Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bryr meg ikke om når kortene kommer. Jeg har god tid. Jeg bruker deres desperasjon som underholdning mens jeg venter på at rendering skal bli ferdig.

Quote

Rendering er et begrep innenfor datagrafikk som betegner de beregninger som utføres av et dataprogram for å fremstille et bilde eller en animasjon ut fra en 2D- eller 3D-modell. Modellen kan være en datafil som beskriver betrakterens, lyskildens og ulike objekters posisjon og bevegelser, samt deres overflater, farger, refleksjoner, lysbrytning, materiale, dybdeskarphet, motion blur, refleksflekker, etc. Et eksempel på en algoritme for rendering er ray tracing. Ved større renderinger benyttes dataklynger for å gjøre prosessen raskere.

Hvis kortene ikke var meh, så kanskje jeg hadde brydd meg litt mer. Venter på 3080 og 3090 Strix OC. 

Vekk meg når det er kort på 3nm og AV1-encode. ZZZ 2024-2025.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
4 minutes ago, BadCat said:

Jeg bryr meg ikke om når kortene kommer. Jeg har god tid. Jeg bruker deres desperasjon som underholdning mens jeg venter på at rendering skal bli ferdig.

 

Er forståelig at mange er frustrerte. Dette er et sted hvor man kan dele denne frustrasjonen. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg syntes det er flott at folk viser sin misnøye mot nvidia. Selv om dette viser seg å være et markedsstunt eller ikke, så syntes jeg de fortjener så mye pepper som mulig for en totalt mislykket launch.

Personlig har jeg klart meg greit på macen de siste månedene, men hadde vært meeget trivelig å fått på plass et saftig skjermkort til cyberpunk etter eksamen! 😋

  • Liker 1
Lenke til kommentar
gammalerik skrev (4 minutter siden):

Hva forventer du av et generasjonssprang? 2x? 10x?
Når man bytter fra GTX1080 til 3080 er det faktisk litt å snakke om. Å få 4K i jevn flyt er en aldri så liten evolusjon for folk

This.

Og det er mange av oss som kommer fra 1080/TI som ikke såg noe poeng i 2080-serien, men mer som en spøk og ikke noe mer.

Endret av Mala
  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • Jarmo låste denne emne
  • Jarmo gjenåpnet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...