Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Eu godkjenning Bil/ Hjelp til kjøp av deler


Adam87

Anbefalte innlegg

Hei, 

Trenger litt hjelp med Eu godkjenning av bil og litt veiledning.

Har nå fått 7 anmerkninger og fikset 4 av dem selv, og resterende trengs det litt mer avansert utstyr for,
som ikke jeg har for å få den gjennom Eu godkjenningen. Har nå fått snakket med et verksted i Sverige som gjør den jobben til en veldig rimelig pris og tenker å dra til grensa og ordne det, og så da spare noe knoner på det. Fleste Verksteder i Oslo er bare en rip-off! er så ulike priser over alt og overpriset itillegg. Det jeg har igjen på lista er Bremserør og bærearmforing. Noen som har litt peil i det feltet her og kunne hjelpe meg med hva slags deler jeg trenger her?

Gjelder en Honda Jazz Med Regnr: CF 29659

Legger til vedlegg her av Kontrollseddel.

Setter veldig pris på all den hjelpen som tilbys...

Mvh

Adam

 

Eu kontseddel.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bremserør får du på Biltema, eller så betaler du pr meter hos verkstedet pluss bremserørnipler. Tilpassing, lufting og bremsevæske kommer i tillegg til prisen da. Ville selv vurdert å byttet bremseslangene i samme operasjon.

Den bærearmsforingen hadde jeg ikke orket å tenke på - byttet hele bærearmen for enkelhetens skyld (søkte på reg.nr ditt og billigste hos Eurodel koster 471,- eks frakt).

 

 

Endret av LabWeiler
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

LanWeiler: 

Tusen hjertelig takk for svaret ditt. Beklager sent svar her. Jeg har gjort som du skrev og bestilt bærearmen fra eurodel. Mangler nå kun bremseslanger. Hvordan finner jeg ut av riktig lengde på den bilen. Skal ta og Google litt idag jeg. 

Men atter igjen, tusen takk for hjelpen. Det ble mye billigere slik.

Mvh Adam

Lenke til kommentar
On 9/29/2020 at 1:21 PM, Adam87 said:

LanWeiler: 

Tusen hjertelig takk for svaret ditt. Beklager sent svar her. Jeg har gjort som du skrev og bestilt bærearmen fra eurodel. Mangler nå kun bremseslanger. Hvordan finner jeg ut av riktig lengde på den bilen. Skal ta og Google litt idag jeg. 

Men atter igjen, tusen takk for hjelpen. Det ble mye billigere slik.

Mvh Adam

Hvis du mener bremserør så selges det i 5 og 10 meter ruller som kuttes til riktig lengde ved montering. Eller bare betal pr meter brukt hos verkstedet - så slipper du å sitte med en rest du ikke får brukt til noe. Prismessig tror jeg du kommer ut ca likt.

Menes det bremseslanger fra rør til kalipper - så bør du finne det på f.eks Eurodel eller annet nettsted/forhandler som passer til din bil.

Endret av LabWeiler
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

LanWeiler

Tusen hjertelig takk for all tips og hjelp. 

Ting ordnet seg, bremserør ordnet verkstedet med. Fant et verksted i ytre Enebakk som gjorde all jobb for  totalt 2.200,- skift av ny bærearm, skift av bremserør fra verksted osv. Alt kom på totalt 2.200,- pluss etterkontroll på 350,- så var rimelig billig. Billigere enn tilbudet jeg fikk i Sverige tom. Takk atter igjen 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...