Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
5 minutes ago, Dragonlove said:

Han bor sikkert på Vestkanten da og der har de vel mer cash enn de på Østkanten 😂

Er ikke gitt det vel...  fasaden viser at de er 'rik' men kan bare være en illusjon bygget på masse lån og kreditt kort 😛

østkant folk (grorud)  bor billigere og har bedre råd til blings ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Fade1 skrev (15 timer siden):

Hmmmm. Proshop hadde ASUS GeForce RTX 3080 Ti TUF til 12999kr nå, "kjøp"-knappen var synlig i 1 sek. Da den kom opp trykte jeg kjøp umiddelbart, men tomt når jeg kom til neste side. Skal ikke være enkelt dette.

Hvorfor vil du gi så mye, disse går for 10k om noen mnd

Lenke til kommentar
1995lancer skrev (2 timer siden):

Hvorfor vil du gi så mye, disse går for 10k om noen mnd

3080 uten TI vil nok kanskje muligens komme under 10K med tid og stunder. 3080TI har en MSRP på 1199USD så der tviler jeg på at det går så lavt ned i pris. 

Lenke til kommentar
11 minutes ago, Nizzen said:

Det er like sansynlig at 3080 går for 10k on noen mnd, som at en dollar koster under 5 kroner om noen få mnd. 

Det stemmer nok. Jeg sjekket akkurat historikken til dollar kursen de siste åra, og man må tilbake til 2014 for å finne en tid da dollaren var nede på 5 tallet. Det var tiden da vi handlet Intel 5960X ;)

 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Noen her som har hørt noe som helst fra Elkjøp når det gjelder 3080 TUF serien? xD (Både NON-OC eller OC)

Er bare fire korte måneder igjen til det har bikket ett år siden bestilling, og har fremdeles ikke fått en eneste mail/telefon med noen oppdatering/beklagelser for forsinkelsen! :rofl::cry:

Lenke til kommentar
18 hours ago, Nizzen said:

Så lenge bruktprisen blir tilsvarende høy, så er det jo ingen problem. Kanskje mange som ikkje tenker på det, men ganske kjekt å selge når det kommer et nytt kort på markedet. Dermed blir det ikke så veldig stor investering hver gang. Vi som hadde 2080ti hadde jo litt flaks at det var gode bruktmarkedtider, og fikk 12k lett for dem. Nye 3080 toppmodeller kosta 11500kr :p
3090 strix kosta plutselig bare 8k ved salg av 2080ti :D

At folk synes det er dyrt med toppskjermkort er jo greitt det, men å klage på at det er dyrt å kjøpe et toppskjermkort blir jo litt som å klage på at en ferrari bil er dyr. Synes man det er dyrt, så kan man jo kjøpe noe billigere :p

Hvis ryktene rundt nye nvidia og nye amd skjermkort viser seg å stemme, så er jo ytelsen til 3000 serien og samme med amd sin nåværende serie være å regne som avleggs.

 

Hva skjer da med bruktprisene på disse altfor latterlig overprisede kortene når dem kommer på brukten?

Jo, samme som 2080 Ti når folk dumpet dem før release til 7-8 tusen.

Mulig det samme også skjer igjen etter noen uker, at alt går tomt og dermed forrige line of cards går opp i bruktpris.

Lenke til kommentar
Nizzen skrev (3 timer siden):

Det er like sansynlig at 3080 går for 10k on noen mnd, som at en dollar koster under 5 kroner om noen få mnd. 

Håper jeg tar feil :)

Mente du 3080 Ti?

3080 lå jo på rundt 8500–10000 da det ble lansert, mener jeg å huske. Så det er vel ikke helt vilt urimelig at det går ned igjen mot 10k i hvert fall.

Lenke til kommentar
Betroz skrev (3 timer siden):

Det stemmer nok. Jeg sjekket akkurat historikken til dollar kursen de siste åra, og man må tilbake til 2014 for å finne en tid da dollaren var nede på 5 tallet. Det var tiden da vi handlet Intel 5960X ;)

 

Dollaren bikket under 5 også i 2008 det var det året jeg gikk Bananas i Kina :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...