Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Identifisere eier av bil


patman81

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det ser i alle fall ut til å kunne være VW felg på bakhjulet.
Lignerpå ein Teuran, men kan også være Polo eller Golf. Det er litt vanskeleg å vurdere vinkelen på bakluka.

Fargen er også vanskeleg å bedømme då fargane er dårlege og eg ikkje kan sjå nokn openbar kontrollfarge på biletet.
Basert på bildet ville eg sagt at bilen var besj/grøn, men det er meir sannsynleg at den er metallisk mørk grå med dåreg fargegjengiving.

Lenke til kommentar
  • Gjest endret tittelen til Identifisere eier av bil

Tjenesten hvor man sender REGNR og bilnummer til 2282 funker vel ennå?

Altså en sms med
REGNR AA12345
til 2282, og så får man opp eier og litt annet av AA12345. Selvfølgelig, om bilen er leasingbil får man bare opp leasingselskapet, og så er man like langt, men så lenge den som biler flest er eid av en privatperson burde man få et brukbart svar.

For øvrig påfallende hvor ofte tjenesten er "ikke tilgjengelig" når man søker opp det man tror er en av politiets sivile biler, for så å fungere utmerket hvis man sjekker en annen bil noen sekunder senere :)

Lenke til kommentar
Penny skrev (44 minutter siden):

For øvrig påfallende hvor ofte tjenesten er "ikke tilgjengelig" når man søker opp det man tror er en av politiets sivile biler, for så å fungere utmerket hvis man sjekker en annen bil noen sekunder senere :)

Du får ta det som et hint da serru... ?

Men du sitter vel ikke og tafser på telefonen mens du kjører??? ?

Lenke til kommentar

Hva med denne siden? 
https://regnr.info/husker-ikke-hele-regnr?s1=A&s2=A&s3=&s4=&s5=&s6=&s7=&biltype=Golf&farge=&type=Person%2Fvarebil&yrf=2015&yrt=&chassinr=

Jeg har søkt opp Golfer fra 2015 og utover og med regnummer som begynner på AA. Det ga en overkommelig mengde resultater. Hvis du vet fargen kan du begrense søket enda mer, hvis det stemmer som folk sier at fargen er gull så burde det gi veldig gode resultater.

Endret av Flin
Lenke til kommentar
andreasn skrev (26 minutter siden):

Det gjør den men du kan også søke gratis på nettsiden deres ved å logge inn med BankID. Jeg vet ikke hvor mange søk man kan gjøre per døgn :)

https://www.vegvesen.no/kjoretoy/Kjop+og+salg/Kjøretøyopplysninger/finn-kjoretoyets-eier

Bruker du denne lenken https://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Kjop+og+salg/Kjøretøyopplysninger så får du søke utan å logge den inn med Bank-ID.
Det er ei avgrensing på 50 oppslag i timen for å unngå å belaste databasen for mykje, så oppslaga må fordelast litt utover. Ved å bruke min link så slepp du å logge deg inn med Bank-ID på nytt kvar heile time for å få gjere 50 nye oppslag.

Du må riktignok være innlogga for å få fram eigarinformasjonen, men når du berre skal leite etter Golf sportsvan i farge gul med berre kjente bokstavar så er det greit å sleppe å måtte være innlogga i tillegg.

 

Merk også at du har rett på innsyn i databasen etter offentlegheitslova (forutsatt at det ikkje vil bryte med anna regelverk å gi deg innsyn). Du kan derfor ta kontakt med vegvesenet og be om innsyn.
Vegvesenet kan raskt søke opp alle Golf Sprotsvan i fargen gull innafor ei bestemt registreringsnummerserie.
Eg ser på vegvesen.no at dei vil ha forespørslar om innsyn skriftleg i form av begrunna søknad, men eg trur ikkje dei har heimelgrunnlag etter offentlegheitslova til å sette slike krav for å gjere offentleg innsyn vanskelegare.

Lenke til kommentar
The Avatar skrev (38 minutter siden):

Merk også at du har rett på innsyn i databasen etter offentlegheitslova (forutsatt at det ikkje vil bryte med anna regelverk å gi deg innsyn). Du kan derfor ta kontakt med vegvesenet og be om innsyn.
Vegvesenet kan raskt søke opp alle Golf Sprotsvan i fargen gull innafor ei bestemt registreringsnummerserie.
Eg ser på vegvesen.no at dei vil ha forespørslar om innsyn skriftleg i form av begrunna søknad, men eg trur ikkje dei har heimelgrunnlag etter offentlegheitslova til å sette slike krav for å gjere offentleg innsyn vanskelegare.

Jeg har en veteranbil som det ikke er så mange av på veiene lenger. Siden jeg lurte på om det var andre i mitt nærområde som hadde samme bilen, sendte jeg SVV en epost. Fikk i retur et excel-ark med alle bilene av den typen registrert i Norge, inkludert navn og adresse på eiere. Det tok vel ca. to uker. Men trengte ikke å begrunne noe, annet enn at jeg var interessert i å komme i kontakt med andre eiere av den type bil.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...