Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Masen skrev (3 timer siden):

Elkjøp tilbyr følgende erstatningskort for Tuf OC RTX 3080 som jeg bestilte i fjor, men som ikke er mottatt enda.

 

Hvilken er de to beste alternativene. 

Gigabyte GF RTX3080 TURBO V2 (LHR)

 

Palit GeForce RTX3080 GameRock OC (LHR)

 

Gainward GeForce RTX 3080 Phantom (LHR)

 

PNY GF,RTX3080,10GB,PCIE4.0 (LHR)

 

Gigabyte GeForce RTX™ 3080 GAMING OC 10G (LHR)

 

Gainward GeForce RTX 3080 Phoenix (LHR)

Palit GeForce RTX3080 GameRock OC

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
Comma Chameleon skrev (5 minutter siden):

D92CE078-B509-4C2A-B055-14BFC93E174D.thumb.jpeg.145e75bbeada5917a6c12d9120fc7f2c.jpeg

 

For de interesserte. Sykt dyrt og regner med de ikke kan mine. Men er vel nesten et 3090. 

 

Edit enda litt billigere hos proshop men ikke like fornøyd med de. 

image.thumb.png.c99ecde1d5afb9f28c9a2fc6fe85067e.png

Hadde mye heller tatt det da.

Lenke til kommentar

Har bare hatt varsel på en av de så bare tilfeldig at jeg så det. En den billigere ja. Er gainward noe bra da? Gaming x trio er vel noe av det beste med kjøling. 

Hadde man kunne minet hadde det vært no brainer men man får vel ikke mye med lhr limiten. Er vel andre coins å mine også for å få ned summen på disse kortene. 

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
Comma Chameleon skrev (Akkurat nå):

Har bare hatt varsel på en av de så bare tilfeldig at jeg så det. En den billigere ja. Er gainward noe bra da? Gaming x trio er vel noe av det beste med kjøling 

Skal ærlig innerømme at jeg ikke vett hvordan dette måler seg mot resten, men jeg nekter å tro at de beste (/dyreste) variantene gir god valuta for 3500-4000 ekstra de koster.

Lenke til kommentar

Power limit er den største forskjellen mellom kort. 3070 Strix OC har for eksempel et fjell av ytelse man kan hente ut der andre kort er begrenset til en langt lavere limit. Power limit er den største begrensningen på kort i 30-serien og høyere power limit lar deg ha høyere kontinuerlig klokkehastighet.
 

3070:

image.thumb.png.f61f4558c0e09fb2469d878aa3996989.png
 

3080:
image.thumb.png.ad583a9436a6186135d06b32952eb0cf.png

Endret av BadCat
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Snakket med Elkjøp nå, og de hadde kun Gigabyte GeForce RTX™ 3080 GAMING OC 10G tilgjengelig som erstatningskort for mitt 3080 TUF OC. Jeg har ventet siden september 2020, så jeg klager ikke når jeg til slutt får et kort til prisen jeg betalte (8.249,-). Kortet ser helt ok ut, og det er heller ikke det som er det viktigste.

Lenke til kommentar
30 minutes ago, Alak87 said:

Snakket med Elkjøp nå, og de hadde kun Gigabyte GeForce RTX™ 3080 GAMING OC 10G tilgjengelig som erstatningskort for mitt 3080 TUF OC. Jeg har ventet siden september 2020, så jeg klager ikke når jeg til slutt får et kort til prisen jeg betalte (8.249,-). Kortet ser helt ok ut, og det er heller ikke det som er det viktigste.

Kortet er midt på treet hva gjelder 3080-kort. Det skal ikke være et problem så lenge du har fått et kort hvor de termiske putene er montert / korrekt montert og kvaliteten er bedre enn den var i starten. Det ville være rart hvis de ikke har tatt tak i dette etter problemene som var i starten med termiske puter på Gigabyte-kort.

Lenke til kommentar
Alak87 skrev (38 minutter siden):

Snakket med Elkjøp nå, og de hadde kun Gigabyte GeForce RTX™ 3080 GAMING OC 10G tilgjengelig som erstatningskort for mitt 3080 TUF OC. Jeg har ventet siden september 2020, så jeg klager ikke når jeg til slutt får et kort til prisen jeg betalte (8.249,-). Kortet ser helt ok ut, og det er heller ikke det som er det viktigste.

Utsende er viktig hverfall når du har store glassflater i pcen

Lenke til kommentar
1 hour ago, BadCat said:

Kortet er midt på treet hva gjelder 3080-kort. Det skal ikke være et problem så lenge du har fått et kort hvor de termiske putene er montert / korrekt montert og kvaliteten er bedre enn den var i starten. Det ville være rart hvis de ikke har tatt tak i dette etter problemene som var i starten med termiske puter på Gigabyte-kort.

3080 ER midt på treet spør du meg :p

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...