Gå til innhold

Hvilken skjerm har du? - Skjermtråden


bekimc

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne skjermen sammen med 3080 så snakker vi. "TCL CSOT - The future is bright!". Snakk om at den kan koste ca. 1000 USD MSRP.

For egen del gleder jeg meg til å teste 3080 sammen med LG C9 55" og 4K 120Hz 12bit RGB/4.4.4 48gbps VRR G-SYNC Compat 40-120 ?.image.thumb.png.c287afcc0466fe91d751b2aa5a428485.png

BOE har også spennende produkter på gang i samme prisklasse.
image.png.635bae8fe15d3f2708b85aa3ebefe236.png

Snart kommer også QDOLED ?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
10 minutes ago, TemporalFracture said:
Quote

For egen del gleder jeg meg til å teste 3080 sammen med LG C9 55" og 4K 120Hz 12bit RGB/4.4.4  48gbps VRR G-SYNC Compat 40-120 ?.

Har en LG C9 selv, og det er en av grunnene til at jeg ville ha et kort nå.

Yep, har den stående rett ved siden av meg på hjemmekontoret og skal brukes i tillegg til monitoren samt til PS5 og XSB. C9 har også 12bit RGB og 48gbps båndbredde kontra 10/40 på CX som jeg rettet i quoten din.

Beste skjermen/TVen jeg noen gang har hatt til alle formål og vurderte å bytte ut en Samsung i stua med en 77" C9. Bare at den har Dolby Atmos på e-ARC er helt rått.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor dere skal ha så høyoppløste skjermer til annet enn produktivitet. Det kommer ikke kort som driver dagens spill før om 2-4 kanskje 6 år og innen da er det kommet bedre skjermer. En uendelig høne eller egg situasjon som ikke vil løses. Flere spill som er benchet på 3080 greier ikke engang 120 FPS i snitt i 1080P. Jeg har høyoppløste skjermer selv, både 2160P og super ultrawide, men jeg spiller ikke på dem.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
1 minute ago, Merko said:

Jeg har ikke hørt om dem, og du sa det var det første de kom med, så da antar jeg det du sier er korrekt. :) Da ville jeg heller ha satset på selskaper som har årelang erfaringer.

Har ikke sagt at de ikke vet hva de driver med, det er noe de absolutt vet og de vil drive monitor teknologien fremover. De har drevet med paneler og TV lenge.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
3 minutes ago, TemporalFracture said:

Den har et 10 bit panel, men slik jeg forstår det kan du få inn 12 bit signal som visstnok har fordeler til tross for panelet. Er dog ingen ekspert på dette området.

Ah, mulig Rtings var litt upresise på dette da. Men det blir uansett rått med 3080 mot C9 ;)

 

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (1 minutt siden):

Har ikke sagt at de ikke vet hva de driver med, det er noe de absolutt vet og de vil drive monitor teknologien fremover. 

Nei, jeg som skrev at jeg ville heller ha kjøpt fra selskaper som vet hva de driver med. :) Mtp dette var deres første produkt(?).

Uansett, så er skjermen til BOE noe som allerede har vært ute på markedet veldig lenge fra andre produsenter? Ikke noe nytt mao. Men for all del, bra at det kommer flere konkurrenter på markedet, men man må være obs på folk som kommer med nye ting :) 

Lenke til kommentar
Just now, Merko said:

Nei, jeg som skrev at jeg ville heller ha kjøpt fra selskaper som vet hva de driver med. :) Mtp dette var deres første produkt(?).

Uansett, så er skjermen til BOE noe som allerede har vært ute på markedet veldig lenge fra andre produsenter? Ikke noe nytt mao. Men for all del, bra at det kommer flere konkurrenter på markedet, men man må være obs på folk som kommer med nye ting :) 

Ok? Kan du vise meg en annen OLED monitor med den specen?

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Deimos_Anomaly said:

Har sett såpass mange reviews at jeg ikke er sikker, men mener det var pauls hardware som hadde fått info fra Asus om at rog strix ikke ville være tilgjengelig i det hele tatt før ut i oktober.

Det gir mening siden det ikke finnes noe ny informasjon etter en preview som kom for litt siden. I grunnen positivt hvis det tar litt tid slik at det ikke er rushet på markedet. Jeg har forhåpninger om at det blir levert bra kort når det kommer. Det er lov å håpe at de samler opp gode chips, men det er kanskje litt vel naivt å tro noe slikt.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (43 minutter siden):

Denne skjermen sammen med 3080 så snakker vi. "TCL CSOT - The future is bright!". Snakk om at den kan koste ca. 1000 USD MSRP.

For egen del gleder jeg meg til å teste 3080 sammen med LG C9 55" og 4K 120Hz 12bit/48gbps RGB/4.4.4 VRR G-SYNC Compat 40-120 ?.image.thumb.png.c287afcc0466fe91d751b2aa5a428485.png

BOE har også spennende produkter på gang i samme prisklasse.
image.png.635bae8fe15d3f2708b85aa3ebefe236.png

Snart kommer også QDOLED ?

Så ut som scam, noe er garantert galt med monitoren om den kun koster 1000$ og har HDR1400, 240hz og miniLED som er svindyr teknologi. Tilsvarende specs på PG32UQX og X32 har msrp på 3500$.

Høres noe for godt ut til å være sant (eller for billig til å være sant) så er det nettopp det ;) 

Theo343 skrev (6 minutter siden):

Hva får deg til å mene at TCL og BOE ikke vet hva de driver med?

Prisen. Med de specsa til en tidel av prisen til alle andre, så skjønner jo alle at det er noe som skurrer. 

Det er like sært som at en ukjent leverandør i morgen skulle slippe et skjermkort, som de hevder har bedre ytelse enn 3090 men til bare 300$, da forstår jo alle at noe er galt. 

BOE plasserer jeg i samme gata som EVE skjermene, scam med fullt av kompremiss (som naturlignok ikke nevnes) og elendig byggekvalitet og kvalitetskontroll.

 

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (54 minutter siden):

Denne skjermen sammen med 3080 så snakker vi. "TCL CSOT - The future is bright!". Snakk om at den kan koste ca. 1000 USD MSRP.

For egen del gleder jeg meg til å teste 3080 sammen med LG C9 55" og 4K 120Hz 12bit RGB/4.4.4 48gbps VRR G-SYNC Compat 40-120 ?.image.thumb.png.c287afcc0466fe91d751b2aa5a428485.png

BOE har også spennende produkter på gang i samme prisklasse.
image.png.635bae8fe15d3f2708b85aa3ebefe236.png

Snart kommer også QDOLED ?

Har du link til den første skjermen der? Ser lekker ut. :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...