Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvor mye energidrikk er for mye?


Gjest adca9...5b9

Anbefalte innlegg

AnnonymG skrev (19 minutter siden):

Du kan ikke sammenligne Aspartam med Cyanid. Aspartam stimulerer reseptorer som gir oss en smaks-følelse, men Cyanid inhiberer elektrontransportkjeden slik at mitokondriene ikke kan produsere ATP, og derav hemmes all energiproduksjon og fører til død. 

Jeg sa det var satt på spissen. Var bare for å få frem et poeng, nemlig at selv om det er tomme kalorier så betyr ikke at det ikke er helseskadelig.

Hvis cyanid blir for ekstremt så kan du jo ta heroin for eksempel, som ble brukt i hostesaft. Eller radioaktive drinker.

Finnes nok av ting man anså som sunt, før man oppdaget konsekvensene av det. Syntetiske midler har dessverre ikke så veldig god track record, for å si det slik.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
20 hours ago, Gomby said:

Jeg sa det var satt på spissen. Var bare for å få frem et poeng, nemlig at selv om det er tomme kalorier så betyr ikke at det ikke er helseskadelig.

Hvis cyanid blir for ekstremt så kan du jo ta heroin for eksempel, som ble brukt i hostesaft. Eller radioaktive drinker.

Finnes nok av ting man anså som sunt, før man oppdaget konsekvensene av det. Syntetiske midler har dessverre ikke så veldig god track record, for å si det slik.

Aspartam er et stoff som er brukt i flere tiår, og det er gjort flere studier med lang observasjonstid, og godt til at å konkludere med at stoffet ikke er farlig. Hadde stoffet hatt direkte negative eller rent farlige effekter, ville ikke dette stoffet blitt brukt. 

Heroin er opiat, og inngår faktisk i samme kategori som kodein. Kodein er virkestoffet i mange hostedrikker, så det å si at heroin ble brukt i hostesagft, er faktisk ikke helt rart. Men heroin er per i dag ulovlig, derav kan heller ikke dette brukes i hosteddempende midler. Det er nok uansett for sterkt for det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vet du ka, "energidrikk" e nokke forbanna TULL ! E drakk de en liten periode når e va i tenåra men gikk fort lei. De e nokke jævla svineri for å si det rett ut. E vil heller anbefale folk å drikke "vanlig" brus enn ditta skvipet der. Kun for å tjene penga på dumme unge menneske som lar se lure. Fan me så patetisk å se alle dissa unge menneska som drikke ditta her, e spyr! Gale nok at folk drikke brus som e proppfullt av sukker å ødelegge tannhelsa til folk (sakte men sikkert) og mange forstår ikke alvoret. Drikk vann eller te eller saft eller et eller anna anna enn akkurat "energidrikk" Å folkens, please ikke gidd å ramse opp alle dei "sukkerfrie" alternativa. Det blir bare enda mer patetisk. Bare mine 2 ører.. 

Lenke til kommentar
Gomby skrev (På 24.9.2020 den 0.08):

Hvis cyanid blir for ekstremt så kan du jo ta heroin for eksempel, som ble brukt i hostesaft. Eller radioaktive drinker.

Heroin har ikke akkurat vært tilsetning i vanlige drikkevarer, og jeg tror ikke det er så mange som finner på å administrere aspartam (+ div. tilsetningsstoffer) intravenøst. 

Lenke til kommentar
Gjest Baardsen skrev (12 timer siden):

Vet du ka, "energidrikk" e nokke forbanna TULL ! E drakk de en liten periode når e va i tenåra men gikk fort lei. De e nokke jævla svineri for å si det rett ut. E vil heller anbefale folk å drikke "vanlig" brus enn ditta skvipet der. Kun for å tjene penga på dumme unge menneske som lar se lure. Fan me så patetisk å se alle dissa unge menneska som drikke ditta her, e spyr! Gale nok at folk drikke brus som e proppfullt av sukker å ødelegge tannhelsa til folk (sakte men sikkert) og mange forstår ikke alvoret. Drikk vann eller te eller saft eller et eller anna anna enn akkurat "energidrikk" Å folkens, please ikke gidd å ramse opp alle dei "sukkerfrie" alternativa. Det blir bare enda mer patetisk. Bare mine 2 ører.. 

Det var da voldsomt. 

Selv gir jeg katten i hva andre drikker eller ikke drikker. Må være slitsomt å bli så sint og bruke så mye energi på at andre drikker energidrikk :huh:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Baardsen skrev (7 minutter siden):

Hvorfor bryr du deg ikke om hva andre drikker, bryr du deg ikke om andre enn deg selv ?

Jeg passer på meg selv, jeg har ikke ansvar for andre, eller interesse av å være moralpoliti eller formynder ovenfor andre mennesker.

Høres veldig spesielt ut å skulle passe på andre, og blande seg inn i de valgene andre mennesker tar. 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
18 hours ago, Emile the rat said:

Jeg passer på meg selv, jeg har ikke ansvar for andre, eller interesse av å være moralpoliti eller formynder ovenfor andre mennesker.

Høres veldig spesielt ut å skulle passe på andre, og blande seg inn i de valgene andre mennesker tar. 

Hva om du blir drita full på energidrikk en kveld og ikke klarer å ta vare på deg selv. Skal alle andre da bare gi fan i å bry seg om hvordan det går med deg? Bare fordi det tilsynelatende ikke virker som noen har fått for mye av noe, betyr det ikke automatisk at alt er som det skal være. Passe på andre? Nei ikke passe på andre, men bry seg om andre !

Lenke til kommentar
Gjest Baardsen skrev (24 minutter siden):

Hva om du blir drita full på energidrikk en kveld og ikke klarer å ta vare på deg selv. Skal alle andre da bare gi fan i å bry seg om hvordan det går med deg? Bare fordi det tilsynelatende ikke virker som noen har fått for mye av noe, betyr det ikke automatisk at alt er som det skal være. Passe på andre? Nei ikke passe på andre, men bry seg om andre !

For et usakelig innlegg.

Hvordan skal man bli drita på noe som er alkoholfritt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Baardsen skrev (På 26.9.2020 den 13.03):

Hva om du blir drita full på energidrikk en kveld og ikke klarer å ta vare på deg selv. Skal alle andre da bare gi fan i å bry seg om hvordan det går med deg? Bare fordi det tilsynelatende ikke virker som noen har fått for mye av noe, betyr det ikke automatisk at alt er som det skal være. Passe på andre? Nei ikke passe på andre, men bry seg om andre !

Det er ikke alkohol i energidrikke.

Hva mener du man skal gjøre med folk som spiser altfor mye? Trener altfor mye? Jobber alt for mye? Ingen av disse er bra for deg heller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...