fra support folka men ble aldri noe av.

Jeg endte opp med å avbestille begge kortene. Du kan jo ligge i køen deres enn så lenge men jeg anbefaler at du holder øye med denne tråden om du ikke orker å følge med på komplett.no eller proshop/multicom sine 3080-sider. 

Komplett skal legge ut Zotac 3080 OC kort i nærmeste fremtid, så da kan du prøve å skaffe deg en sånn en. Masse lykke til!

Endret av Ragebarx
  • Liker 1
Lenke til kommentar
KriZZ skrev (2 timer siden):

Har 3090 versjonen, null problemer her.
Booster også lett over 2100MHz med Gigabyte Gaming OC bios og 105% PL

Kjører dog med undervolt nå 0.875mv og curve på 1980MHz, så den ikke throttler, men heller holder seg stabilt der og samtidig holder lav temp med lite støy :) 

Har et Palit GamingPro 3090. Enda med undervolt ned til 0.825mv så powerlimiter det på 1860mhz. Får 3080 Strix OC imorgen. Da blir Paliten sendt i retur.

Endret av Idrin
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Idrin skrev (Akkurat nå):

Har et Palit GamingPro 3900. Enda med undervolt ned til 825mv så powerlimiter det på 1860mhz. Får 3080 Strix OC imorgen. Da blir Paliten sendt i retur.

Når var foventet leveringsdato for deg? Og ordrenr? :) Venter på samme kort selv, 12.11. Krysser fingra...

Lenke til kommentar
KriZZ skrev (42 minutter siden):

Er den begrenset til 100% ?

104%. Det utgjør 379.6w

 

Nixs skrev (43 minutter siden):

Når var foventet leveringsdato for deg? Og ordrenr? :) Venter på samme kort selv, 12.11. Krysser fingra...

Fikk flyttet datoen 5 ganger siden lanseringsdagen. Siste var 1 November, men den ble endret til 31 Oktober, Onsdag forrige uke. Kortet ble sendt på Fredag. Ordrenr: 3789800x. Bestilt 14:57, bekreftet 15:13.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, Slettet-rOwOH6vg said:

Jeg har bestilt et Asus 3080 TUF OC GAMING fra Elkjøp på releasedagen den 17.09. Fordi Elkjøp la ut kortene for salg senere enn andre fikk jeg først bekreftet bestilling klokken 16:30. Dato for levering har siden blitt flyttet frem flere ganger, senest 06.10 da jeg fikk dato 20.10 som "bekreftet" dato. Jeg har aldri fått noe informasjon fra Elkjøp når de har flyttet dato og har selv måttet ta kontakt med dem eller spore opp bestillingen for å se status. Jeg tok nettopp kontakt med dem igjen nå for å høre litt mer om status, og de ga meg et svada copy-paste svar om at de ikke vet noenting da alt ligger hos leverandør. Når jeg spurte om min plass i køen så sa de noe jeg reagerte på: "Det er Asus selv som har et internt køsystem og vi kan ikke se din plass i køen". Er det noen her som har noen innsikt i hva i alle dager dette betyr? Betyr det at Elkjøp selv ikke bestiller noe men bare har videreført min bestilling til Asus? I så tilfelle ligger jeg nok MYE lenger bak i køen enn jeg trodde siden Elkjøp var forsinket med å åpne for salg. Jeg er utrolig misfornøyd med måten Elkjøp har håndtert dette på, og det virker som om de har helt elendige systemer for å spore status på en ordre. Er det noen her som har mottatt noen 3080 Asus TUF fra Elkjøp?

Jeg hadde ringt inn og lagt inn en høflig men fast klage på at du er svært misfornøyd om bestillingen din og ønsker at noe gjøres(kompensasjon). Flere har fått kort fra Elkjøp, de fleste har blitt bestilt etter lanseringsdagen og av kort som kom inn senere. Fikk selv en fin verdikode fra dem som en beklagelse på min Gigabyte 3080 Gaming OC. Men jeg hadde derimot tatt kontakt ofte og fått utsettelser på utsettelser verbalt, så du er nødt til å nevne noe lignende evt.

Husk at det er ikke din feil at du har bestilt og Elkjøp ikke kan levere til deg, eller passe på at nettbutikken deres holder seg oppe. Det at de belager seg på ASUS sin kø er hva Elkjøp sitt ansvar og er ikke ditt problem. De som butikk må ta deg som kunde seriøst, og du trenger bare formidle din misnøye.

Ring inn, forhåpentligvis får du en grei kundebehandler som du kan snakke med. Keyword; snakke med. Starter du med skriking eller klaging får du som regel ingenting. Starter du med noe som "Hei, ja du jeg har en situasjon som jeg hadde håpet på å få noe hjelp med og finne ut av", og selvsagt vil jo personen si ja- og du kan fortsette å forklare rundt din misnøye om at du hadde bestilt dette grafikkkortet og det har kommet flere utsettelser og hver gang økt frustrasjonen, og det sitter jo ikke riktig med deg. Ved at du har allerede fått personen til å si de vil hjelpe deg så er du mye mer innafor med å kunne få noen kompensasjon for ventingen din.

Et plaster på såret for å vente til neste år mens andre kunder som handler etter deg får kort nesten med en gang er innafor imo.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det en liste med tredjeparts-kort som viser hvilke som kjøler best, er mest stabil osv? Når Komplett åpner for salg av Zen3 i morgen kommer de også til å legge ut Komplett-PC'er med 3080-kort, så er greit å vite hvordan jeg skal konfigurere alt før de åpner.

 

Ser de har en Komplett-PC med Zen3 som ligger med Asus TUF OC som standardvalg, dette vil nok ikke være det beste med tanke på levering. Tenker at MSI er et alternativ da jeg er veldig fornøyd med mitt MSI Gaming X 1070.

Forhåpentligvis blir det en tidlig julegave, dog til rundt 33000kr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...