Gå til innhold

Er det greit å spøke med koronasituasjonen?


ZVD9Bj

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes ikke det. Jeg skjønner heller ikke logikken bak folk som tenker at "alt kan spøkes med". Det er ekstremt respektløst. Folk har dævva og levd i elendige kår, folk mister jobb, hus og hjem, økonomien skranter, folk lever med de verste sykdommene i ettertid.. det er ingenting å spøke med. Det er kun folk med psykopatiske trekk som da spøker med sånne temaer, for de evner ikke å empatisere med alle ofrene.

Lenke til kommentar
Taurean skrev (På 24.9.2020 den 7.07):

Det er kun folk med psykopatiske trekk som da spøker med sånne temaer, for de evner ikke å empatisere med alle ofrene.

Det har jeg ingen tro på. Humor er en vanlig mekanisme for å takle vanskelige emner, noe som er vesentlig forskjellig fra å finne humor i å forsøke å krenke andre.

Sticks and stones may break my bones, but words will never hurt me... Og alt det der.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (28 minutter siden):

Det har jeg ingen tro på. Humor er en vanlig mekanisme for å takle vanskelige emner, noe som er vesentlig forskjellig fra å finne humor i å forsøke å krenke andre.

Sticks and stones may break my bones, but words will never hurt me... Og alt det der.

Forskjell på å gjøre det som overlevelsesmekanisme, og i forsøk på å få oppmerksomhet. Respekt for ofre skal komme før forlystelse. Og alt det der.

Lenke til kommentar

Det trenger ikke å handle om en særlig seriøs mekanisme for overlevelse og det det trenger heller ikke å handle om å få oppmerksomhet – ikke alle som bruker humor som ikke er for å såre andre handler om å få oppmerksomhet heller.

Lenke til kommentar
Taurean skrev (32 minutter siden):

Respekt for ofre skal komme før forlystelse.

Jeg ser ikke hvordan de to skal være motstridende. Det er sjeldent ofrene som er butt of the joke, og det er dessuten ganske egosentrisk å tro at man er det eneste offeret i en global tragedie.

Om jeg velger å vitse om 9/11 så håner jeg ikke de som mistet livet i en tragedie, jeg prøver å være oppløftende rundt noe som er blodig alvor.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (33 minutter siden):

Jeg ser ikke hvordan de to skal være motstridende. Det er sjeldent ofrene som er butt of the joke, og det er dessuten ganske egosentrisk å tro at man er det eneste offeret i en global tragedie.

Om jeg velger å vitse om 9/11 så håner jeg ikke de som mistet livet i en tragedie, jeg prøver å være oppløftende rundt noe som er blodig alvor.

Jeg mener det er respektløst uansett hvordan du prøver å vri og vende på det.

Lenke til kommentar
Gavekort skrev (33 minutter siden):

Jeg fratar deg ikke retten til å ha dine egne synsinger. Jeg prøver bare å gi deg perspektiv slik at du slipper å tro at du er omringet av sosiopater.

Gir deg også retten til å ha dine egne synsinger .. liker det dog ikke mer enn jeg godtar det ^^ Vet du er vannmann og setter frihet høyest, og frihet er høyt på lista mi også, men respekt er høyest.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

Selvsagt.

Vi kan ikke kontrollere språk som om vi levde i et diktatur. Dessuten tror jeg folk som har det tungt ofte finner trøst av å spøke litt med sin situasjon. De som ikke klarer dette må respektere at folk er forskjellige.

Du er passe teit hvis du hisser deg opp dersom noen på Nytt på Nytt gjør narr av koronasyke, for eksempel. Du kan ikke gå gjennom livet og være så lettantennelig og forbanna.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
graafell skrev (40 minutter siden):

Selvsagt.

Vi kan ikke kontrollere språk som om vi levde i et diktatur. Dessuten tror jeg folk som har det tungt ofte finner trøst av å spøke litt med sin situasjon. De som ikke klarer dette må respektere at folk er forskjellige.

Du er passe teit hvis du hisser deg opp dersom noen på Nytt på Nytt gjør narr av koronasyke, for eksempel. Du kan ikke gå gjennom livet og være så lettantennelig og forbanna.

Meg? ^^ Tja, ikke kontrollere, jeg ville vel ikke beordret spøker om sånt sensurert hvis jeg var president i et land. Men jeg ville nok gått ut med en beskjed i mediene om at det er respektløst å spøke med temaer som innebærer død og lidelser for andre. Én ting er psykologi, når det kommer til å takle en overveldende situasjon. Jeg har også ledd av ting som er absurd for å takle det, alle kan gjøre det. Men å -bevisst- gå ut som for eksempel komiker for å få oppmerksomhet, eller hensynsløs hverdagsspøk for å hevde seg .. så mener jeg det er et tegn på respektløshet.

Jeg blir ikke hissig ^^ Men engasjert og lidenskapelig. Fordi jeg er opptatt av å beskytte de svakeste.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar
Taurean skrev (2 timer siden):

Meg? ^^ Tja, ikke kontrollere, jeg ville vel ikke beordret spøker om sånt sensurert hvis jeg var president i et land. Men jeg ville nok gått ut med en beskjed i mediene om at det er respektløst å spøke med temaer som innebærer død og lidelser for andre. Én ting er psykologi, når det kommer til å takle en overveldende situasjon. Jeg har også ledd av ting som er absurd for å takle det, alle kan gjøre det. Men å -bevisst- gå ut som for eksempel komiker for å få oppmerksomhet, eller hensynsløs hverdagsspøk for å hevde seg .. så mener jeg det er et tegn på respektløshet.

Jeg blir ikke hissig ^^ Men engasjert og lidenskapelig. Fordi jeg er opptatt av å beskytte de svakeste.

Det kan være tegn på respektløshet. Men du skrev tidligere at "det er kun folk med psykopatiske trekk som da spøker med sånne temaer". Men respektløshet trenger ikke å nødvendigvis å fremprovoseres av psykopatiske trekk, ei trenger respektløshet å handle om å hevde seg.

– Det virker som om du bruker psykologiske begreper uten å forstå helt hva de betyr.

Lenke til kommentar
Appelsinselger skrev (13 timer siden):

Det kan være tegn på respektløshet. Men du skrev tidligere at "det er kun folk med psykopatiske trekk som da spøker med sånne temaer". Men respektløshet trenger ikke å nødvendigvis å fremprovoseres av psykopatiske trekk, ei trenger respektløshet å handle om å hevde seg.

– Det virker som om du bruker psykologiske begreper uten å forstå helt hva de betyr.

Jeg liker å kalle en spade for en spade. Kan man spøke om noe sånt, så er man sikkert tilbøyelig til å spøke med mye annet som ikke bør spøkes med også.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...