Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

6 minutes ago, barezell said:

skal nye watch dogs følge med Gigabyte Eagle fra Komplett? Regner ikke med jeg får noe kode før kortet blir sendt. Er det no frist for når kodene går ut? 

Koden skal følge med på alle kort kjøpt før 29. okt. Fristen for å løse den in er 29. nov. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
5 hours ago, chris777 said:

Har ikke fått mitt kort enda heller 😕

Noen som har bestilt før dette som ikke har fått enda?

ASUS GeForce RTX 3080 TUF GAMING

Bestilt 17/09/2020 15:04
Ordre sist oppdatert 19/10/2020 16:46
Bestilt, forventet inn på lager 1 november 2020, 1 stk.

Prodnr: TUF-RTX3080-10G-GAMING

  • 1 vare 8 000,00
  • Frakt 0,00
  • Rabatt -1 000,00
  • Totalt 7 000,00

 

Får håpe det ordner seg til Cyberpunk 2077 kommer 😕

Hmmm... samme kort men bestilling 15:01. Min sier 7.november :(

Lenke til kommentar
barezell skrev (8 minutter siden):

 

 

Mister med andre ord gratis spillet pga de ikke klarer levere kort?

Hvis ikke du har et 30xx kort i maskin  før den 30.11 så vil ikke kodene virke enda du får dem før. Hvertfall med Legion koden. Vet ikke om Geforce Now koden krever et 30xx kort i maskin.

Lenke til kommentar
Loffen^ skrev (1 minutt siden):

Tror jeg har sett en bruker her i tråden som har fått. EN.

Oof 😐 Bestilte et ASUS 3080 TUF kort hos dem den 19.10 siden de er de eneste som ikke har skrudd opp prisene (9500kr for TUF, seriøst Komplett/Proshop?), men nå ser jeg de har fjernet alle 3080-kortene fra nettsiden sin. Regner med jeg kan glemme å få kortet i år 🤔

Lenke til kommentar
2 hours ago, Obscure said:

Oof 😐 Bestilte et ASUS 3080 TUF kort hos dem den 19.10 siden de er de eneste som ikke har skrudd opp prisene (9500kr for TUF, seriøst Komplett/Proshop?), men nå ser jeg de har fjernet alle 3080-kortene fra nettsiden sin. Regner med jeg kan glemme å få kortet i år 🤔

Nvidia har hatt en ekseptionelt lav produksjon av GPU chipper fram til nå. Årsaken er at de har startet med en ny produksjonsprosess og at det derfor vil ta litt tid før den blir god og de får høye yields. Før de får høye yields, så ønsker de ikke å starte full masseproduksjon, men de vil også få konkurranse med AMD. Det er derfor mulig at du vil få kortet i år, hvis Nvidia klarer å få kontroll på produksjonen eller hvis Nvidia får god konkurranse fra AMD. Nvidia har allerede senket prisene sterkt i forhold til 2080 for å møte konkurransen med AMD, så det er ikke helt utenkelig at AMD kan komme med et bra produkt ved lansering i neste uke 🙂

Lenke til kommentar
shauge2 skrev (1 time siden):

Nvidia har hatt en ekseptionelt lav produksjon av GPU chipper fram til nå. Årsaken er at de har startet med en ny produksjonsprosess og at det derfor vil ta litt tid før den blir god og de får høye yields. Før de får høye yields, så ønsker de ikke å starte full masseproduksjon, men de vil også få konkurranse med AMD. Det er derfor mulig at du vil få kortet i år, hvis Nvidia klarer å få kontroll på produksjonen eller hvis Nvidia får god konkurranse fra AMD. Nvidia har allerede senket prisene sterkt i forhold til 2080 for å møte konkurransen med AMD, så det er ikke helt utenkelig at AMD kan komme med et bra produkt ved lansering i neste uke 🙂

LOL

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Går noen rykter (igor's lab) om at RX 6800 XT yter på kanten nesten like godt som 3080 hvis man ser bort ifra raytracing. Blir nok en del som slenger seg på når de lanseres hvis de er å skaffe.

 

edit: Jeg sier "nesten like godt" fordi man ikke vet hva slags oppsett som er brukt i testene (ytelsen ligger like godt og noe over 3080 på de testene)

Endret av J!nx
Lenke til kommentar
Obscure skrev (7 timer siden):

Oof 😐 Bestilte et ASUS 3080 TUF kort hos dem den 19.10 siden de er de eneste som ikke har skrudd opp prisene (9500kr for TUF, seriøst Komplett/Proshop?), men nå ser jeg de har fjernet alle 3080-kortene fra nettsiden sin. Regner med jeg kan glemme å få kortet i år 🤔

Ikke si det, det ser ut til at Komplett for inn 3080 og 3090 kort her og der som ikke er reservert av kunder. Dersom du skal ha TUF eller TUF OC så må du nok vente lenge, men dersom du sier deg fornøyd med Zotac/MSI/Gainward o.l så vil du nok klare å få tak i ett. Må regne med litt F5 spamming da 🤓.

Lenke til kommentar
  • Jarmo låste denne emne
  • Jarmo gjenåpnet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...