Gå til innhold

Alternativ til Samsung Tizen


Anbefalte innlegg

Jeg er så mektig lei av den driten som heter Samsung Tizen.

Samsung oppdaterer jo aldri sine eldre Smart-TVer. Jeg har en Samsung Smart-TV fra 2018.

Ofte har jeg problemer med Apps på Tizen som bare slutter å fungere.

Kjører følgende Apps på denne Samsung Tizen TV:

  • Plex
  • Netflix
  • Amazon Prime
  • HBO Nordic
  • Viaplay
  • Disney+
  • Google Play

Når et problem oppstår så må jeg kaldstarte TVen (trekke ut strømmen). Ved oppstart så virker ikke flere av disse Apps lenger.

Usikker om problemet er Tizen eller Apps. Ettersom Netflix er den eneste av dem som faktisk fungerer 100%.

  • Plex får ikke kontakt med min Plex Server lenger
  • Netflix virker og jeg kan strømme
  • Amazon Prime virker og jeg kan strømme. Dem har nylig oppdatert App, tidligere virket ikke denne heller
  • HBO Nordic: Får Ops en feil har oppstått
  • Viaplay får bare svart skjerm
  • Disney+ Den forsøker å koble til, men får nettverksproblem error, får ikke koblet opp

 

Jeg er så mektig lei av den driten Tizen, men er blitt absolutt avhengig av å ha alle strømmeapps tilgjengerlig på en plass.

Finnes det noe alternativ til Tizen jeg kan bruke og koble til TVen? En ekstra boks, noe ala Apple TV? Android TV kanskje?

Endret av DJViking
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hold inne tilbakeknappen for å drepe en app. Hold inne power knappen for å reboote tv'en.

Trenger ikke nappe ut strømmen.

Men skjønner problemstillingen. Har selv en samsung fra 2016 og bruker en Mi Box S til Youtube og NRK da det funker dårlig på tven.

Spoiler

Kom borti noe så ble spoiler her..?

 

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Complexity skrev (20 timer siden):

Hold inne tilbakeknappen for å drepe en app. Hold inne power knappen for å reboote tv'en.

Trenger ikke nappe ut strømmen.

Men skjønner problemstillingen. Har selv en samsung fra 2016 og bruker en Mi Box S til Youtube og NRK da det funker dårlig på tven.

  Vis skjult innhold

Kom borti noe så ble spoiler her..?

 

Jeg gjør det ofte.

Det er ikke hver gang det hjelper å holde inne tilbakeknappen for å lukke appen. Den er like vrang når jeg åpner igjen.

Jeg har også brukt å holde inne power-knappen i 10 sekunder for å reboote TVen, men det gjør saken værre. Ved oppstart igjen så virker ikke flere av appene og det tar lang tid før dem virker igjen.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Hvis du skal ha noe "a la " apple-tv - hvorfor ikke bruke en apple-tv?

Jeg har satt Apple-tv på begge mine nyeree Android-TVer, fordi jeg synes systemet er helt håpløst - og lengter tilbake til tizen hver eneste tv-kveld ;) (Nå opplevde jeg riktignok ikke disse problemene, men hadde en 2017-samsung som tok kvelden og kjøpte (dessverre) en android-tv som erstatning)

Lenke til kommentar

Det er flere ting jeg liker med epleprodukter, men jeg liker ikke eple...

Nå har jeg ikke brukt Android på TV. De problemene jeg har hatt trenger ikke nødvendigvis være Tizen sitt problem. Kanskje de Apps er dårlig laget for Tizen.

Jeg hadde tidligere problem med Amazon Prime, men det er nå borte. Så virker som de har forbedret appen. Netflix har vært den eneste app som ikke har hatt problemer. Den har hatt feil ved strømming, men det har løst seg ved restart av Netflix sin App.

Nyere Samsung TVer har visstnok muligheten til å slette app cache. Det irriterer meg at ikke Samsung kunne gitt eldre TVer ny Tizen SW. Tror ikke jeg har fått noen oppdateringer av TV siden jeg kjøpte den for 2 år siden.

Det siste jeg virkelig ønsker er en ekstra boks. Jeg liker å ha alle mine app tilgjengelig direkte på TVen.

Lenke til kommentar
DJViking skrev (3 minutter siden):

Det siste jeg virkelig ønsker er en ekstra boks. Jeg liker å ha alle mine app tilgjengelig direkte på TVen.

Kjipe med det er at man ofte må ut me mye penger for en high end TV. På de "dårligere" modellene så sparer de inn på slike komponenter som prosessorkraft ol. Derfor er ofte en ekstern boks bedre da den har kun et formål.

Lenke til kommentar

Har du forsøkt å tilbakestille til fabrikkinnstilling? Bare husk å notere lyd og bilde justeringer du har utført først hvis du vil bruke de igjen.

Jeg har to Samsung TV'er, en 2016 og en 2018, og det er ikke mer enn et par måneder siden jeg fikk oppdatering på min nyeste. Et kjapt søk viser også at min eldste fikk oppdatering i februar i år. Avhengig av hvilken utgave du har, er det rart om ikke din har fått noen på to år.

Lenke til kommentar
Thunderhead skrev (14 timer siden):

Har du forsøkt å tilbakestille til fabrikkinnstilling? Bare husk å notere lyd og bilde justeringer du har utført først hvis du vil bruke de igjen.

Jeg har gjort det en gang.

Reset Smart Hub, samt Tilbakestilt til fabrikkinstillinger.

Hjalp lite med problemet. Det oppstod igjen.

Lenke til kommentar

Samsung toner jo ned de billigere tv'ene sine med software. Er litt dårlig strategi.

En del billige tv'er fra samsung har f.eks ikke Bluetooth, men ved å holde inne noe knapper og gjøre noe triks kommer man ser inn på en servicemeny og kan aktivere det.

Ang ekstra boks så blir det ikke så mye forsjell. Min Mi Box S styrer jeg med fjenkontrollen til tv'en. Og starter jeg en cast eller noe så bytter tv'en automatisk til Mi Box S kanalen. Så det fungerer ganske sømløst sånnsett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...