Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

7 minutes ago, Rambo82 said:

Ja er dyrt, men dette er 85% ytelse over det jeg har nå, og det skjer bare hvert tiende år sier de.. 42% over gtx1080 var greit nok, men når man får det dobbelte i både pris og ytelse er det helt ok.. 

Ja, det er bra det vi ser nå. Det er grunnen til at jeg følger med i disse trådene tiltross for at jeg ikke skal kjøpe ny GPU med det første. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er min opplevelse med FS2020. Har Ryzen 1700 @ 4.0 GHz og kjørte tidligere med MSI 970, litt overklokket. 
I propellfly på landsbygden fikk jeg faktisk 25fps på high, over Bergen ble det mer 15. opp igjen på 25 på medium. 
 

Fikk et 3070 kort i går og var klar for å bli blown away. Tok alt på mag Ultra og fikk sånn 40 fps. Ser på debugen at den blinker at CPUen er besgrensningen. Får et 3080 om et par dager, så får vi se om prisdifferansen er verd det i FS. Kjører 3800,x1440(?) 21:9 iallefall 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Vegard_G said:

Her er min opplevelse med FS2020. Har Ryzen 1700 @ 4.0 GHz og kjørte tidligere med MSI 970, litt overklokket. 
I propellfly på landsbygden fikk jeg faktisk 25fps på high, over Bergen ble det mer 15. opp igjen på 25 på medium. 
 

Fikk et 3070 kort i går og var klar for å bli blown away. Tok alt på mag Ultra og fikk sånn 40 fps. Ser på debugen at den blinker at CPUen er besgrensningen. Får et 3080 om et par dager, så får vi se om prisdifferansen er verd det i FS. Kjører 3800,x1440(?) 21:9 iallefall 

Det var nesten større forbedring enn det jeg ville tippa. Som jeg skrev over, det er synd å si det, men en DX12 patch trengs. 

Og for ikke å skape noen misforståelser, når jeg nevnte 40fps(feels like 20, så mente jeg det i fobindelse med flyvning over landsbygda.

Lenke til kommentar
Vegard_G skrev (15 minutter siden):

Her er min opplevelse med FS2020. Har Ryzen 1700 @ 4.0 GHz og kjørte tidligere med MSI 970, litt overklokket. 
I propellfly på landsbygden fikk jeg faktisk 25fps på high, over Bergen ble det mer 15. opp igjen på 25 på medium. 
 

Fikk et 3070 kort i går og var klar for å bli blown away. Tok alt på mag Ultra og fikk sånn 40 fps. Ser på debugen at den blinker at CPUen er besgrensningen. Får et 3080 om et par dager, så får vi se om prisdifferansen er verd det i FS. Kjører 3800,x1440(?) 21:9 iallefall 

Nice. Hyggelig om du gauler litt om fps når du får 3080 ,så kan jeg se om det virkelig er verdt det eller ei ✈😁

  • Liker 2
Lenke til kommentar
46 minutes ago, Vegard_G said:

Her er min opplevelse med FS2020. Har Ryzen 1700 @ 4.0 GHz og kjørte tidligere med MSI 970, litt overklokket. 
I propellfly på landsbygden fikk jeg faktisk 25fps på high, over Bergen ble det mer 15. opp igjen på 25 på medium. 
 

Fikk et 3070 kort i går og var klar for å bli blown away. Tok alt på mag Ultra og fikk sånn 40 fps. Ser på debugen at den blinker at CPUen er besgrensningen. Får et 3080 om et par dager, så får vi se om prisdifferansen er verd det i FS. Kjører 3800,x1440(?) 21:9 iallefall 

Jeg har selv spilt dette på 970 (1080 nå) og har prioritert bildekvalitet fremfor FPS, men bortsett fra over byer i lav høyde, så har jeg ikke savnet høyere FPS. 30 FPS fungerer greit til dette spillet. 

Lenke til kommentar
shauge2 skrev (23 minutter siden):

Jeg har selv spilt dette på 970 (1080 nå) og har prioritert bildekvalitet fremfor FPS, men bortsett fra over byer i lav høyde, så har jeg ikke savnet høyere FPS. 30 FPS fungerer greit til dette spillet. 

Ja det gjør jo det , men når man har bygget en ok pc for greiene til 15k +- vil man ha noendlunde oppegående gpu som kan holde simmen . når jeg først begynte med flightsim .. 2012, fikk man ett amd 7970 til rundt 3k ..(flaggskipkort) kortet holdt helt til 2018, da jeg snuste på gtx1070 brukt til 2500kr . så at en  gpu til 3k holder i nesten 6år for 3k det var tider det.. nå har egentlig Nvidia hoppet over en generasjon og gitt deg(oss) ytelse som før var 2år fram i tid.. (hyggelig) 10 000,- er mye.. men dette kortet holder lett i 4år uten oppgradering pga de hoppet over en generasjon.. for de som ikke bryr seg om det beste hele tiden ,er egentlig dette en gavepakke på en måte hvis du skjønner . så 3080 er egentlig en 8år gpu. for de som ikke spiller det nyeste hele tiden 

 

Endret av Rambo82
  • Liker 2
Lenke til kommentar
41 minutes ago, Rambo82 said:

for de som ikke bryr seg om det beste hele tiden ,er egentlig dette en gavepakke på en måte hvis du skjønner . så 3080 er egentlig en 8år gpu. for de som ikke spiller det nyeste hele tiden

Jeg ser den, 3080 er en fantastisk oppgradering fra 970 (som også var en bra oppgradering). Industrien er drevet av å skape nye behov, de færreste har mye igjen for å oppgradere (annet)hvert år. Jeg oppgraderer vel for ofte. Jeg kjøpte 2080 ti for å få ray tracing i BFV, det var vel et bomkjøp. Vet ikke om jeg hadde kjøpt 3080 om ikke det hadde blitt RMAet.

Lenke til kommentar
Rambo82 skrev (1 time siden):

for de som ikke bryr seg om det beste hele tiden ,er egentlig dette en gavepakke på en måte hvis du skjønner . så 3080 er egentlig en 8år gpu. for de som ikke spiller det nyeste hele tiden

Amen, brother. Har sittet på et GTX 1080 siden desember 2016 (erstatning for et RIP GTX 780 ett år tidligere), og hoppet over 20xx-serien pga. for liten oppgradering så jeg tenkte jeg skulle virkelig slå til nå.

Sitter stort sett med spill fra 2005 - 2010 (Half-Life 2, Crysis 1, SpellForce etc.), med noen få unntak (Dying Light, Alien: Isolation, Doom). Så GTX 1080 har holdt godt nok. ^^
Er først når jeg spiller Dying Light over 3 skjermer at jeg merker et GTX 1080 ikke er nok...

Lenke til kommentar
6 hours ago, FsAviX said:

Sjekker igjen, noen som i det heletatt har hørt om 3080 strix non oc? Komplett mener de har hatt dem lenge men har aldri sett er bilde av ett eller hørt om noen som har dem

Sikkert noen som har fått dem, men er jo ikkje akkurat alle kjøpere av skjermkort i Norge som henger her inne :p

Lenke til kommentar
6 hours ago, FsAviX said:

Sjekker igjen, noen som i det heletatt har hørt om 3080 strix non oc? Komplett mener de har hatt dem lenge men har aldri sett er bilde av ett eller hørt om noen som har dem

OcUK får inn noen få https://www.overclockers.co.uk/forums/threads/ocuk-nvidia-rtx-30xx-series-update-thread-on-deliveries-how-to-cancel-your-order.18899277/page-3#post-34159684

Lenke til kommentar
thomjak skrev (15 minutter siden):

Har selv dette kortet på rest-ordre. Dette er fortsatt status på kortet for meg:

image.png.1ef0dea5b78dfa83cf8900a84ae9eb23.png

Dersom status endrer seg på min ordre FØR noe skjer på salg siden skal jeg gi beskjed slik at dere kan holde F5 macro klar.

Endret av Ragebarx
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Jarmo låste denne emne
  • Jarmo gjenåpnet denne emne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...