Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
4 hours ago, Resk90 said:

Når bestilte du kort? :D jeg fikk beskjed om 1-6mnd ventetid 🙈

Jeg bestilte kortet den 16.10.2020. De spurte meg spesifikt om et kort, så mulig jeg var en av de siste de kontaktet med kortene de hadde igjen på lager? Aner ikke hva som koker hos Elkjøp, så kan ikke si noe med sikkerhet. 

Lenke til kommentar
Alak87 skrev (17 timer siden):

Jeg bestilte kortet den 16.10.2020. De spurte meg spesifikt om et kort, så mulig jeg var en av de siste de kontaktet med kortene de hadde igjen på lager? Aner ikke hva som koker hos Elkjøp, så kan ikke si noe med sikkerhet. 

Ahha, ja. Ikke lett å si hva de driver på med. Var en svenske som ringte meg. Og ramsa opp 2-3(?) kort. Om jeg skulle ønske en av dem. Så sa jeg ja, at jeg ønsket et erstatningskort. Så sa han at det var 1-6mnd ventetid. Så får se når/om det dukker opp. 

Endret av Resk90
Lenke til kommentar

Mail fra Elkjøp i dag. Bestilte kort 27.sept 2020

har også en bestilling på samme kort hos proshop bestillt samtidig. forventer ikke å høre noe lignende fra de  egentlig  

 

Hei,

Vi har försökt att komma i kontakt med dig vedrörande din ordre: 10923636187
du har bestillt "ASUS GeForce RTX 3080 10GB". Detta skjermkortet vill inte produceras mer
så vi vill inte motta detta skjermkortet ifrån producenten. 

Vi har 3 lösningar för detta scenariot.

Vi har just nu inte några skjermkort tillgängliga men vi väntar att få in
fler skjermkort inom 1-6 månader fabrikat "unknown". Men det vill bli
Rtx 3080 10gb minumum. 


Lösning 1.
Om du önskar att behålla din resarvation så vill vi kontakta dig så fort 
vi mottat fler skjermkort. Du vill isåfall få detta skjermkortet till samma 
pris som du betalade för din PRE-ORDER. Priset du vill betala är 7999Nok.

Lösning 2. Kreditera din ordre och få 2000 Nok i kompensation. OBS! Din
resarvations plats kommer du isåfall att tappa.

Lösning 3. Gavekort på 3000 Nok. OBS! Kan kun brukas på vår PC/COMPUTING AVD.
Du vill förlora din resarvations plats. 

Vänligen svara oss på detta mailet med vilken lösning du önskar så vill en agent
från vår second-line kontakta dig inom kort.



Med vennlig hilsen / Kind regards


Elkjøp kundesenter

Endret av clinton
Lenke til kommentar
Paccoo skrev (19 timer siden):

Hvorvidt de har planlagt produksjons stopp er ulogisk etter min mening. Såfremt Ethereum mining fortsatt er profitabelt (Forhindrer at bruktmarkedet dreper retail), og etterspørselen er like høy/ så ser jeg ingen grunn til at dette er noen god ide for Nvidia, sett opp mot konkurranse fra Intel og AMD. 

At de i praksis rett og slett ville gitt bort  markedsandelene sine til AMD og Intel frem til RTX 4xxx serien, finner jeg høyst usannsynlig.

Når det gjelder intel kjølere så er det 100% bullshit. Som om ikke Intel QA tester alle batchene for sine nye kort før de releaser sitt første konkurransedyktige produkt i GPU markedet. ARC-merkevaren ville blitt skadet for all fremtid. Dersom dette var tilfelle ville Nvidia blitt boycottet av store deler av seriøse tech-journalister. 

Lenke til kommentar
Otaconmg skrev (50 minutter siden):

Hvorvidt de har planlagt produksjons stopp er ulogisk etter min mening. Såfremt Ethereum mining fortsatt er profitabelt (Forhindrer at bruktmarkedet dreper retail), og etterspørselen er like høy/ så ser jeg ingen grunn til at dette er noen god ide for Nvidia, sett opp mot konkurranse fra Intel og AMD. 

At de i praksis rett og slett ville gitt bort  markedsandelene sine til AMD og Intel frem til RTX 4xxx serien, finner jeg høyst usannsynlig.

Når det gjelder intel kjølere så er det 100% bullshit. Som om ikke Intel QA tester alle batchene for sine nye kort før de releaser sitt første konkurransedyktige produkt i GPU markedet. ARC-merkevaren ville blitt skadet for all fremtid. Dersom dette var tilfelle ville Nvidia blitt boycottet av store deler av seriøse tech-journalister. 

Det er naivt å tro at ikke kynismen råder i gangene hos Nvida også, til syvende å sist er de kun ute etter en ting og det er 💵💵💵

Lenke til kommentar
18 hours ago, Otaconmg said:

Hvorvidt de har planlagt produksjons stopp er ulogisk etter min mening. Såfremt Ethereum mining fortsatt er profitabelt (Forhindrer at bruktmarkedet dreper retail), og etterspørselen er like høy/ så ser jeg ingen grunn til at dette er noen god ide for Nvidia, sett opp mot konkurranse fra Intel og AMD. 

At de i praksis rett og slett ville gitt bort  markedsandelene sine til AMD og Intel frem til RTX 4xxx serien, finner jeg høyst usannsynlig.

Når det gjelder intel kjølere så er det 100% bullshit. Som om ikke Intel QA tester alle batchene for sine nye kort før de releaser sitt første konkurransedyktige produkt i GPU markedet. ARC-merkevaren ville blitt skadet for all fremtid. Dersom dette var tilfelle ville Nvidia blitt boycottet av store deler av seriøse tech-journalister. 

Hvis de kan lage mindre kort og tjene nesten like mye, så er det definitivt verdt det for Nvidia. Det handler litt om å ikke florere markedet med brukte 30xx-kort den dagen 40xx slippes også. Markedsandel tror jeg de har nok av allerede 😅

Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (21 timer siden):

Det er naivt å tro at ikke kynismen råder i gangene hos Nvida også, til syvende å sist er de kun ute etter en ting og det er 💵💵💵

Absolutt, jeg bare tenker at artikkelen mister all krediblilitet når de nevner at Nvidia ønsker å påvirke konkurrentenes produksjon av kort. Nvidia er ikke vennen din, men det får være grenser for hvordan det er lov å komme med en slik påstand.

Edit: Klarer ikke stave

Endret av Otaconmg
Lenke til kommentar

Posten har klart å rote bort et EVGA RTX 3070 XC3 KR kort (Uten LHR). Dette skjedde i slutten av August i år.

Kortet ble bestillt 20.04.21

Elkjøp har nå i dag tilbudt meg et alternativ i MSI GeForce RTX 3070 8GB VENTUS 2X OC LHR.

Føler at dette er helt latterlig alternativ å tilby? Hva mener dere jeg kan kreve?

Det er nå 6 måneder siden kortet ble bestillt, og elkjøp har brukt 2 måneder til å konkludere med posten mistet skjermkortet mitt. 

Har ikke hensikt å mine med kortet, så LHR er ikke verdens undergang, men hva mener dere at det er rimelig å kreve?

Lenke til kommentar
Otaconmg skrev (9 minutter siden):

Posten har klart å rote bort et EVGA RTX 3070 XC3 KR kort (Uten LHR). Dette skjedde i slutten av August i år.

Kortet ble bestillt 20.04.21

Elkjøp har nå i dag tilbudt meg et alternativ i MSI GeForce RTX 3070 8GB VENTUS 2X OC LHR.

Føler at dette er helt latterlig alternativ å tilby? Hva mener dere jeg kan kreve?

Det er nå 6 måneder siden kortet ble bestillt, og elkjøp har brukt 2 måneder til å konkludere med posten mistet skjermkortet mitt. 

Har ikke hensikt å mine med kortet, så LHR er ikke verdens undergang, men hva mener dere at det er rimelig å kreve?

Du har krav på tilsvarende eller bedre, hvor MSI legger seg er jeg ikke sikker på, men det er jo ett kort med 2 vifter kontra ett med 3 vifter, EVGA sine kort kan du jo dessuten nesten kjøre over med en veivalse og få nytt kort uten spørsmål om hva som har skjedd.

Lenke til kommentar
Otaconmg skrev (4 timer siden):

Posten har klart å rote bort et EVGA RTX 3070 XC3 KR kort (Uten LHR). Dette skjedde i slutten av August i år.

Kortet ble bestillt 20.04.21

Elkjøp har nå i dag tilbudt meg et alternativ i MSI GeForce RTX 3070 8GB VENTUS 2X OC LHR.

Føler at dette er helt latterlig alternativ å tilby? Hva mener dere jeg kan kreve?

Det er nå 6 måneder siden kortet ble bestillt, og elkjøp har brukt 2 måneder til å konkludere med posten mistet skjermkortet mitt. 

Har ikke hensikt å mine med kortet, så LHR er ikke verdens undergang, men hva mener dere at det er rimelig å kreve?

Ikke godta ventus 2x,  heller gaming z trio eller ventus 3x. 

Lenke til kommentar

Nærmer seg snart 1 år siden vi bestilte  PC med 3080 kort... 31 okt..  De 'klarer ikke' å skaffe 3080 kort...   men skrev at de kunne skaffe et 3090 kort..   vi svarte tilbake at vi kunne akseptere et bytte til 3090 kort..  ny mail tilbake  var dat det da ville koste 12.000 ekstra..  for en møkkabutikk...   Kommer denne gangen til å skrive tilbake at vi kommer til å foreta et dekningskjøp av et 3080 kort og sender en klage til forbruker tilsynet  vedlagt korrespondanse...

 

Lenke til kommentar
idleman_2 skrev (11 timer siden):

Nærmer seg snart 1 år siden vi bestilte  PC med 3080 kort... 31 okt..  De 'klarer ikke' å skaffe 3080 kort...   men skrev at de kunne skaffe et 3090 kort..   vi svarte tilbake at vi kunne akseptere et bytte til 3090 kort..  ny mail tilbake  var dat det da ville koste 12.000 ekstra..  for en møkkabutikk...   Kommer denne gangen til å skrive tilbake at vi kommer til å foreta et dekningskjøp av et 3080 kort og sender en klage til forbruker tilsynet  vedlagt korrespondanse...

 

De kan ikke kreve mellomlegget når de kom med forslaget. De plikter å oppfylle som de ikke har greid på ett år. Uansett er 12k for stort mellomlegg, urimelig å bruke årets pris diff,

Spørr i forbrukerrett forumet her og se hva de som kan mer om jussen kommer med hvordan de ser på saken.

 

Uansett så har butikken tabbet seg ut, de tilbydde 3090 og du aksepterte. Da Kan de ikke  komme i etterkant og kreve mellomlegg. De er profesjonelle part noe som blir vektlagt.henvis til at ide du aksepterte 3090 ble det inngått en bindende avtale som de skal forholde seg til 

Endret av Ephrus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...