Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

2 minutes ago, snp said:

Høyst subjektiv mening: Jeg ville aldri kjøpt 3060. Mye heller 3060 Ti eller 3070. Meld deg inn i Komplett Club og fiks deg en 10 % rabattkupong og følg med i tråden her for slipp.

Men igjen, helt subjektivt.

Seier meg einig i denne. Når en først skal bruke mykje pengar på noko, er det uaktuelt å kjøpe 3060 når eg kan få eit mykje betre kort for litt meir.. Sett i % av kostnaden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
13 minutes ago, snp said:

Jeg undrer meg litt over hvor mye verre det kan være enn toppkort som Strix og Suprim. Synes det bråker helt hinsides de også, i hvert fall i mitt saunakabinett.

Veldig mye verre, men de fleste 3080/90 sliter hvis man ikke bytter thermal pads på minnet. Det er nemlig slik at viftetemperaturene reguleres av temp på VRAM, så man kan ha 42 grader på GPU og viftene går fremdeles på 100% fordi minnet ligger på 108-110 C.

Jeg har sett mange som låser viftene på lav til moderat RPM fordi de ser at GPU har relativt lav temperatur og så blir det throttle på minnet fordi det koker med så lavt turtall. Ytelsen går i dass.

Hvis man ikke trenger ytelsen vil det i mange tilfeller være bedre å velge 3060 Ti TUF/OC. Det kortet kjører "kaldt" og bra.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
smthellan skrev (Akkurat nå):

Seier meg einig i denne. Når en først skal bruke mykje pengar på noko, er det uaktuelt å kjøpe 3060 når eg kan få eit mykje betre kort for litt meir.. Sett i % av kostnaden.

hvordan skjermer har du da ? f.eks om du kun har 1080p 60Hz skjerm er det lite vits med grafikk kort som klarer f.eks 1440p 120fps

Lenke til kommentar
39 minutes ago, Kfinn said:

Det høres jo ikke helt lovlig ut. De må jo tilby å reparere eller erstatte med tilsvarende vare. Klarer de ikke de må de vel erstatte med tilsvarende gjenskaffelsesverdi (hva tilsvarende vare koster på finn.no f.eks))

Enig, så da de ville gi meg 3500 for GTX 1080 FE med en ustabil DP-port så ville jeg heller ha tilbake kortet 

Lenke til kommentar
14 minutes ago, muuha said:

hvordan skjermer har du da ? f.eks om du kun har 1080p 60Hz skjerm er det lite vits med grafikk kort som klarer f.eks 1440p 120fps

Jeg har en 4k 60hz skjerm og jeg PRØVER å få henne til å bytte ut sin 60hz 1080p med en 144hx 1080p... Men ser de fleste her uansett anbefaler 3070. Synes det er utrolig kjekt av dere å hjelpe meg litt, og det gjør meg bare mer bestemt, siden forskjellen på 3060 og 3070 er såpass så handler det mye om levetid for oss også, siden hu ikke har oppgradert en eneste komponent på 5 år så er håpet at vi kanskje slipper å kjøpe skjermkort igjen om 3-4 år :D
Igjen tusen takk, og beklager offtopic ^^

Lenke til kommentar

Flere kort hos Digitalimpuls

ASUS GeForce RTX 3070 ROG STRIX OC til 14495,-

Gainward GeForce RTX 3070 Phoenix GS til 12999,-

Gigabyte Aorus RTX 3090 - DEMO til 28499,-

Løp og kjøp...hvis du liker svindyre kort!

https://www.digitalimpuls.no/stasjonær-pc/komponenter/skjermkort/pci-express?Filter=PriceIncVAT¤1:PriceIncVAT¤1_7500^PriceIncVAT¤1_10000^PriceIncVAT¤1_20000&Keep=true

image.thumb.png.61e4d1484f52027b33c847555ac89249.png

image.png.3aa4cb15efae9c9d3ce47efd2298dbc3.png

image.thumb.png.c6896873a987974798acd843dad6cdde.png

 

Endret av YeahRight2
Lenke til kommentar
Just now, Blurrp said:

Jeg har en 4k 60hz skjerm og jeg PRØVER å få henne til å bytte ut sin 60hz 1080p med en 144hx 1080p... Men ser de fleste her uansett anbefaler 3070. Synes det er utrolig kjekt av dere å hjelpe meg litt, og det gjør meg bare mer bestemt, siden forskjellen på 3060 og 3070 er såpass så handler det mye om levetid for oss også, siden hu ikke har oppgradert en eneste komponent på 5 år så er håpet at vi kanskje slipper å kjøpe skjermkort igjen om 3-4 år :D
Igjen tusen takk, og beklager offtopic ^^

Isåfall bør levetidargumentet overveie alt det andre, ikke vurder 3060 engang :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Just now, YeahRight2 said:

Flere kort hos Digitalimpuls

ASUS GeForce RTX 3070 ROG STRIX OC til 14495,-

Gainward GeForce RTX 3070 Phoenix GS til 12999,-

Gigabyte Aorus RTX 3090 - DEMO til 28499,-

Løp og kjøp...hvis du liker svindyre kort!

 

Strix OCt har varit ute ganske lenge naa.

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Nizzen said:

100+ 3060 kort på lager på komplett.no, for de som liker lav ytelse skjermkort :p

Kjekt å ha som reserverkort hvis man får de svinbillig på tilbud om en stund. Ellers ville jeg ikke rørt  3060 kort over 4000,-. Vel kanskje minerne vil ha dem.
 

Vi "vet" at 4000 serien kommer i 2022 (ant. på høsten, worst case utsettes det til våren 2023) og om komplett sitter med en haug 3060 kort blir de enten brukt til billige PC bygg hvor de kvitter seg med gamle lowlevel komponenter eller så vil de komme på flere tilbud fra sommeren av.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
1 hour ago, Karduchi said:

Noe dere bør vite: Komplett gir ikke lenger kjøpsverdien tilbake når produktet er defekt. De regner med produktets levetid, slik at om du kjøpte et skjermkort i 2016 for 7500 med kun to mnd igjen av reklamasjonsfristen så sitter de igjen med ca. 300kr hvorpå de regner med forsinkelsesrenter, og du ender opp med 3500kr ca. Vet ikke hvor lenge denne praksisen har vært, men sånn gjorde de i mitt tilfelle denne uken.

Med fare for å bidra til offtopic så er det feilaktig av de å gjøre dette i følge loven, om dette har skjedd deg så kanskje du kan hente noen tips fra min erfaring?
 

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (4 minutter siden):

Kjekt å ha som reserverkort hvis man får de svinbillig på tilbud om en stund. Ellers ville jeg ikke rørt  3060 kort over 4000,-. Vel kanskje minerne vil ha dem.
 

Vi "vet" at 4000 serien kommer i 2022 (ant. på høsten, worst case utsettes det til våren 2023) og om komplett sitter med en haug 3060 kort blir de enten brukt til billige PC bygg hvor de kvitter seg med gamle lowlevel komponenter eller så vil de komme på flere tilbud fra sommeren av.

For hvermannsen som ikke klarer å skaffe seg grafikkort, så er dette et bedre kjøp enn feks 2060/Super eller 1660Ti eller 5700XT. Jeg ville heller kjøpt en 3060 enn en brukt 1080Ti :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...