Gå til innhold

Flere som forhåndsbestilte PlayStation 5 i vår får den ikke før godt inn i 2021


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@Arodem
Det er noe ugler i mosen med hvordan Komplett.no har rotet det til denne gang.
Folk som bestilte 23. april ligger inne med levering neste år.
Selv bestilte jeg 30.04.2020 og har forventet levering mai 2021.

Spørsmål jeg stiller meg:
Hvorfor kan ikke Komplett gå ut med hvor mange bestillinger de fikk 22. april?
Hvorfor kan ikke Komplett gi noen av oss som har bestilt en pekepinn på om vi er nummer 500, 5000 eller 50000 i køen?
De skriver de simpelthen ikke har noen kø-ordning å gå ut ifra.

Hvis de har økende og økende ordremengde, hvorfor stopper de ikke reservasjonsmuligheten når de skjønner det ikke går?

Hvorfor kan de ikke informere kunder som har levering langt ut i neste år om dette faktum, FØR de andre butikkene åpner sin mulighet for å forhåndsbestille?

Jeg lurer på:
Hvor mange PS5 ordre har Komplett per 23. april, og totalt nå?
Det er et eller annet i prosessen, mangel på køsystem, strategi om å ikke informere kundene før det er "for sent", som det lukter svidd av.
Komplett.no er ikke en liten aktør, det er ikke en ny aktør, de har et av nordens mest moderne lagersystemer. Men prosessen her står til stryk.
 

Endret av Tor Rasmussen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det sto vel at det var forventet stor pågang og at en bør reservere med en gang... samt at alle blir satt på en reservasjonsliste og får tildelt etter tur. At en ikke får tildelt på lanseringsdagen når en reserverer dagen etter at Komplett åpner for dette eller senere bør ikke være spesielt overraskende.

Og om noen på død og liv må ha den på lanseringsdato og ikke har fått noen bekreftelse fra Komplett, ja, så prøv å bestille fra noen andre med en gang de åpner for bestilling da. Det har jo til og med ryktes at Sony sliter med å levere.

Har da stått i reservasjonskø tidligere også... og gjør på andre produkter i dag, og har ikke inntrykk av at det er så vanlig at de informerer om plass i køen. Sett fra ett markedsføringsståsted så ser jeg jo at Komplett har blemmer seg ut, men ser ikke hva de har gjort galt sånn egentlig. E-posten ga jo inntrykk av begrenset (men udefinert) antall og med forbehold om leveringsdato og spec...

Jo, en ting synes jeg de gjorde galt... all den tid det ikke var noe valg av modell når de først åpnet for forhåndsbestilling så synes jeg første batch med digitale bli gitt de som bestilte i første runde... eller egentlig så burde de første få velge til det ikke var valg igjen... men jeg vil kunne spille av blu-ray platene mine så går greit for meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
seth_vacn skrev (8 minutter siden):

Ja tenker nok det, du har virkelig skjønt det du...

Mulig... men du kan jo evt. argumentere for hvor jeg tar feil... evt. vise til hvor det gis inntrykk av PS5 til alle som ønsker på lanseringsdagen. Fair enough, bittert for de som virkelig ønska seg PS5 på lanseringsdagen men misforsto, men ser virkelig ikke at det er Komplett sin feil...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bestilte 14/06/2020 22:44.. Står: Bestilt, forventet inn på lager 3 mars 2021... Det jeg ikke skjønner er hvorfor komplett ikke avslutta forhåndsbestillingene.. For om de faktisk bruker et kø system så sier det jo litt over hvor mange som bestilte leeeenge før 18 september.. Skrev med noen fra komplett tidligere den dagen dette ble oppdatert. Hu sa hu var ganske sikker på at jeg kommer til å få ps5 dag 1 fordi jeg bestilte tidlig... 3 mars er ikke tidlig.. Annet en på året.. Skuffet over hvordan komplett har gjort ting. Blir ikke noen ny forhåndsbestilling derfra lenger

Lenke til kommentar
24 minutes ago, Ghost pirate LeChuck said:

Skal bli herlig å få både Xbox Series X og Ps5 på lanseringsdatoen. Å la seg lure å bestille på en jukseforhåndsbestilling hos 3part er aldri lurt. Lykke til med konsollene i 2021 :) 

Er ingen juks. Den som bestiller først,får først enkelt og greitt.Var desverre noen timer for sent så må vente til Desember. Stå i kø er et alternativ jeg vurderer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Zeven skrev (7 minutter siden):

Er ingen juks. Den som bestiller først,får først enkelt og greitt.Var desverre noen timer for sent så må vente til Desember. Stå i kø er et alternativ jeg vurderer.

Problemet er at dei har åpenbart tatt vann over hodet, og ikkje informert om dette, slik at kunden kunne hatt anledning til å bestille ein anna plass. Det er heilt innafor å annta at Komplett får inn eit stort nok parti, når du bestiller i april/mai, til å få det på lansering. Og om Komplett allerede visste i april/mai at det var enormt mange bestillinger, burde dei informert om dette. 

Slappt av Komplett uansett kordan ein vrir og vender på det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Pallehysa said:

Problemet er at dei har åpenbart tatt vann over hodet, og ikkje informert om dette, slik at kunden kunne hatt anledning til å bestille ein anna plass. Det er heilt innafor å annta at Komplett får inn eit stort nok parti, når du bestiller i april/mai, til å få det på lansering. Og om Komplett allerede visste i april/mai at det var enormt mange bestillinger, burde dei informert om dette. 

Slappt av Komplett uansett kordan ein vrir og vender på det. 

Dette sier seg selv. Elkjøp stoppet etter 15 min. Siden denne forhåndsbestillingen begynte så pass tidlig, før pris og realeasedato var kjendt så jeg det som en bra sjansje til å få den på release dato. Folk som bestiller dager uker og måneder etter må jo regne med dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...