Jump to content
OddZen

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger

Øystein

Spørreundersøkelse:

Message added by Øystein

Recommended Posts

11 minutes ago, Entity extraction said:

Denne tråden har mistet sin  sjarm.

2 minutes ago, BadCat said:

Nei.

Kjøp OC-modell.

Jepp, tålmodigheten har rent ut. Folk benynner å bli hårsår.

Det skumle er at folk er mer desperate etter kort enn folk som mangler mat. Det er nok flere som burde ta en telefon til ambulant team i kommunen der de bor.

• Like 2

Det er vel ikke AIB's sin feil at komplett,proshop,elkjøp,osv. selger kort de selv ikke har på lager? At det tar lengre tid å få kort x skal jo ikke gå utover de som har bestilt kort z

• Like 1

BadCat skrev (26 minutter siden):

Det skumle er at folk er mer desperate etter kort enn folk som mangler mat. Det er nok flere som burde ta en telefon til ambulant team i kommunen der de bor.

Du klikker F5 her i tråden, ja? Give me a break

Edited by gammalerik

BadCat skrev (37 minutter siden):

-_- 

• Like 2

Jeg bryr meg ikke om når kortene kommer. Jeg har god tid. Jeg bruker deres desperasjon som underholdning mens jeg venter på at rendering skal bli ferdig.

Rendering er et begrep innenfor datagrafikk som betegner de beregninger som utføres av et dataprogram for å fremstille et bilde eller en animasjon ut fra en 2D- eller 3D-modell. Modellen kan være en datafil som beskriver betrakterens, lyskildens og ulike objekters posisjon og bevegelser, samt deres overflater, farger, refleksjoner, lysbrytning, materiale, dybdeskarphet, motion blur, refleksflekker, etc. Et eksempel på en algoritme for rendering er ray tracing. Ved større renderinger benyttes dataklynger for å gjøre prosessen raskere.

Hvis kortene ikke var meh, så kanskje jeg hadde brydd meg litt mer. Venter på 3080 og 3090 Strix OC. 

Vekk meg når det er kort på 3nm og AV1-encode. ZZZ 2024-2025.

Edited by BadCat

4 minutes ago, BadCat said:

Jeg bryr meg ikke om når kortene kommer. Jeg har god tid. Jeg bruker deres desperasjon som underholdning mens jeg venter på at rendering skal bli ferdig.

Er forståelig at mange er frustrerte. Dette er et sted hvor man kan dele denne frustrasjonen. 

• Like 4

Jeg syntes det er flott at folk viser sin misnøye mot nvidia. Selv om dette viser seg å være et markedsstunt eller ikke, så syntes jeg de fortjener så mye pepper som mulig for en totalt mislykket launch.

Personlig har jeg klart meg greit på macen de siste månedene, men hadde vært meeget trivelig å fått på plass et saftig skjermkort til cyberpunk etter eksamen! 😋

• Like 1

De nye kortene er ikke så mye å snakke om at dere ikke kan bruke 10- eller 20-serie noen måneder til. 30-serien er i beste fall ei doven ventepølse til kort på 5nm TSMC.

Edited by BadCat
  • Like 1

BadCat skrev (Akkurat nå):

De nye kortene er ikke så mye å snakke om at dere ikke kan bruke 10- eller 20-serie noen måneder til.

Hva forventer du av et generasjonssprang? 2x? 10x?
Når man bytter fra GTX1080 til 3080 er det faktisk litt å snakke om. Å få 4K i jevn flyt er en aldri så liten evolusjon for folk

• Like 4

gammalerik skrev (4 minutter siden):

Hva forventer du av et generasjonssprang? 2x? 10x?
Når man bytter fra GTX1080 til 3080 er det faktisk litt å snakke om. Å få 4K i jevn flyt er en aldri så liten evolusjon for folk

This.

Og det er mange av oss som kommer fra 1080/TI som ikke såg noe poeng i 2080-serien, men mer som en spøk og ikke noe mer.

Edited by Mala
  • Like 3

Du misser poenget. Det hadde ikke vært ei ventepølse hvis NVIDIA hadde valgt en annen prosess enn SAMSUNG 8nm. Hvis NVIDIA flytter produksjonen på nyåret blir det å få disse 8nm-erne på elretur og kjøpe nytt.

• Like 1