Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kia Cee’d eller Toyota Auris?


MiniTrollet

Anbefalte innlegg

Hei, skal kjøpe min første bil. Jeg har sett på Toyota Auris 2014 med en kilometerstand på mellom 50-80 tusen, har også funnet en Kia Cee’d med 70 tusen kilometer bak seg, til en langt billigere pris enn Toyota. 
hvilken av disse bør jeg velge med tanke på driftsikkerhet? Vin ha en bil som ikke bruker mer enn 0,5 på mila, og en bil jeg kan ha i mange år uten mye tull og dyre verkstedsutgifter. 
setter stor pris på svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tør ikke si noe om Kia, men Auris med den største motoren (1,8 tror jeg) sies å være "idiotsikker" med utrolig lite feil. De ruster, som alle biler, så sørg for at den holdes vedlike med antirust og ordinær service, så er sjansen for et problemfritt bilhold definitivt tilstede. En bekjent kjører en slik (en facelift, så det er vel 2014 evt 2015 modell) ca 60KM daglig i 50-80 fartsgrenser, og ligger i underkant av 4l/100KM både sommer og vinter. Stort rimeligere enn det er det knapt mulig å få det.

Lenke til kommentar

Kia tilbyr utrulig mye bil for pengene mtp komfort, kvalitet, ekstra utstyr +++. De begynte som "billig merke" men har konstant blitt bedre og bedre. Eg trur ikkje Kia taper til Toyota når det gjelder kvalitet/drifts.

Toyota er merkevare og du betaler litt for badgen. Kia (imo!) er meir bil for pengene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
aomt skrev (1 time siden):

Kia tilbyr utrulig mye bil for pengene mtp komfort, kvalitet, ekstra utstyr +++. De begynte som "billig merke" men har konstant blitt bedre og bedre. Eg trur ikkje Kia taper til Toyota når det gjelder kvalitet/drifts.

Toyota er merkevare og du betaler litt for badgen. Kia (imo!) er meir bil for pengene.

100% enig!

Toyota har også blitt dømt for løgnaktig markedsføring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...