Gå til innhold

kjøp av Xbox one med delbetaling fra Resursbank


DeviantFractal

Anbefalte innlegg

CaZpeR skrev (På 22.9.2020 den 12.52):

Nå er resurs bank en seriøs filial. Og loven krever 14 dagers betalingsfrist så det er svært forutsigbart. 
har handlet med dem tidligere og lagt avtalen til avtalegiro uten problemer. Ser for meg det samme her.

snakk om å svartmale et selskap grunnløst. 
 

ble forøvrig informert om at Xbox all Access hadde 30 dager angrefrist fra resursbank gitt at varen ikke var betydelig brukt. 

Vel. Nå er det slik at vi alle har blitt opplært til at «et tilbud som er for godt til å være sant, er ikke sant».

Mitt spørsmål er da, hvordan er forretningsmodellen til Bulder Bank? De har økonomer internt som har regnet på dette og funnet det lønnsomt selv om de bare låner ut et beløp uten renter.

Hvordan tror du selv at de tjener penger på dette? De Vel driver ikke med Veldedighet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jakobk skrev (26 minutter siden):

De tjener jo penger når folk ikke betaler det de skal når de skal. Tviler på at de kommer til å tjene så sykt mye siden de har så streng kredittsjekk. Er nok ikke noe shady

This. Og så er det noe som heter subsidier. Elkjøp eller Microsoft kan fort ha subsidiert for lånet. Dette er ikke uvanlig i andre bransjer. Power kjører også noen ganger rente og gebyrfritt lån fra Santander som kampanje. Dette er ikke uvanlig i det hele tatt. 
 

og som nevnt over. Det tjenes også inn på de som ikke klarer å betale. 

Endret av CaZpeR
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forskjellen er at jeg og flere har fått avslag uten spes grunn. Oppfyller alle krav 

 

Tok en kreditt vurdering via Santander bank samtidig som jeg var innom Elkjøp. Ingen avslag der 

 

Ifølge Bisnode er det 2 poeng forskjell på kreditt score  på meg hos disse 2 bankene

 

Ble også kredittvurdert når jeg kjøpte tlf via swap i sommer med "svært lav risiko"  score

Endret av kewell79
Lenke til kommentar
kewell79 skrev (12 minutter siden):

Forskjellen er at jeg og flere har fått avslag uten spes grunn. Oppfyller alle krav 

 

Tok en kreditt vurdering via Santander bank samtidig som jeg var innom Elkjøp. Ingen avslag der 

 

Ifølge Bisnode er det 2 poeng forskjell på kreditt score  på meg hos disse 2 bankene

 

Ble også kredittvurdert når jeg kjøpte tlf via swap i sommer med "svært lav risiko"  score

Når det gjelder krav til kreditt så er det forskjellig fra kreditor til kreditor og hvilke krav kan variere. Selv om du får godkjent fra Santander så er ikke det automatisk at du får godkjent fra Resurs Bank. Dette kan være at de krever at du har hatt fast inntekt de siste årene som et eksempel hvor noen kan falle ut.

Men. Fikk du snakket med Resurs Bank? Eller var det bare kundebehandleren hos Elkjøp? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...