Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
MasterShake skrev (1 minutt siden):

Jeg fikk faktisk mitt 3080 Ventus fra Elkjøp i dag. Så det er håp for dere andre som har bestilling der. 🙂

Hvilket klokkeslett bestilte du?

Jeg tror rett og slett jeg ble dytta bak i køen på onsdag i forrige uke.

Som sagt hadde jeg tatt kontakt med Elkjøp om å få utsatt faktura som det var betalingsfrist den 1 okt. Så ringte det en fra elkjøp på onsdagen som sa at nå hadde han pratet med lageret i Sverige, og de var kommet inn og var klar til å sendes, og at et av kortene var mitt, rett og slett, i følge han. Jeg sa at jeg var litt skeptisk pga. stadig feilinformasjon, men han sa at det var mitt. Likevel ønsket jeg utsettelse for kortet var jo ikke sendt. Fredagen kom og ingen kort, kontaktet dem og fikk SMS idag at det var ubekreftet levering på mitt kort. 

Jeg tror at jeg mista kortet på fredagen pga. jeg fikk utsettelse på faktura til 16. okt, og at noen andre da ble prioritert. 

Kjente idag at jeg hadde lyst å ringe dem å skjelle dem ut for å lyge meg rett opp i trynet. Har vært grei mot dem hele tia, og ville bare ha utsatt faktura som de skal sende ut ved sending av vare.

Bedre å handle på den lokale Elkjøpen.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (15 minutter siden):

Flott kabinett og kabler :) Er det type extensionkabler dere kjøper med noen klemmer? Orginalkablene ligger skjult ved PSUen?

Custom kabler fra Cablemod tror jeg ente og betale mer for disse enn jeg betalte for casen 😛 er sort aluminium combs på disse jeg bestilte. pcie kablene er bare 30cm og går rett ned i psu 😃

Endret av Datafriken
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
51 minutes ago, Belfez said:

 

20 sept 21:53

Jeg bestilte den 19, så ble litt sur, men så så jeg at dere hadde bestilt xc, mens jeg bestilte ftw3 ultra 😭

Edit: husker du hvar forventet leveringsdato var? hos meg står det 11 nov 😕

Endret av dTd
  • Liker 1
Lenke til kommentar
dTd skrev (12 minutter siden):

Jeg bestilte den 19, så ble litt sur, men så så jeg at dere hadde bestilt xc, mens jeg bestilte ftw 😭

Edit: husker du hvar forventet leveringsdato var? hos meg står det 11 nov 😕

FTW3 eller FTW3 ultra?

i følge reddit / Evga så er det vist kun FTW3 Ultra og litt XC3 (ultra??) som ankom Europa nå. 
Virker som det var en del briter som fikk sine FTW3 Ultra kort sendt i dag.

Lenke til kommentar
16 minutes ago, jeey said:

FTW3 eller FTW3 ultra?

i følge reddit / Evga så er det vist kun FTW3 Ultra og litt XC3 (ultra??) som ankom Europa nå. 
Virker som det var en del briter som fikk sine FTW3 Ultra kort sendt i dag.

Er noen som har fått Gaming og i England. Får håpe vi får noen her også snart

Lenke til kommentar
7 hours ago, jon-t said:

Har ett Founders Edition 3090 som blir levert denne uka. Angrer fortsatt på at jeg bestilte det, ikke akkurat bang for the buck. Spesielt siden jeg liker å overklokke. Alt styret med Elkjøp og usikkerhet der gjør riktignok at jeg angrer litt mindre. Har helst lyst på Asus 3080 TUF eller TUF OC. Virker helt klart som de kortene som gir mest mening pris sett i forhold til kjøling og power limit. Skulle gjerne lagt inn en bestilling ett annet sted enn Elkjøp, men er for seint nå. Virker som det bare er overprisede kort som dukker opp hos komplett og Muliticom nå. Hadde muligheten til å plukke opp Palit, Zotac og Inno3d kort. De var riktignok 1500-2000 kr dyrere for dårligere kjøling, PCB og power limit.

Ganske fornøyd med 3090 FE etter å ha testet kona sin. Har en 3090 Strix i bestilling til meg selv, men den får jeg ikke før november. Var også noe heldig med bin på FEen. Håper jeg er like heldig med Strixen.

Skjønte egentlig ikke hvorfor FE ikke skulle være bang for buck. Problemet med FE er at den er vanskelig å få tak i. Det fins ikke billigere 3090 kort, og det er heller ingen kort nær 17k som har høyere power limit enn FE. Sykt bra byggekvalitet også.

Endret av torqueroll
Lenke til kommentar
torqueroll skrev (50 minutter siden):

Ganske fornøyd med 3090 FE etter å ha testet kona sin. Har en 3090 Strix i bestilling til meg selv, men den får jeg ikke før november. Var også noe heldig med bin på FEen. Håper jeg er like heldig med Strixen.

Skjønte egentlig ikke hvorfor FE ikke skulle være bang for buck. Problemet med FE er at den er vanskelig å få tak i. Det fins ikke billigere 3090 kort, og det er heller ingen kort nær 17k som har høyere power limit enn FE. Sykt bra byggekvalitet også.

Var ment i forhold til 3080 :)

3090 FE er nok helt på høyde om ikke bedre enn de fleste andre 3090 kort ut fra det jeg ser, ble riktignok litt panikkjøp fra min side, da jeg var 30 sek for sent til 3080 som hadde vært mer enn nok for mitt bruk.

Lenke til kommentar
5 hours ago, jon-t said:

Var ment i forhold til 3080 :)

3090 FE er nok helt på høyde om ikke bedre enn de fleste andre 3090 kort ut fra det jeg ser, ble riktignok litt panikkjøp fra min side, da jeg var 30 sek for sent til 3080 som hadde vært mer enn nok for mitt bruk.

Vi kan alltids bytte med mitt 3080 mot et mellomlegg mot din sum.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • Jarmo låste denne emne
  • Jarmo gjenåpnet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...