Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De eneste kortene jeg føler har innfridd denne generasjoner er 3060 Ti. Man er nødt til å ha god kontakt til kjøleren på 3080/90 for GDDR6X blir varme. Det er ikke ytelsen det står på for 3080 men at man må begynne å modifisere eller reparere kortet før det er gått to måneder. Kortet var faen så bra første uka, kjørte full spiker med vifta på 50-70%. Nå er det 100% og 110C.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
6 minutes ago, BadCat said:

De eneste kortene jeg føler har innfridd denne generasjoner er 3060 Ti. Man er nødt til å ha god kontakt til kjøleren på 3080/90 for GDDR6X blir varme.

Gjelder det kun bakplata eller begge sider ? 

Ser jo på bilde at padden har dårlig kontakt med minnet på gpu/fremsiden.

 

Men 'alle' har snakket om at det er minnet på baksiden som blir varmt..  kan en faktisk se hvilke minnebrikker som blir varme i softwaren (som jeg forstod kan kun sees i windows ?)

 

leste om en kar som fant ut at thermopad manglet helt på en minnerad

Endret av idleman_2
Lenke til kommentar

Tja, lets agree to disagree :).

Jeg har hatt 3080 TUF OC og er ikke enig. 3090 Strix har jeg i en eske her og skal teste og forventer at den er bedre. Det gjør ikke Aorus dårlig.


Når det er sagt skulle jeg ønske jeg fortsatt hadde MSI 3080 Ventus 3X OC liggende. Det var et overaskende godt kort ift. pris også på kjøleren. Han som kjøpte det av meg gjorde et godt kjøp.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

marius:
Jada jeg har sett tester og tar eks. HU sin med en stor klype salt da jeg ikke kjenner meg igjen i hans beskrivelser i det hele tatt. Jeg tester helst selv og gjør egne erfaringer :)

Men uansett, mitt 3090 AX har holdt samme gode temp i 4 måneder og veldig fornøyd med det.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...