Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Nizzen skrev (1 time siden):

Samme her. Blir vel til en hyggelig person her på forumet som vanlig :)

 

Hvor skriver jeg meg på ventelisten? :D
Forventer ukentlige utsettelser på lik linje med de som står i 3080-kø på Komplett, så jeg føler jeg er med i gjengen.
Møtes lokalt for overlevering.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Theo343 skrev (5 minutter siden):

Han spekulerer å snakker så mye at han går i kategorien "må få rett i noe men det meste må tas med klype salt".

Akkurat. Så heftige spekulasjoner gidder jeg ikke å høre på. Jeg tenker at signalet vi har fått fra stort sett alle, er at det vil være knapt med 3080-kort ut året. Noe sier meg at det vil stemme. Igjen tror jeg også at AMD vil skuffe, men at folk vil kjøpe kortene likevel pga. mangel på 3070/3080-kort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
MasterShake skrev (23 timer siden):

Apropos prisøkning på Asus TUF; Vi har faktisk visst at denne prisøkningen ville komme på utvalgte 3080-kort siden lansering. Dette er fra sweclockers review av TUF 3080 OC, datert 17.september:

https://www.sweclockers.com/test/30406-asus-geforce-rtx-3080-tuf-gaming-oc/7

Skulle jeg gjette er andre berørte kort sikkert MSi Ventus 3X og kanskje Gigabyte Eagle? Tipper alle kortene som hadde samme pris som FE har vært rabattert i launch-perioden. 

 

Garvis skrev (23 timer siden):

Stemmer som MasterShake sier at ASUS har hatt en egen introduksjonspris. I tillegg ryktes det at de fleste AIB har hatt en 50$ rabatt/refund av Nvidia for å holde seg nærme MSRP på launch.
 

 

 

Endret av Pc Lynet
Lenke til kommentar

Jeg bestilte mitt 3080 Ventus kort på lanseringsdagen, 17sept. Og fikk det 2 uker senere.
Uka etter lansering bestilte jeg et 3080 gigabyte gaming oc , og får det nå på mandag. Aner ikke hva som skjer, virker egentlig ikke som at de er så utrolig sjeldne som de skal ha det til. Kanskje i visse regioner.

Lenke til kommentar
Pc Lynet skrev (Akkurat nå):

Du har hatt sykt flaks da.

Mye mulig jeg bare har latterlig flaks. Når det er sagt, Ventus kortet yter langt over forventningene mine. Virker som at mange folk på nett kommenterte rent piss, uten å ha kortet selv engang. Kjører det på +130 core og +500 memory. Ligger som oftest mellom 1950-2050Mhz, aldri sett kortet gå over 62c.

Når det er sagt, Gigabyte kortet skal være bedre på papiret, så får se om jeg merker noen forskjell, beholder det beste og selger det andre, dog ikke på finn, gidder ikke å flå noen. Sikkert en kompis eller to som er keen på å betale vanlig pris.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mumriken skrev (1 minutt siden):

Palit gamingpro og Gainward Phoenix gs 3080.

Palit kortet var bra, mens Gainward var en fullstendig dud. Har ikke testet noe annet en stock bios med 330W på noen av dem riktignok https://www.3dmark.com/spy/14041243

Veldig innafor score det der. Men når det er sagt, jeg opplevde selv at jeg kunne pushe kortet myyye mer i syntetiske oppgaver , kontra faktisk spill. Eksempelvis +165 core (eller ja 1740 + 165 = 1905mhz) var stabilt i 3dmark, mens det crasha i spill. Måtte ned til ~+130 for å ha stabile spill. Får se hva Gigabyte Gaming OC bringer. Det kommer jo med 1800Mhz klokk ut av eska, får håpe på at +100 er stabilt på det mtp Powerlimit på 370w kontra 320w som Ventus har.

Lenke til kommentar
5 minutes ago, eezo said:

Veldig innafor score det der. Men når det er sagt, jeg opplevde selv at jeg kunne pushe kortet myyye mer i syntetiske oppgaver , kontra faktisk spill. Eksempelvis +165 core (eller ja 1740 + 165 = 1905mhz) var stabilt i 3dmark, mens det crasha i spill. Måtte ned til ~+130 for å ha stabile spill. Får se hva Gigabyte Gaming OC bringer. Det kommer jo med 1800Mhz klokk ut av eska, får håpe på at +100 er stabilt på det mtp Powerlimit på 370w kontra 320w som Ventus har.

Joda, helt ok. Mye å gå på, men venter på 3090 så bryr meg egentlig ikke 😎

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...