Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er aktuell info at 6800XT/6900XT har svakheter, så ikke folk kansellerer ordrer på 3000-kort og går på en smell. Når man ikke har interesse av AMD skal man vel ikke starte en tråd om noe man ikke er interessert i. Det er faktisk NVIDIA prat siden det er rettet mot at man skal beholde ordrer på NVIDIA-kort.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
BadCat skrev (6 minutter siden):

Det er aktuelt så ikke folk kansellerer 3000-serie-ordrer og går på en smell.

Kommer aldri til å kansellere min Strix 3080 OC ordre, men Palit 3090 GamingPro kortet blir jeg å benytte angreretten på.

En "all" AMD build blir kanskje aktuelt en gang i fremtiden, men ikke denne generasjonen. Har allerede en Intel build og ny 1440p Gsync monitor.

Endret av Idrin
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
55 minutes ago, -=HellBound=- said:

Som de andre nevnte, AV1 decoder har den, ikke encoder. AV1 encode krever enormt mye krefter for å encode per i dag, og ingen chip for å handle sanntid-encoding finnes enn så lenge. Det finnes en video på Twitch av yshen, Twitch sin number one software engineer og han som har ansvaret for AV1 support for Twitch. Det er utrolig kvalitet på denne med 120fps 1440p med samme bitrate som man bruker per i dag- men dette er en opplastet video, ikke streamet i sanntid.

AV1 encode kommer til å bli ganske insane for streaming tjenester.

 

edit:

 

Forresten; når starter salget for 3070 i morgen hos Komplett?

Endret av starflame
Lenke til kommentar

Herre min hatt! Testet Battlefield litt fort her: 
3440x1440 og alt på ultra. Spillte på store åpne maps. 210-230fps 😍
 

Helt ærlig, så ser de nye AMD gpuene veldig bra ut, men skal like å se over 200fps HELE tiden med 3440x1440 med alt på ultra...

Ninja EDIT: Testet iwo jima banen nå i 4k med ALT på ultra. 160-170fps ! 

Skal kjøpe 6900x "oc hei og hå" også for å teste. Blir spennende. Det som er HELT sikkert er at ytelsen på 3090 Strix oc er helt vill :D 

Endret av Nizzen
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Nizzen skrev (17 minutter siden):

Herre min hatt! Testet Battlefield litt fort her: 
3440x1440 og alt på ultra. Spillte på store åpne maps. 210-230fps 😍
 

Helt ærlig, så ser de nye AMD gpuene veldig bra ut, men skal like å se over 200fps HELE tiden med 3440x1440 med alt på ultra...

Skal kjøpe 6900x "oc hei og hå" også for å teste. Blir spennende. Det som er HELT sikkert er at ytelsen på 3090 Strix oc er helt vill :D 

Dette gir oss store forhåpninger om et liv etter døden!

Lenke til kommentar
47 minutes ago, Nizzen said:

Herre min hatt! Testet Battlefield litt fort her: 
3440x1440 og alt på ultra. Spillte på store åpne maps. 210-230fps 😍
 

Helt ærlig, så ser de nye AMD gpuene veldig bra ut, men skal like å se over 200fps HELE tiden med 3440x1440 med alt på ultra...

Ninja EDIT: Testet iwo jima banen nå i 4k med ALT på ultra. 160-170fps ! 

Skal kjøpe 6900x "oc hei og hå" også for å teste. Blir spennende. Det som er HELT sikkert er at ytelsen på 3090 Strix oc er helt vill :D 

Holy crap! Mitt kom nettopp inn på terminalen her.. Det gledes 😃

Lenke til kommentar
  • Jarmo låste denne emne
  • Jarmo gjenåpnet denne emne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...