Gå til innhold

Cyberpunk 2077 blir kortere enn The Witcher 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som en såkalt completionist har det blitt vanskeligere å faktisk nyte et spill fra start til slutt de siste årene. Jeg blir som regel mentalt ferdig med spill lenge før de faktisk er ferdig. Jeg spilte meg igjennom historien til Witcher 3, men det var et av de aller første jeg ikke fullførte alt i, rett og slett fordi jeg ble lei. Jeg spilte meg også gjennom historien til første dlc, men da veldig på en slik måte at jeg tenkte "kan ikke dette bli ferdig snart?" Og den siste kom jeg meg rett og slett aldri gjennom. Selv om jeg aldri klagde, så ser jeg absolutt poenget. Kjenner mange som aldri spiller ferdig hovedhistorien til spill som er av den størrelsen som Witcher 3 er. Og om du gjør det, i kombinasjon med å være en som vil gjøre alt blir det fort litt svakt. Husker for eksempel da jeg kom til siste boss i DA: Inquisition og kunne knipse bossen på nesa så var'n død...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel... problemet til witcher 3 var vel aldri hovedhistoriens lengde, som i seg selv var grei. Men alt man kunne kjøre ellers. Om man bare gjorde hovedhistorien så har man vel 30-50 timer, som er helt innenfor i et prg. Men så klart er man av typen som vil gjøre absolutt alt, slik som meg, så tok det fort 150-200 timer.

Men virker som cyberpunk blir samme greia, så da hjelper det ikke stort å korte ned på hovedhistorien ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Irriterende så tilbakeholdne journalister er når man intervjuer.

"Vi fikk så mange klager". Logisk oppfølging: "Hvor mange klager fikk dere?" (Kan garantere at det er forsvinnende få sammenlignet med antall spillere.)

"Det var så mange som ikke fullførte spillet ifølge våre data" (som kun vi har sett). Logisk oppfølging ville vært: Hvor mange % fullførte spillet ifølge deres data som kun dere har sett?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Syns dette er positivt, Witcher 3 var i lengste laget. Selv om kvaliteten var såpass høy at det ikke direkte skadet opplevelsen, så føltes det helt klart som at de fint kunne kortet ned enkelte deler for å holde det hele mer fokusert.

Blir litt som når man har sett en 3 timer lang film man likte svært godt, men samtidig føler den kunne vært 2.5 timer og like god...

Lenke til kommentar

For langt? hææ?!

The Witcher 3 var i mine øyne alt for kort å nå sitter jeg å er redd jeg skal gjøre samme feil med RDR2, bli så lost i storyen at jeg bare gønner på mainstory å plutselig er campaign over, å alt som er igjen er en haug med for det meste uintresante sidequests.

Lengre maincampaigns å mindre med sosete teite sidequests sier nå jeg!

Lenke til kommentar

Er for meg et problem at open world spill blir for lange. Merket det fort på Ghost of Tsushima som jeg ikke har klart å fullføre, men også på siste asscreed spillene. 

Som andre skriver er ikke problemet at story nødvendigvis er for lang, men det blir for mye fyllmasse av lavere kvalitet som gjør at man går lei. Klart man kan bare peise på med story, drite i utforskning og loot. Men for meg sitter det så sykt langt inne :p 

Spiller meg heller lei og lar være å fullføre dessverre. Om jeg nærmer meg slutten i story hender det jeg klarer skippe resterende side stuff og gå rett til slutten, men å gjøre det fra start til slutt er på en måte uaktuelt. Blir bare feil. 

Endret av barezell
Lenke til kommentar

Det er nok vanskelig å finne en sweet-spot mellom forskjellige typer gamere. Må nok bare akseptere at folk er forskjellige og at det alltid vil være sånn. Da må utviklerne finne middelveien, eller kanskje gjøre noe sånt som å ha to moduser når man starter spillet; én for main story + et utvalgt, begrenset antall sidestories, og én modus for main story + alle sidequests. Da må folk bare være ærlige med seg selv når de starter et spill, og har bare seg selv å takke.

Om selve main story er for lang kan man ha en modus for å speede opp denne også.

Endret av Nicci NO
Lenke til kommentar
Thalboo skrev (29 minutter siden):

gønner på mainstory å plutselig er campaign over, å alt som er igjen er en haug med for det meste uintresante sidequests.

Lengre maincampaigns å mindre med sosete teite sidequests sier nå jeg!

Nå hadde da Witcher 3 sidequests som ofte var mye mer interessante enn main quest, selv om jeg er enig i prinsippet. Collectibles og side quests skal ha en mening, og ikke bare være der for å dra ut lengden på spillet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
1 hour ago, Donkey Kong said:

 

"Det var så mange som ikke fullførte spillet ifølge våre data" (som kun vi har sett). Logisk oppfølging ville vært: Hvor mange % fullførte spillet ifølge deres data som kun dere har sett?

For to år siden ble det estimert at kun 27% av spillerne på steam hadde fullført hele Witcher 3, noen gjorde den samme øvelsen nå og kom frem til omtrent samme tall. Sagt med andre ord, 73% av alle som har spilt Witcher 3 på PC, fullførte det ikke.

Lenke til kommentar

Flere spill kommer nå med "story"-modus hvor man bare opplever historien uten noen utfordring. Kanskje vi trenger "no-story"-modus som ikke har noe dialog for de som bare vil oppleve gameplay.

Det sagt håper jeg at CDPR har lært seg å ha mer av historiefortellinga som en del av gameplay og ikke låse brukeren til å forbli passiv for å komme seg videre.

Endret av Civilix
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (52 minutter siden):

Innen 15 timer i the wicher 3, begynte jeg å skippe nesten alle dialoger,  følte jeg aldri kom meg vidre, ved å sitte gjennom titalls timer med dialog. 

Da er det rett og slett feil spill for deg ;) . Selv så synes jeg witcher 3 har litt å gå på i kamp Gameplay. Mens historien og verdenen er perfekt.  Og 200 timer inn så er fremdeles dialog og story helt yppelig.

Lenke til kommentar
18 minutes ago, GrinderX9 said:

Da er det rett og slett feil spill for deg ;) . Selv så synes jeg witcher 3 har litt å gå på i kamp Gameplay. Mens historien og verdenen er perfekt.  Og 200 timer inn så er fremdeles dialog og story helt yppelig.

Witcher 2 var perfekt,  akurrat nok og veldig gode dialoger,  witcher 3 er bare for mye, jeg spiller spill for å spille,  ikke høre, lese eller se på 

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (45 minutter siden):

Witcher 2 var perfekt,  akurrat nok og veldig gode dialoger,  witcher 3 er bare for mye, jeg spiller spill for å spille,  ikke høre, lese eller se på 

Er det ikke det som gjør spill mediet så fantastisk? :)  At det finnes så me forskjellig til alle smaker og interesser. F.eks du og jeg deler en del interesser og liker en del like spill. På den annen side kan jeg likevel si jeg helt klart spiller spill for å høre, lese og se på, i tilegg til å spille :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...