Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kjetilkl skrev (19 minutter siden):

Jeg forsøkte å bestille med curl på proshop kl 14, men får bare 1020 error ... mulig de har lagt inn sperre for script?

Nei. Da har de ikke blitt borte på mindre enn 5 sekunder. 
At de faktisk ikke har lagt inn en sperre for det enda er en gåte spør du meg.

Endret av Randeboy
  • Liker 2
Lenke til kommentar
27 minutes ago, Randeboy said:

Nei. Da har de ikke blitt borte på mindre enn 5 sekunder. 
At de faktisk ikke har lagt inn en sperre for det enda er en gåte spør du meg.

Nei ikke vet jeg - men jeg fikk plutselig ikke kjørt curl mot andre produkter som jeg testet med før 14.00 etterpå, så noe er det som har skjedd iallefall..

Lenke til kommentar

Elkjøp er ubrukelig på køsystem. Venter fortsatt på kort som mange andre etter meg har fått. Jeg har bestilt fysisk tidligere og har lavere ordrenummer, og eneste de klarer å svare når jeg spørs hvorfor det er slik er "vi vet ikke når vi får inn kort på lager". De klarer ikke engang å lese spørsmålet mitt, bare antar at jeg lurer på når jeg får kort.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
jocke skrev (4 minutter siden):

Basert på mengden TI-kort på Finn nå, så kan det set ut som at noen scalpers kanskje brenner inne med kort og/eller ikke får i nærheten av hva de hadde håpt på.

Scalpers har ikke skjønnt at miners ikke gidder å kjøpe TI kort og en gamer foretrekker vel 3080Ti/3080/3090 fremfor 3070ti

Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (2 minutter siden):

Scalpers har ikke skjønnt at miners ikke gidder å kjøpe TI kort og en gamer foretrekker vel 3080Ti/3080/3090 fremfor 3070ti

Nå har vi vært i tider hvor det er minere og ressurssterke mennesker som har stått for mesteparten av kortoppkjøpene. Dem som sikler mot 3080 og oppover bryr seg sannsynligvis ikke stort om prislappen, og minere har støvsugd markedet for alt nedover. Vil påstå at 3070 Ti og nedover er attraktive kort for mer prissensitive kjøpere, og i den gruppen er det nok flere som heller holder på pengene sine enn å betale grov overpris. 

Dette beviser vel egentlig bare at effekten av mining-sperren var er positiv enn man skulle tro. Det finnes jo ikke noe bedre enn at scalpere ikke får solgt kortene sine.

Lenke til kommentar
1 minute ago, MTH said:

Nå har vi vært i tider hvor det er minere og ressurssterke mennesker som har stått for mesteparten av kortoppkjøpene. Dem som sikler mot 3080 og oppover bryr seg sannsynligvis ikke stort om prislappen, og minere har støvsugd markedet for alt nedover. Vil påstå at 3070 Ti og nedover er attraktive kort for mer prissensitive kjøpere, og i den gruppen er det nok flere som heller holder på pengene sine enn å betale grov overpris. 

Dette beviser vel egentlig bare at effekten av mining-sperren var er positiv enn man skulle tro. Det finnes jo ikke noe bedre enn at scalpere ikke får solgt kortene sine.

Tror egt dette er skivebom, gullrushet for mining er over, derfor forsvinner ikke kortene på finn i løpet av bare noen minutter lengre

image.png.6d5d4d8d6781b209995f097df56f2639.png

Vi var på 12$ daily og ofte over 20-50$ for noen mnd siden

  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, MariusJS said:

Tror egt dette er skivebom, gullrushet for mining er over, derfor forsvinner ikke kortene på finn i løpet av bare noen minutter lengre

image.png.6d5d4d8d6781b209995f097df56f2639.png

Vi var på 12$ daily og ofte over 20-50$ for noen mnd siden

Er de inkl. med bruk av strøm?
Siden om ja, så ville 10 000kr betale for seg selv i løpet av ca. 155 dager ved 24/7 mining og om ETH går ikke ned enda mer.

Nå, om det holder seg. Så skal vi se en flom av brukte kort på markede og prisene skal gå bak ned, som de skjedde med 10-series :)

Endret av KryssN
Lenke til kommentar
KryssN skrev (4 minutter siden):

Er de inkl. med bruk av strøm?
Siden om ja, så ville 10 000kr betale for seg selv i løpet av ca. 155 dager ved 24/7 mining og om ETH går ikke ned enda mer.

Nå, om det holder seg. Så skal vi se en flom av brukte kort på markede og prisene skal gå bak ned, som de skjedde med 10-series :)

Det er ikke inkludert strøm nei, har ingen planer om å selge kort her ennda, de tjener seg fortsatt inn, så får vi se til neste år hva som skjer da, men jeg er evig optimist.

 

Edit, er gått litt opp nå, til 6,85$

Endret av Dragonlove
  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, BadCat said:

Det lønner seg ikke å selge kort som er betalt.

Man får ikke 100 MH/s per 10k i dag.  Der er heller snakk om >=320 dager.

Det er min mening, at best det tar 155 dager, så det er ikke lønnsomt lenger for minnere til å kjøpe ny kort.

Endret av KryssN
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
MTH skrev (1 time siden):

Nå har vi vært i tider hvor det er minere og ressurssterke mennesker som har stått for mesteparten av kortoppkjøpene. Dem som sikler mot 3080 og oppover bryr seg sannsynligvis ikke stort om prislappen, og minere har støvsugd markedet for alt nedover. Vil påstå at 3070 Ti og nedover er attraktive kort for mer prissensitive kjøpere, og i den gruppen er det nok flere som heller holder på pengene sine enn å betale grov overpris. 

Dette beviser vel egentlig bare at effekten av mining-sperren var er positiv enn man skulle tro. Det finnes jo ikke noe bedre enn at scalpere ikke får solgt kortene sine.

Kunne gjerne tenkt meg å bytte ut mitt 1080 Ti etterhvert, men ikke til hvilken som helst pris (å få en brukbar oppgradering fra 1080 Ti er allerede dyrt nok). Så jeg er en av de mer prissensitive, som ender opp med å ikke gidde å kjøpe noe. 

Får håpe det roer seg til før Battlefield kommer ut, men det blir vel ren ønsketenking. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...