Gå til innhold

Regjeringen lover 11 milliarder kroner til nytt NTNU-campus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg innser at dette er blitt en kamp mot vindmøller, men hvilken elendig idé dett er... NTNU er heldige som har store arealer på Dragvoll. Ingen andre universiteter jeg kjenner til i alle fall, har den luksusen. Og nå skal de frivillig kvitte seg med disse?

En annen ting jeg ikke helt forstår, er sammenslåengen med høgskolene. Det er blitt større klasser, mer generaliserte fellesfag, og mindre tilpasset undervisningsopplegg. Også hører jeg diskusjonen om hvilke type arealer som skal bygges, og at det skal bli "færre store auditorier". Nå må de jaggu bestemme seg.... Skal vi ha større eller mindre enheter?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Som andre kommenterer, en kamp mot vindmøller. Hybelsituasjonen kommer til å bli vanskelig for studentene med dette. Er det noen som helst fordeler?

De fleste elite-universiteter er spisset, og fokuserer på hva de kan (se KTH, Stanford, TUM, KIT, MIT, etc). Samrøret NTNU holder på med er uheldig, og vasker ut spissingen NTH var så gode på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Jens P. Enger skrev (5 timer siden):

Som andre kommenterer, en kamp mot vindmøller. Hybelsituasjonen kommer til å bli vanskelig for studentene med dette. Er det noen som helst fordeler?

De fleste elite-universiteter er spisset, og fokuserer på hva de kan (se KTH, Stanford, TUM, KIT, MIT, etc). Samrøret NTNU holder på med er uheldig, og vasker ut spissingen NTH var så gode på.

Går fint and å sette opp en brakkerigg på 10 000 hybler for den ene milliarden.

 

Og da ungår man en del trafikk og unødig bruk av tid. Som Du sikkert vet, arealbruken til 1 bil er ca fotavtrykket til 5 brakker.

Valget er biling eller hybler..... Noe NTNU bør klare å beregne, kalkulere og fremme, om Dei tenker miljø...

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...