Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Theo343 skrev (31 minutter siden):

Hvorfor kjøper dere OC kontra non-OC? Er det noen beviste forskjeller annet enn fabrikk Hz?

Før i tida var det indrefileten som ble brukt til OC, aka 'golden sample'. Om det fortsatt er slikt aner jeg ikke. Men 250kr ekstra for *potensiell trygghet er helt innafor. Placebo kanskje, men heisann, hoppsann.

Lenke til kommentar
2 minutes ago, gammalerik said:

Før i tida var det indrefileten som ble brukt til OC, aka 'golden sample'. Om det fortsatt er slikt aner jeg ikke. Men 250kr ekstra for *potensiell trygghet er helt innafor. Placebo kanskje, men heisann, hoppsann.

Jupp vet at det før var et "kvalitetsstempel" men mener det har kommet frem flere ganger at det denne gangen bare er fabrikklokken. Men jupp, kun nysjerrighet og ikke uenig i det altså.

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (48 minutter siden):

Hvorfor kjøper dere OC kontra non-OC? Er det noen beviste forskjeller annet enn fabrikk Hz?

Forrige generasjon var OC-modeller en annen brikke, og det var ingenting som avkreftet eller bekreftet dette før lansering denne gangen. Derfor OC

Klok av skade hadde jeg ikke gjort det igjen. Begrensningen ligger i Power Limit denne gangen.

Lenke til kommentar

Tenkte at det var dumt å kjøpe det billigste kortet (aka det mest populære, Asus TUF), + at det kunne være en liten sjanse for bedre bin som andre sier. Ville ha Asus fordi jeg har god erfaring med QC/kondensatorkvalitet fra dem, og tilsvarende dårlig fra MSI og Gigabyte (langt tilbake i tid fra da jeg selv sommerjobbet i returavdeling, aner ikke om det fortsatt er relevant).

Synes prishoppet opp til Strix ikke kunne rettferdiggjøres mtp. at det virket som om det var lite overklokkingsmuligheter generelt på GPU-en, basert på FE-testene som var publisert. Og hovedpoenget for meg var uansett å få boosten fra 1080 -> 3080, ikke å tyne et par ekstra prosent ut av 3080.

Endret av Saftis
Lenke til kommentar
32 minutes ago, N o r e n g said:

Forrige generasjon var OC-modeller en annen brikke, og det var ingenting som avkreftet eller bekreftet dette før lansering denne gangen. Derfor OC

Klok av skade hadde jeg ikke gjort det igjen. Begrensningen ligger i Power Limit denne gangen.

Jeg forstår hvorfor man bestilte OC på lanseringen, men nå 1 måned etter virker det å ha kommet mye informasjon som gjør at det kun er ned til "hvilke kort er det mest kø på" som et vurderingsaspekt.

Jeg forstår at man betaler 250,- for "garantiklokken" men har man virkelig denne arantien nå når man ser at selv non-oc kort kan slite med boost.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (14 minutter siden):

Jeg forstår at man betaler 250,- for "garantiklokken" men har man virkelig denne arantien nå når man ser at selv non-oc kort kan slite med boost.

Nei, disse kortene må kjøre skikkelig kaldt og ha mye strøm for å nå høye boost-frekvenser. Forskjellen på Zotac 3080 Trinity og EVGA 3080 FTW3 er under 100 MHz i praksis, det er altså da det "dårligste" mot et av de beste.

Ditt beste håp for å skvise ut ekstra ytelse er vannkjøling, shunt-mod (eller XOC-bios om det kommer), og flere radiatorer for vannkjøling.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...