Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmmmm. Proshop hadde ASUS GeForce RTX 3080 Ti TUF til 12999kr nå, "kjøp"-knappen var synlig i 1 sek. Da den kom opp trykte jeg kjøp umiddelbart, men tomt når jeg kom til neste side. Skal ikke være enkelt dette.

Endret av Fade1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
10 minutes ago, ManglerGPU said:

Hmm, mistolker jeg dette, eller..?

Hva jeg mener her er at butikker som har en betydelig del av omsetningen sin fra grafikkort, kanskje må sette opp prisene siden de må justere for volum. Det har jeg jo selvfølgelig forståelse for. Jeg mener jo ikke at butikker skal bli så ideelle at de går konkurs.

Det er forøvrig interessant at du argumenterer mot noe som vil tjene oss forbrukere

Endret av Sjalottløk
Lenke til kommentar
MultiGamerClub skrev (5 minutter siden):

La til 3080Ti TUF på proshop når siden oppdaterte seg.. 1 sekund inn i handlevognen kom samme erroren som forrige gang.

Varen er utsolgt / ikke mer.. Om ikke bots aner jeg ikke hvordan de forsvinner så fort.

Same same.... Vi har ikke nubbesjangs mot bot'er. Aner ikke hvor lang tid de bruker på å reservere og kjøpe et kort. Men det går raskt...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Fade1 skrev (Akkurat nå):

Same same.... Vi har ikke nubbesjangs mot bot'er. Aner ikke hvor lang tid de bruker på å reservere og kjøpe et kort. Men det går raskt...

Var samme med 3070Ti versjonen.. Bare bannlyser proshop fra alle jeg kjenner til de faktisk kan forsvare seg fra bots.. Ser på et 3080 non-ti kort til 14t.. Ikke helt sikker om det er verdt det heller men skal til søsteren min og hun er ganske lei å game på en RX 560 kort..

Kanskje bare gå for det uansett, ettersom ti versjonen bare forsvant.

Lenke til kommentar
14 minutes ago, idleman_2 said:

Hmm... Har posten sluppet vannblokk gjennom uten å kreve moms?  Stod 140 euro på pakka... . Fulgte ikke med noe notis på pakke om at toll/moms må betales før pakke åpnes

Kan likevel komme et mva-krav senere. Jeg kjøpte nettopp noen VKB-joysticks, og der var det ikke nevnt noe som helst om mva i selve pakkseddelen, men tre-fire uker senere skulle UPS ha penger av meg (med 1 dags betalingsfrist, no less, og de var frekke nok til å true med inkasso allerede der).

Lenke til kommentar
MultiGamerClub skrev (13 minutter siden):

Var samme med 3070Ti versjonen.. Bare bannlyser proshop fra alle jeg kjenner til de faktisk kan forsvare seg fra bots.. Ser på et 3080 non-ti kort til 14t.. Ikke helt sikker om det er verdt det heller men skal til søsteren min og hun er ganske lei å game på en RX 560 kort..

Kanskje bare gå for det uansett, ettersom ti versjonen bare forsvant.

Tja, hva skal man gjøre?? Jeg synes i utgangspunktet 8000kr var dyrt for et 3080 når det kom. Sist jeg kjøpte kort var et GTX1080 og da ga jeg 4700kr for det. Men ettersom månedene går så er en villig til å gå opp i pris for man er lei av å vente. Jeg satt klar til å kjøpe det 3080TI til 12990kr nå, men... borte vekk 😛

Det kan jo hende at ting bedrer seg fremover, nå er det faktisk mulig å få kjøpt mange kort, bare en er villig til å bla opp xx-antall tusen for det. Ikke aktuelt å bla opp 18-19000kr for et skjermkort for min del.

Endret av Fade1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Aetius skrev (1 time siden):

Kan likevel komme et mva-krav senere. Jeg kjøpte nettopp noen VKB-joysticks, og der var det ikke nevnt noe som helst om mva i selve pakkseddelen, men tre-fire uker senere skulle UPS ha penger av meg (med 1 dags betalingsfrist, no less, og de var frekke nok til å true med inkasso allerede der).

Er vel kun ved forenklet tollbehandling man betaler hos posten, har flere ganger fått sendt regning fra posten, mener summen må være over ett visst beløp så er det ikke lenger forenklet tollbehandling.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Fade1 said:

Tja, hva skal man gjøre?? Jeg synes i utgangspunktet 8000kr var dyrt for et 3080 når det kom. Sist jeg kjøpte kort var et GTX1080 og da ga jeg 4700kr for det. Men ettersom månedene går så er en villig til å gå opp i pris for man er lei av å vente. Jeg satt klar til å kjøpe det 3080TI til 12990kr nå, men... borte vekk 😛

Det kan jo hende at ting bedrer seg fremover, nå er det faktisk mulig å få kjøpt mange kort, bare en er villig til å bla opp xx-antall tusen for det. Ikke aktuelt å bla opp 18-19000kr for et skjermkort for min del.

Synes du det er for dyrt, så kan du jo kjøpe et brukt 2080ti ;)

...Eller så er det jo bare å spise havregrøt noen uker, så får du plutselig penger til overs :D Sunt er det også

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
7 minutes ago, Nizzen said:

...Eller så er det jo bare å spise havregrøt noen uker, så får du plutselig penger til overs :D Sunt er det også

Man kan ha penger på konto til å kjøpe flere 3080Ti, men fortsatt mene at 20K er en stiv pris. Jeg kjøpte som du vet en 38" skjerm til 16K nå og godtok prisen glatt, men det er fordi jeg vet at denne skjermen skal jeg beholde i mange år. Skjermkort byttes ut oftere og derfor litt galskap å betale så mye for det. :)

 

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Betroz said:

Man kan ha penger på konto til å kjøpe flere 3080Ti, men fortsatt mene at 20K er en stiv pris. Jeg kjøpte som du vet en 38" skjerm til 16K nå og godtok prisen glatt, men det er fordi jeg vet at denne skjermen skal jeg beholde i mange år. Skjermkort byttes ut oftere og derfor litt galskap å betale så mye for det. :)

 

Så lenge bruktprisen blir tilsvarende høy, så er det jo ingen problem. Kanskje mange som ikkje tenker på det, men ganske kjekt å selge når det kommer et nytt kort på markedet. Dermed blir det ikke så veldig stor investering hver gang. Vi som hadde 2080ti hadde jo litt flaks at det var gode bruktmarkedtider, og fikk 12k lett for dem. Nye 3080 toppmodeller kosta 11500kr :p
3090 strix kosta plutselig bare 8k ved salg av 2080ti :D

At folk synes det er dyrt med toppskjermkort er jo greitt det, men å klage på at det er dyrt å kjøpe et toppskjermkort blir jo litt som å klage på at en ferrari bil er dyr. Synes man det er dyrt, så kan man jo kjøpe noe billigere :p

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
3 minutes ago, BadCat said:

3080 Ti er et tullekort. Kjøp heller 3090.

Tja, kommer jo ann på det. Kjøpte man 3090 til rund 20k, så er jo det et kupp i forhold til 20k for 3080ti med halvparten av minnet.
Kjøper man et 3080ti til 19-20k nå, så er det jo uten tvil bedre deal enn et 3090 kort til 26-27k. Samme ytelse, men mindre vram, som bare er bra hvis man TRENGER det.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Rart at gamere klager på høye skjermkort priser når de få mer for de gamle kortene sine enn de kjøpte de for, litt av ett paradox dette her, når de klager på at minere driver prisene opp.

Må jo være gull at prisene er så høye, jeg håper jo selv at prisene holder seg sånn at jeg kan selge mitt 3090 og kjøpe 4090 for samme pris når den tid kommer 😂

Lenke til kommentar
Fade1 skrev (3 timer siden):

Tja, hva skal man gjøre?? Jeg synes i utgangspunktet 8000kr var dyrt for et 3080 når det kom. Sist jeg kjøpte kort var et GTX1080 og da ga jeg 4700kr for det. Men ettersom månedene går så er en villig til å gå opp i pris for man er lei av å vente. Jeg satt klar til å kjøpe det 3080TI til 12990kr nå, men... borte vekk 😛

Det kan jo hende at ting bedrer seg fremover, nå er det faktisk mulig å få kjøpt mange kort, bare en er villig til å bla opp xx-antall tusen for det. Ikke aktuelt å bla opp 18-19000kr for et skjermkort for min del.

Tror jeg heller gir opp på 3080 kort og finner det Zotac 3070Ti jeg så komplett hadde på lager..

Som ikke er på lager selvfølgelig -_-

Sto 20+ på lager til 9999 for noen dager siden., men nå er prisen 7999 men helt tomt..

oh duck, riiiiip den planen.

Lenke til kommentar
30 minutes ago, MultiGamerClub said:

Tror jeg heller gir opp på 3080 kort og finner det Zotac 3070Ti jeg så komplett hadde på lager..

Som ikke er på lager selvfølgelig -_-

Sto 20+ på lager til 9999 for noen dager siden., men nå er prisen 7999 men helt tomt..

oh duck, riiiiip den planen.

Den som venter, venter ofte for lenge ;)

😂

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Nizzen skrev (6 timer siden):

Synes du det er for dyrt, så kan du jo kjøpe et brukt 2080ti ;)

...Eller så er det jo bare å spise havregrøt noen uker, så får du plutselig penger til overs :D Sunt er det også

Har cash til å kjøpe flere titals kort..., men dette går litt på prinsipp, i tillegg til hva jeg er villig å bruke på et skjermkort.

Som Linus (tech tips) nevnte i en video, det er galskap at den nye normen har blitt at en må betale 1000 USD(/CAD?) for et skjermkort. Prisene har gått mye mer opp siden den gang.

Må vel gå an å få kjøpt noe nytt som er en del bedre enn et GTX1080 uten å måtte betale syk overpris. Markedet er det markedet er i dag, og etterspørsel er høyere enn hva de klarer å levere, så prisene er høye.

Jeg får fortsette å følge med, samt håpe på at med tid å stunder så roer det seg såpass at en får et nytt kort til mer normale priser.

Jeg spiller ikke så mye at jeg absolutt må ha et kort med en gang, men merker at en oppgradering fra GTX1080 er på sin plass snart..., men ikke til en hver pris. (slik visse andre gjør)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...