Gå til innhold

Tatovering 16 år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
hvafaen.no skrev (På 18.9.2020 den 22.36):

Hei, jeg fyller snart 16 og ønsker å ta en tatovering på armen for å dekke over en del stygge arr jeg har. Er det noen dere kan anbefale (gjerne Oslo). Jeg tar ikke denne tatoveringen fordi det er kult. Men mer for å få på plass noe som betyr noe fremfor stygge arr.

anbefaler sterkt at du snakker med og får tillatelse fra foreldre først, så få foreldre til å ringe tatoverings studoer og la dem forklare situasjonen du er i og hvis de har forståelse og du får deg en time hos dem så er det bare for dere begge å reise til studioet.(ta med ID for sikkerhets skyld)

er også god ide å ha et klart bilde av hva du vil ha på armen, og snakke med studioet om hvilken av deres ansatte som passer best til en slik jobb... tenker du heller vil ende opp med et lite kunststykke du elsker istedenfor en random krussedull som du kommer til å dekke til.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det er lovlig å tatovere barn/ungdom under 18 år i Norge. Og med god grunn. Husk at det medfølger en viss risiko å tatovere over arr, du kan ende opp med en forferdelig stygg tatovering, og om tatovøren ikke gjør en god jobb kan blekk blø ut i arrene og bli ganske stygg over tid. Når du ønsker å ta en tatovering som 16 åring må du henvende deg til useriøse tatovører, og da kan resultatet bli temmelig ille. 

Vent til du er voksen, og gjerne eldre enn 18 år før du velger å permanent merke kroppen din. Det er lett som 16 åring å tro at man vet nøyaktig hva man vil ha på kroppen resten av sin levetid. Jeg har selv mange tatoveringer og tok flesteparten når jeg var 18 år gammel, og heldigvis angrer jeg ikke - og det føler jeg meg heldig for, ettersom jeg kjenner mange som angrer på tatoveringene de tok som 16 og 18 åring. Men, jeg skal innrømme, hadde jeg kunne gjort om på alle i dag, så hadde jeg gjort det. Jeg skjønner at det klør i kroppen etter blekk om det er noe man liker og interesserer seg for, men gjør deg selv en stor tjeneste og vent til du er moden nok, og ikke minst, til du har tenkt lenge nok over hva du skal tatovere. 

Om hensikten kun er å dekke til "stygge arr" og å ha noe som betyr hva som helst på kroppen, så er det kanskje ikke lurt å gå for tatovering i utgangspunktet? Jeg har også arr, og jeg kommer aldri til å dekke dem til med tatovering. Arrene vil ikke bli finere, de vil heller ikke bli mer usynlige - spesielt om de er veldig fremtredende. Ikke alle arr kan tatoveres over heller. 

Vær veldig kritisk til tatovørene du sjekker ut, og gå for en tatovør med gode anbefalinger. Sammenlign tatovører og hør på ryktene. Om en tatovør har et dårlig rykte er det som oftest en grunn til det. Gjør research og vurder dette nøye, slik at du ikke ender opp med noe du angrer på. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...