Gå til innhold

Tips til kjøp av 4G/5G ruter


RaymondK

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter en stasjonær 4G ruter til å ha hjemme, da vi bor i et såpass grisgrendt strøk at vi ikke har fått fiber. Pr. dags dato er det en Samsung S9, som gjør jobben, sammen med en Mac Pro og et Deco mesh system. Fungerer greit. Men litt dyr ruter, og veldig dumt hvis Macen skulle bli slått av :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv vurder jeg huawei 5g pro men ser på speedtest den gir kun 500 mbit ned og rundt 50 mbit opp, så hvis det er teknisk maks, syns jeg det er litt dyrt å betale 5000 kr for slikt nytt, Desverre støtte den kun telenor foreløpig.

Håper ice\telia lager lister over støttende router.

Selv syns jeg ikke 4g router er så mye å handle annet en brukt nå, Netgear 810S og netgear dc112 gjør grei jobb klarer bestefall 200 mbit eller rundt 150 mbit med en billig ebay antenne. Men blir fort like dyrt som 5g hvis du ikke handler brukt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
On 9/24/2020 at 2:16 PM, Janvik said:

Beste stasjonære 4G modem/ruter per i dag blir vel en Huawei/Telenor B818 på finn.no til rundt 1000kr.
Mange selger også med utendørs antenne for forbedret kvalitet på signal om dette er nødvendig.

B818 fungerer med alle 3 operatører. Kanskje litt wonky 4G+ med Telia/Ice.

 

Ser ut for at de fleste B818 går for rundt 1500. Tenker at hvis man får seg en slik til rundt 1000lappen, så må det være en god investering :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...