Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

23 minutes ago, DuffyKey said:

Noen som har fått levert RTX 3080 Strix OC White fra Netonnet i det siste? Ser at ordren min fra 8. april er endret fra "levert" til "pakkes". Så mulig at noe skjer. 😅

Ordrenr?

Jeg har 1561861* og her står det bare mottatt

Endret av MariusJS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
TheKims skrev (23 minutter siden):

De kunne ha hatt maks et kort pr kunde fra start av, så flest mulig får muligheten til å kjøpe, også kunne de åpnet opp når markedet er mettet. 

Vi vet allerede at dette ikke er effektivt da ansvaret faller på partnere/distributører for å sikre rettferdig fordeling. Det skal ikke så mye mer til enn at man har en bekjent i systemet eller en aktør som kjører sitt eget løp, for ikke å nevne at mange desperate minere trolig fint klarer å lure butikkene med en "1 kort per kunde" policy om man bare orker. Det lar seg rett og slett ikke håndheve, og da må NVIDIA enten ta saken i egne hender eller innse nederlaget.

Sitat

Den eneste grunnen til at de kommer med denne sperren er for å selge dedikerte mining kort. Disse mining kortene kommer til å havne rett på dynga den dagen mining ikke er lønnsomt mere, når de istedenfor kunne ha bli solgt på bruktmarkedet til gamere.

Skal ikke nekte på at dette ikke er bra og at det gjøres hovedsakelig for egen vinning, men nå er nok bruktmarkedet er det siste NVIDIA tenker på. Når valget står mellom å potensielt tape milliarder eller la CMP-kortene ende opp i en søppelhaug er valget enkelt for en stor bedrift. Mining i seg selv er nok kjernen i problemet her, når man har noe såpass midlertidig som driver etterspørselen uten at det eksisterer noe reelt behov for produktene når det blir irrelevant igjen. Det beste for alle hadde i utgangspunktet vært om en slik situasjon aldri hadde oppstått.

Lenke til kommentar
MrMarbles skrev (21 minutter siden):

Du mener fra "mottatt" til pakkes? :) Jeg bestilte samme kortet 16. mars, fortsatt står ordren bare som mottatt.

Nei, den sto opprinnelig som "Levert" fra den dagen jeg bestilte..

MariusJS skrev (10 minutter siden):

Ordrenr?

Jeg har 1561861* og her står det bare mottatt

1561876*

Var bare innom i dag for å sjekke noe annet, og så da at den var endret. Kan ha skjedd i dag eller for en uke siden. 😅

Lenke til kommentar
56 minutes ago, Dragonlove said:

Bestillte også samme kort den 8 april (var kun lov med 1 kort pr kunde) , den ordren har de slettet, jeg bestillte også 16 mars den står fortsatt som motatt

Weird. Jeg har kvar min ordre fra 8/4 og den fra 16/3 har jeg allrede faatt.

Lenke til kommentar
3 hours ago, DuffyKey said:

Noen som har fått levert RTX 3080 Strix OC White fra Netonnet i det siste? Ser at ordren min fra 8. april er endret fra "levert" til "pakkes". Så mulig at noe skjer. 😅892867098_Netonnet-RTX3080StrixOCWhite.thumb.png.ab308dfe935baeb1c7542d91416bab92.png

når jeg snakket med kundeservice så sa de det var en bug i systemet 
stått pakkes hos meg i 2 uker nå ca 

Lenke til kommentar

Min erfaring med netonnet er at de ikke vet noen ting, noen gang.
Det virker ikke som de er veldig på feks asus for å få foreventet leveringstid heller, de vet ingen ting rett og slett.



Eller de som kanskje vet litt der gir ikke informasjonen videre.

Jeg har forsøkt spørre om de har leveret et produkt noen gang, men det kunne de heller ikke svare på..

Litt mangel på vilje spiller vel inn antar jeg. 
Hvem vet hvor mange slike spørsmål de får hver dag :D

Lenke til kommentar
ilalo skrev (52 minutter siden):

når jeg snakket med kundeservice så sa de det var en bug i systemet 
stått pakkes hos meg i 2 uker nå ca 

Regnet med det. Følger ikke så godt med på den ordren, den dukker vel opp en dag. Kunne jo hende det var bevegelse, siden det har stått "levert" siden jeg bestilte den og at det nå er endret. Får bare vente og se. :)

Lenke til kommentar

Har noen hørt fra Dustin i det siste? Svaret jeg fikk sist var så lite entusiastisk at jeg tviler på at jeg orker å kontakte de igjen. Det føles omtrent som å spørre en bussjåfør som kjører med bind for øynene om hvor langt det er til neste stopp.

BQPYH9YU6sbLHxBnN4Et6f1qSRr52yhjhPu5RK7b

Quote

Per dags dato så har vi ingen estimert/bekreftet dato for når grafikkort kommer inn til vårt lager. Det er produksjonsproblemer hos produsentene som fører til at vi ikke per nå vet når kortene kommer inn. Vi oppdaterer deg over e-post så fort det foreligger en ny oppdatering.

Her lukter det klipp og lim.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
BadCat skrev (1 time siden):

Har noen hørt fra Dustin i det siste? Svaret jeg fikk sist var så lite entusiastisk at jeg tviler på at jeg orker å kontakte de igjen. Det føles omtrent som å spørre en bussjåfør som kjører med bind for øynene om hvor langt det er til neste stopp.

BQPYH9YU6sbLHxBnN4Et6f1qSRr52yhjhPu5RK7b

Her lukter det klipp og lim.

Dette fikk jeg i svar når jeg spurte hvorfor de har trukket meg fremfor å reservere, og om de i det hele tatt har bestilt inn kortene,

 

Hei xxxxxxxx,

 

Det er Klarna som håndterer våre betalinger og dersom du ikke har mulighet for å vente på at vi får inn kortene kan vi kansellere din ordre.

 

Skjermkort er en mangelvare verden over og slik situasjonen er nå kan det lenger tid enn først antatt å få inn kortene til lager.

 

Jeg beklager så mye for den lange ventetiden og ulempene dette medfører.

 

Ønsker deg en fin dag videre.

Lenke til kommentar
koford skrev (2 timer siden):

Er det noen som har fått sitt Asus 3080 TUF "OC" fra elkjøp i det hele tatt?

Jeg bestilte Asus rtx 3080 tuf oc i oktober og enda ikke hørt noe som helst. Har henvendt meg til kundeservice 2 ganger, men de vet ingenting. 

Står bare som reservert. 

Endret av wguard
Lenke til kommentar

Personleg så gav eg opp å få tak i skjermkort frå ein nettbutikk. Ikkje har eg verken reaksjonstid på eit halvt millisekund eller tid til å sitje og trykkje F5 på fjorten ulike nettsider dagen lang... 😅

Eg enda opp med eit ubruka RTX 3070 frå Finn.no, til grei overpris... 🤑😑 Så får eg heller prøve å dekkje inn att "tapet" med hjelp av kryptomining. 🙂

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...