Gå til innhold

Butikkene setter egne PlayStation 5-priser – blir dyrere enn Xbox Series X


Anbefalte innlegg

RaptorStrike skrev (16 minutter siden):

For folk med normal lønn og uten dyre interesser, som meg selv, går 700 helt fint for nye titler. Personlig spiller jeg mest singleplayer, så jeg har ikke behov for å kjøpe ting på release. Det eneste jeg har brukt å kjøpe på release de siste årene er FIFA, og det er alltid tilbud på det i flere kjeder.

Men er det verdt prisen med tanke verditap og ligdene? er vel ingen ting som faller mest i verdi en spill og filmer er vel det som lett går i stykker også. Vertfall coverne. Og harddisker.  Ja prisen i seg selv men tenker vel heller på verdi tap og at det antakelig ikke er så veldig stor forskjell annet strålesporing. Vet ikke om hvis man har gigabit hastighet gjennom 5g eller fiber om man merker særlig raskere nedlasting hastighet eller ikke, sies spillene lastes raskere, men største problemet for de fleste er 1 TB lite plass samme med 500 GB. Så er vel usikkert en del spill får begrensinger at det ikke virker å bruke harddisker og installere spill på funger kun til backup for gjennopprettning eller ligdene. Men men får ikke installert spillene på harddisk lengere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
XtaZ skrev (Akkurat nå):

Var jo aldri tvil om at PS5 totalt sett skulle bli LANGT dyrere enn Series X, men at Sony skulle øke prisen på PS5 spillene med 200kr ($22) i tillegg var jo over all forventning. Tipper MS følger etter nå, men spiller jo egentlig ingen rolle siden man har GamePass alternativet

Ps5 er ikke langt dyrere.

Ps5 koster $399/$499

Xbox series X koster $499.

Samme pris.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
XtaZ skrev (5 minutter siden):

Var jo aldri tvil om at PS5 totalt sett skulle bli LANGT dyrere enn Series X, men at Sony skulle øke prisen på PS5 spillene med 200kr ($22) i tillegg var jo over all forventning. Tipper MS følger etter nå, men spiller jo egentlig ingen rolle siden man har GamePass alternativet

Man kan jo bare kreve å få noe spill, inkludert i prisen man ser jo det blir slik etterhvert når det ikke selger så godt, man får 3 spill kostnadfritt når man kjøper skjermkort, så ligdene man jo gjøres med konsoll. Er jo bare idoter som forhåndsbestiller kun fordi butikkene tjener penger på å si det produseres kun 10 000 konsoller i 2021. Slik det blir høy etterspørsel og høye priser. Men som regel kan du vente 3 måner eller lengere så er det verdt å vente.

Lenke til kommentar
LMH1 skrev (12 minutter siden):

Men er det verdt prisen med tanke verditap og ligdene? er vel ingen ting som faller mest i verdi en spill og filmer er vel det som lett går i stykker også. Vertfall coverne. Og harddisker.  Ja prisen i seg selv men tenker vel heller på verdi tap og at det antakelig ikke er så veldig stor forskjell annet strålesporing. Vet ikke om hvis man har gigabit hastighet gjennom 5g eller fiber om man merker særlig raskere nedlasting hastighet eller ikke, sies spillene lastes raskere, men største problemet for de fleste er 1 TB lite plass samme med 500 GB. Så er vel usikkert en del spill får begrensinger at det ikke virker å bruke harddisker og installere spill på funger kun til backup for gjennopprettning eller ligdene. Men men får ikke installert spillene på harddisk lengere?

Hva er det du snakker om? Spill og filmer som går i stykker? Cover og harddisker som går i stykker? Hva i allverden gjør du med eiendelene dine?

Spill vil fortsatt installeres til harddisk (eller SSD). Men du vil også kunne koble til en ekstern harddisk for lagring av spill (uten at du nødvendigvis kan spille dem fra denne eksterne harddisken).

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
LMH1 skrev (12 minutter siden):

Men er det verdt prisen med tanke verditap og ligdene? er vel ingen ting som faller mest i verdi en spill og filmer er vel det som lett går i stykker også. Vertfall coverne. Og harddisker.  Ja prisen i seg selv men tenker vel heller på verdi tap og at det antakelig ikke er så veldig stor forskjell annet strålesporing. Vet ikke om hvis man har gigabit hastighet gjennom 5g eller fiber om man merker særlig raskere nedlasting hastighet eller ikke, sies spillene lastes raskere, men største problemet for de fleste er 1 TB lite plass samme med 500 GB. Så er vel usikkert en del spill får begrensinger at det ikke virker å bruke harddisker og installere spill på funger kun til backup for gjennopprettning eller ligdene. Men men får ikke installert spillene på harddisk lengere?

Dette forstod jeg ikke stort av.

1. Jeg bryr meg ikke om verditapet på en konsoll.

2. Jeg bryr meg ikke om verditapet på spill og filmer.

3. Jeg bryr meg ikke om covere til spill skulle bli ødelagt, uten at jeg forstår hvordan et cover blir ødelagt av å stå i en bokhylle.

4. Sannsynligheten for at en SSD blir ødelagt er minimal.

5. Strålesporing?

6. Jeg aner ikke hvorfor du drar inn internetthastighet i en diskusjon av hvorvidt PS5 er for dyr eller ei?

7. Selvfølgelig får man installert spillene på harddisk. Hvorfor skulle det ikke være slik?

Går det bra med deg?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
LMH1 skrev (Akkurat nå):

Man kan jo bare kreve å få noe spill, inkludert i prisen man ser jo det blir slik etterhvert når det ikke selger så godt, man får 3 spill kostnadfritt når man kjøper skjermkort, så ligdene man jo gjøres med konsoll. Er jo bare idoter som forhåndsbestiller kun fordi butikkene tjener penger på å si det produseres kun 10 000 konsoller i 2021. Slik det blir høy etterspørsel og høye priser. Men som regel kan du vente 3 måner eller lengere så er det verdt å vente.

Du får prøve å gå på Power og kreve 3 spill inkludert i prisen når det ikke finnes konsoller å oppdrive i Norge da ? 

Jeg er ikke interessert i å vente. Jeg har hatt PS4 i snart 7 år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Just now, Iki said:

Ps5 er ikke langt dyrere.

Ps5 koster $399/$499

Xbox series X koster $499.

Samme pris.

Jeg skrev faktisk totalt sett, Og totalkostadene ved disse konsollene stopper ikke etter konsollkjøpet $499. Gled deg til å punge ut 800kr/stk for PS5 spill mens tusenlappene man sparer på Xbox + GamePass aldri kan matches i noen form på PS5 med Sony's nåværende strategi.

Vi har hatt denen diskusjonen flere ganger før, og du har tapt den hver eneste gang.

Lenke til kommentar
RaptorStrike skrev (9 minutter siden):

7. Selvfølgelig får man installert spillene på harddisk. Hvorfor skulle det ikke være slik?

https://www.essentiallysports.com/how-features-of-xbox-series-x-will-tackle-large-game-sizes-microsoft-esports-new-2020/

https://www.tweaktown.com/news/71277/xbox-series-enhanced-games-arent-compatible-with-hdds/index.html

https://www.reddit.com/r/PS5/comments/fl3xb1/can_we_store_ps5_games_on_an_external_hdd_and/

Man vet lite med ps5 men er tydlig det antakelig blir ligdene problem. Vertfall sikkert man ikke får intern harddisk. Selv om buffer.

Så lurer på de som har 5 Tb harddisk i dag hva de gjør med ps5.

For er tydlig SSD disk produsentene og microsoft vil tjene penger på lagringsplass, det er tydligvis verditap for kjøperen.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
XtaZ skrev (2 minutter siden):

Jeg skrev faktisk totalt sett, Og totalkostadene ved disse konsollene stopper ikke etter konsollkjøpet $499. Gled deg til å punge ut 800kr/stk for PS5 spill mens tusenlappene man sparer på Xbox + GamePass aldri kan matches i noen form på PS5 med Sony's nåværende strategi.

Gamepass er kun en fordel om du ønsker alle spillene som kommer med gamepass, og det faktisk kommer flere nye spill til series X.

Samtidig får du med en haug spill når du kjøper en ps5, og kan fint bruke ps now om du har lyst til å spille gamle spill.

Ellers koster det heller ikke 800 kroner per stykk for ps5 spill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, RaptorStrike said:

Når Xbox Series X (elendig navn når de har en som hete One X) og PS5 kommer til å koste det samme, hvordan sparer du tusenlapper på en Xbox X?

PS5 spill er dyrere. Tilbehør er dyrere og kan heller ikke taes med over fra PS4 slik du kan på Xbox. Du har ikke noe GamePass alternativ for å få alle Sony sine first party titler og til og med en haug med third party titler dag én til en latterlig lav månedlig sum. Hva er det folk ikke skjønner? Aner ikke hvordan dette kan forklares enklere.

Hvis dere invisterer i PS denne generasjonen så forbered dere på å bruke langt mer penger (titusener om dere er litt aktive gamere) på denne enn dere må om dere invisterer i en Xbox.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Iki skrev (24 minutter siden):

Ps5 er ikke langt dyrere.

Ps5 koster $399/$499

Xbox series X koster $499.

Samme pris.

I USA ja, men her på berget har jo PS5 lagt seg 400kr høyere enn Xbox. Om det er pris indikert av importør eller bare butikkene som helgardert seg er jo usikkert enda, uansett rotete av Sony å ikke komme ut med en Norsk MRSP (Xbox er faktisk billigere i Norge enn i USA med dagens valuta). For meg som er GamePass ultimate bruker i dag så vil en Xbox Series X på All Access over 2 år fort lønne seg om den havner på rundt 379kr eller ned i måneden.

Lenke til kommentar
XtaZ skrev (8 minutter siden):

PS5 spill er dyrere. Tilbehør er dyrere og kan heller ikke taes med over fra PS4 slik du kan på Xbox. Du har ikke noe GamePass alternativ for å få alle Sony sine first party titler og til og med en haug med third party titler dag én til en latterlig lav månedlig sum. Hva er det folk ikke skjønner? Aner ikke hvordan dette kan forklares enklere.

Hvis dere invisterer i PS denne generasjonen så forbered dere på å bruke langt mer penger (titusener om dere er litt aktive gamere) på denne enn dere må om dere invisterer i en Xbox.

Hvordan vet man at PS5-spill blir dyrere enn Xbox-spill?

Jeg bruker ikke tilbehør til konsollen min, så det bryr meg ikke.

Hva innebærer GamePass, og hvor mye koster det?

Du kan roe ned tonen din ti hakk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
RaptorStrike skrev (2 minutter siden):

Hvordan vet man at PS5-spill blir dyrere enn Xbox-spill?

Jeg bruker ikke tilbehør til konsollen min, så det bryr meg ikke.

Hva innebærer GamePass, og hvor mye koster det?

Du kan roe ned tonen din ti hakk.

GamePass Ultimate er som en slags Netflix for spill. 100+ titler tilgjengelig som du kan laste ned å spille for 125kr måneden. Microsoft gir ut stort sett alle sine first party spill dag en på GamePass som f.eks. Flight Sim, Outer Worlds med flere. GamePass Ultimate gir deg og spill streaming til Android telefoner og tilgang på over 100 titler på Windows 10 PC. 

Lenke til kommentar
18 minutes ago, Iki said:

Gamepass er kun en fordel om du ønsker alle spillene som kommer med gamepass

GamePass er faktisk en fordel om du så bare ønsker noen få av de spillene som dukker opp der i løpet av ett år. Skjønner du fortsatt er i total fornektelse over hvor bra deal denne servicen faktisk er. Man står fritt til å subbe kun de månedene man vil også.

 

18 minutes ago, Iki said:

...og det faktisk kommer flere nye spill til series X.

Du tror ikke det kanskje kommer flere spill de neste 7+ årene enn det som allerede er annonsert altså? ?

 

18 minutes ago, Iki said:

Samtidig får du med en haug spill når du kjøper en ps5, og kan fint bruke ps now om du har lyst til å spille gamle spill.

Med PS5 får du faktisk bare med Astro's Playroom uten ekstra kostnad, og ikke en "haug" med spill som du sier.

Om du tenker på PS Plus Collection som ble annonsert så er det bare 18 spill ekstra som en del av en PS+, ergo en betaltjeneste.

 

18 minutes ago, Iki said:

Ellers koster det heller ikke 800 kroner per stykk for ps5 spill.

Ikke det nei... :hmm: Kommer naturlig nok litt lavbudsjettstitler, indies etc som vil koste mindre slik det alltid har gjort, men at den nye normalprisen på AAA PS5 spill er 800kr er jo bare et faktum allerede.

XSws7P1.png

  • Liker 2
Lenke til kommentar
38 minutes ago, Magnus Rydningen said:

GamePass Ultimate er som en slags Netflix for spill. 100+ titler tilgjengelig som du kan laste ned å spille for 125kr måneden. Microsoft gir ut stort sett alle sine first party spill dag en på GamePass som f.eks. Flight Sim, Outer Worlds med flere. GamePass Ultimate gir deg og spill streaming til Android telefoner og tilgang på over 100 titler på Windows 10 PC. 

Er faktisk over 250+ spill der nå sist jeg sjekket men Microsoft reklamerer fortsatt med bare 100+ titler. De underselger GP biblioteket noe helt sykt av en eller annen grunn.

Endret av XtaZ
  • Liker 2
Lenke til kommentar
XtaZ skrev (11 minutter siden):

GamePass er faktisk en fordel om du så bare ønsker noen få av de spillene som dukker opp der i løpet av ett år.

125 kroner per måned = 1500,- på et år.

Du får med 19+ store AAA spill når du kjøper en ps5.

Du påstår hvert av dem har en verdi av 800, altså 15.200,-

Altså må du ha 13.700 i verdi av spill du er interessert i for at det skal ha samme verdi.

Det tilsvarer da 23 nye Xbox series X spill. Kommer det så mange det første året?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det ser for meg ut til at Xbox Series X er helt overlegen Playstation 5

- cpu er bedre (bare litt)

- gpu er bedre (ca 20%)

- lagring er større 1 TB vs 825 GB

I tillegg så har Xbox mulighet for Gamepass, virker ikke som Playstation har like godt tilbud.

Det virker også som om Xbox er bedre på å lage ting kompatibelt med tidligere versjoner, både på spill og tilbehør.

Det fysiske designet er mye bedre utseende messig.

Xbox Series S er også mye billigere enn Sonys billige variant noe som trolig gir flere kunder.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...