Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
HKS skrev (2 minutter siden):

Jeg bare nevnte det fordi et er hele tiden et parameter som kan endre seg.

Uansett, når man driver store volum i handel så er det ofte vanlig at man "avtaler" valutakurser for lenger perioder av gangen. Handel i september kan fint ha skjedd for en kurs avtalt i sommer, mens handel i desember da er for en kurs avtalt nå i høst.

Klar over det, men i så fall burde de godt ned i pris dersom det var tilfelle.

Lenke til kommentar
HKS skrev (1 time siden):

Nvidia sine MSRP har ikke endret seg.

Her er det nok en kombinasjon av AIB (ASUS, etc. som eventuelt ønsker å tjene noen ekstra dollar) og importørene til Norge som også ønsker å tjene noen ekstra kroner. Variasjonen i valutakurser kan selvsagt også noe å si.

 

Var nevnt før når de første prisene gikk opp forlitt over en uke siden at AIBene fikk $50 i rabatt hos Nvidia for å treffe MSRP ved lansering, og det kan stemme da flere av 3080 kortene fra flere produsenter gikk opp samme dag så vidt jeg husker.

 

Endret av AndersT2
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Dere glemmer at det er også november straks og det betyr Black Friday. Priser må være innenfor 6 uker for å tilfredsstille krav om førpris ang salg med rabatter.  Det at prisene på nesten alt går opp 4-6 uker før slutten av november er helt normalt, både for julesalg og black friday. Og det er jo blitt en "fake salgs" dag nå men det er noen genuine tilbud iblandt. Vi får se hva som skjer med kortene og prisene.

Det kan også hende komplett og de andre butikkene ønsker noe spesielle "black friday" drop, slik som Komplett som kjører stream for tusenvis og det. Er ganske sikkert at de kommer til å ha en giveaway med et kort og evt slippe noen kort for vanlig salg på dagen.

Pga tilgjengeligheten på kortene er det ganske tydelig at de fleste av butikkene prøver å få tak i obscure brands slik som den fra netonnet, så det er også mulighet å få snabbet til seg noe der om man tør å prøve lykken.

IMO er det helt ute av planen å betale mer enn kanskje 8500-9000kr for et 3080 OC kort. 19k for et 3090 er helt vilt i mine øyne, likevel om du har nok i pengepungen.

Endret av starflame
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Snakket på nytt med Elkjøp nå. Ubekreftet 2021, så ingen forventninger om å få inn før den tid, selv for oss som står i kø fra 17.09. 

Det eneste positive er at faktura også blir utsatt, slik at en ikke binder noe kapital ved å stå i kø. Dette gjelder 3080 Tuf OC.

Da kan jeg bare forbli i køen mens jeg leter etter alternativer eller sjekker ut amd. 

Lenke til kommentar
traveldag skrev (2 minutter siden):

Da kan jeg bare forbli i køen mens jeg leter etter alternativer eller sjekker ut amd. 

Ja, jeg for min del begynner å seriøst vurdere AMD denne gangen.

Greit at Nvidia stresset med hypen og å kunne lansere før AMD, men når de ikke har kort å levere i det hele tatt så er det naturlig at kundene ser på alternativer - særlig når AMDs 6000-serie kan være en reell 3080-konkurrent.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
8 minutes ago, Claus3000 said:

378978xx. Registrert kl 1510. 🙂

Samme ordrenummer her, men kun gul firkant og forventet dato 1. november. Det er riktignok ASUS GeForce RTX 3080 ROG Strix, og ikke en OC-variant, så det er vel ikke så lovende med tanke på ASUS sine prioriteringer. Bittert å velge "feil", og dermed måtte vente flere uker/måneder lenger. 

Hadde du en bekreftet dato i det siste, eller har det bare stått "forventet inn på lager.."?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
joachimgre skrev (1 minutt siden):

Samme ordrenummer her, men kun gul firkant og forventet dato 1. november. Det er riktignok ASUS GeForce RTX 3080 ROG Strix, og ikke en OC-variant, så det er vel ikke så lovende med tanke på ASUS sine prioriteringer. Bittert å velge "feil", og dermed måtte vente flere uker/måneder lenger. 

Hadde du en bekreftet dato i det siste, eller har det bare stått "forventet inn på lager.."?

Sto 1.nov frem til i dag. Datoen har vært endret 3-4 ganger tenker jeg. 🤔

Lenke til kommentar
ap1978 skrev (4 minutter siden):

Yep. Bare å glemme. Jeg har 378991xx, 7. november. Vurderer å se om det er mulig å skaffe seg et alternativt kort tidligere.

Kan si at ut ifra tallene fra proshop, så ligger de 3 mest populære kortene på neste 3000 bestillinger, dette uten Strix OC modellene, de er på 4. plass i populæritet basert på bestillinger. Med da de 408 ventende bestillinger og 70 leverte, utgjør dette gjennomsnittlig ca 15.5 bestillinger per dag, så vi får se.

joachimgre skrev (4 minutter siden):

Samme ordrenummer her, men kun gul firkant og forventet dato 1. november. Det er riktignok ASUS GeForce RTX 3080 ROG Strix, og ikke en OC-variant, så det er vel ikke så lovende med tanke på ASUS sine prioriteringer. Bittert å velge "feil", og dermed måtte vente flere uker/måneder lenger. 

Hadde du en bekreftet dato i det siste, eller har det bare stått "forventet inn på lager.."?

"Håper" ryktene er sanne at det kommer et foss med kort på markedet nå da. Ikke at jeg synes det er en fin ting å gjøre, men de av oss som fortsatt venter burde få noe i posten snart.

Jeg har aldri hatt noe annet enn "forventet inn på lager"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Jarmo låste denne emne
  • Jarmo gjenåpnet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...