Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv om jeg er optimist, vet jeg at det er 99,99% sikkert at jeg ikke får den til den prisen.. MEN det betyr at det er 0,01% sjanse for å at jeg eller noen andre kan ha fått den til den prisen. Og det er det som er spørsmålet her. At det er et long shot av dimensjoner å få den er jeg veldig klar over ;)

Lenke til kommentar
Straits skrev (2 timer siden):

Selv om jeg er optimist, vet jeg at det er 99,99% sikkert at jeg ikke får den til den prisen.. MEN det betyr at det er 0,01% sjanse for å at jeg eller noen andre kan ha fått den til den prisen. Og det er det som er spørsmålet her. At det er et long shot av dimensjoner å få den er jeg veldig klar over ;)

Jeg får også disse utsettelsemailene. Har vel fått en 5-6 stykker så langt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da skal jeg en tur innom butikken imorgen å hente strix 3090 OC kortet imorgen :)

Har også fått EK bakplate vannkjølinga til skjermkortet i postkassa sist fredag :)

 

Da håper jeg at jeg har ALT nødvendig utstyr for å sette sammen pc'en omsider  .. begynte å bestille utstyr desember 2020... tok sin tid!

Endret av idleman_2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Fade1 skrev (8 minutter siden):

Skal tro hvor langt ned de kommer? Tror dere at de kommer ned i MSRP igjen?

Ikke med det første, det er fortsatt chip mangel, Covid herjer også fortsatt selv om mange begynner å bli vaksinert, du har jo også Delta varianten som herjer og gudene må jo vite hvor mange mutasjoner det kommer til å bli, stort sett det meste av elektronikk blir produsert i lavkostland og der er ikke akkurat vaksinen prioritert ei heller er det noe særlig bra smitteverntiltak.

Lenke til kommentar

Lurer på hvor mange kort som har blitt solgt hittil sammenlignet med hvor mange som ville blitt solgt under normale/pre Covid forhold? Jeg tror at hvis svaret her er nesten det samme, så vil nok ikke prisene gå mye ned før 4000-serien kommer. Er det en betydelig forskjell, og butikkene skjønner at mange sitter på gjerdet pga pris, så vil dem nok senke prisene etterhvert som de ikke får solgt lenger.

Har ikke kjempebehov for nytt kort siden jeg har en 1070, men har lyst på bedre ytelse i flere spill og et kort som er stillegående. For meg derimot er det uaktuelt å kjøpe til disse prisene. Mest av prinsipp. Jeg synes det er kritikkverdig av butikkene at de skor seg på dette. Spesielt de butikkene som kanskje ikke har grafikkort som en stor del av omsetningen.  

Lenke til kommentar
19 minutes ago, Sjalottløk said:

Lurer på hvor mange kort som har blitt solgt hittil sammenlignet med hvor mange som ville blitt solgt under normale/pre Covid forhold? Jeg tror at hvis svaret her er nesten det samme, så vil nok ikke prisene gå mye ned før 4000-serien kommer. Er det en betydelig forskjell, og butikkene skjønner at mange sitter på gjerdet pga pris, så vil dem nok senke prisene etterhvert som de ikke får solgt lenger.

Har ikke kjempebehov for nytt kort siden jeg har en 1070, men har lyst på bedre ytelse i flere spill og et kort som er stillegående. For meg derimot er det uaktuelt å kjøpe til disse prisene. Mest av prinsipp. Jeg synes det er kritikkverdig av butikkene at de skor seg på dette. Spesielt de butikkene som kanskje ikke har grafikkort som en stor del av omsetningen.  

Trodde poenget med butikk var å tjene penger? Skal de selge "billig" til scalpers som igjen selger for enda dyrere på finn?

Endret av ManglerGPU
Lenke til kommentar
13 hours ago, idleman_2 said:

Da skal jeg en tur innom butikken imorgen å hente strix 3090 OC kortet imorgen :)

Har også fått EK bakplate vannkjølinga til skjermkortet i postkassa sist fredag :)

 

Da håper jeg at jeg har ALT nødvendig utstyr for å sette sammen pc'en omsider  .. begynte å bestille utstyr desember 2020... tok sin tid!

Da var strix 3090 OC i hus 😎 Begynne å sette sammen PC ikveld 🙂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Just now, ManglerGPU said:

Trodde poenget med butikk var å tjene penger? Skal de selge "billig" til scalpers som igjen selger for enda dyrere på finn?

Innlegget ditt legger til grunn at jeg mener butikkene ikke skal tjene penger. Jeg mener selvfølgelig ikke det, og jeg lurer på hvordan du kom til den konklusjonen. Jeg skriver faktisk at forstår at butikkene hever prisene.

Om de skal selge billig til scalpers? er det ikke det dem gjør da?

Lenke til kommentar
Sjalottløk skrev (24 minutter siden):

Lurer på hvor mange kort som har blitt solgt hittil sammenlignet med hvor mange som ville blitt solgt under normale/pre Covid forhold? Jeg tror at hvis svaret her er nesten det samme, så vil nok ikke prisene gå mye ned før 4000-serien kommer. Er det en betydelig forskjell, og butikkene skjønner at mange sitter på gjerdet pga pris, så vil dem nok senke prisene etterhvert som de ikke får solgt lenger.

Har ikke kjempebehov for nytt kort siden jeg har en 1070, men har lyst på bedre ytelse i flere spill og et kort som er stillegående. For meg derimot er det uaktuelt å kjøpe til disse prisene. Mest av prinsipp. Jeg synes det er kritikkverdig av butikkene at de skor seg på dette. Spesielt de butikkene som kanskje ikke har grafikkort som en stor del av omsetningen.  

Så lenge mining ikke er kjempelukrativt er det ikke akkurat et ubegrenset antall kunder i Norge heller, så jeg tenker også at det hadde vært interessant å finne ut av. Det interessante spørsmålet er når vi kan forvente at butikkene totalt sett får inn flere kort enn de selger, eller når markedet går mot mettelse med andre ord. Det ville selvsagt allerede skjedd under normale forhold.

Nettbutikkene har nok en finger med i spillet her også. Komplett har allerede gitt indirekte uttrykk for at de ikke ønsker å senke prisene når tilgjengeligheten blir bedre.

Endret av MTH
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...