Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Utleier/ representant for utleier, har gått inn i bolig


hubbabubba

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er ansatt I et firma og leier bolig av dem, hvor daglig leder og jeg har signert en husleiekontrakt, dette var for det meste en standard kontrakt som ble dekket av husleieloven, var også noen egne ordensregler som ikke er relevante for denne saken.

Vi er 5 stk som bor der, tidligere har 2 personer I ledelsen gått inn i boligen uten å gi beskjed til meg. En Annen leietaker I huset var Klar over at de skulle komme. Skal sies at grunnen til at de kom var på grunn av meg. 

Dette var ingen nødsituasjon eller noe som var nødt til å bli håndtert der og da.

Har lest I husleieloven at det skal gis beskjed ved tilsyn I rimelig tid. Skal og sies at utgangsdøren aldri blir låst.

Spørsmålet mitt er om dette kan bli regnet som innbrudd eller noe annet? Hvis nei, hvorfor ikke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+2534
hubbabubba skrev (9 timer siden):

Hei! Jeg er ansatt I et firma og leier bolig av dem, hvor daglig leder og jeg har signert en husleiekontrakt, dette var for det meste en standard kontrakt som ble dekket av husleieloven, var også noen egne ordensregler som ikke er relevante for denne saken.

Vi er 5 stk som bor der, tidligere har 2 personer I ledelsen gått inn i boligen uten å gi beskjed til meg. En Annen leietaker I huset var Klar over at de skulle komme. Skal sies at grunnen til at de kom var på grunn av meg. 

Dette var ingen nødsituasjon eller noe som var nødt til å bli håndtert der og da.

Har lest I husleieloven at det skal gis beskjed ved tilsyn I rimelig tid. Skal og sies at utgangsdøren aldri blir låst.

Spørsmålet mitt er om dette kan bli regnet som innbrudd eller noe annet? Hvis nei, hvorfor ikke?

Hvis de ikke har vært inne på rommet ditt og en annen leietaker har sagt at det var greit, da kan ikke jeg se at dette bør være noen sak. Hadde vært noe annet om de bare låste seg inn uten å informere noen.

Er det noe å lage en sak av?

Lenke til kommentar
hubbabubba skrev (1 time siden):

Saken er at de kom for å gjøre et tilsyn mot meg, og kom med grove beskyldninger. Dette var ikke et besøk til personen som inviterte dem inn. Truet med å kaste meg ut f. eks.

Vel, så lenge noen som har lovlig adgang til boligen slapp dem inn, så har de lov ja. De var jo bare på fellesområde, ikke ditt private rom.

Lenke til kommentar
hubbabubba skrev (4 timer siden):

Saken er at de kom for å gjøre et tilsyn mot meg, og kom med grove beskyldninger. Dette var ikke et besøk til personen som inviterte dem inn. Truet med å kaste meg ut f. eks.

Kan ikke tenke meg at noen gidder å bruke tid og penger for tilsyn mot deg uten noen som helst grunn.
Så da hadde de sikkert det. 

Det er ikke sikkert du er enig i det, men det trenger du ikke å være heller. 

 

Lenke til kommentar

Takk for svar.

Finner det bare merkelig om utleier kan komme på tilsyn, så lenge han blir invitert inn i boligen av noen andre som bor der. 

Vi har også hver vår kontrakt, det står vel ingenting om tilsyn og forhåndsvarsling gjelder kun på privat rom eller på fellesarealer, men at det angår husrommet. Gjelder ikke dette hele utleieobjektet?

Jeg skrev ikke mange detaljer I første post.  Denne leietakeren som varslet, har et veldig godt forhold til disse 2 lederne som kom. Med dette oppnådde han ting som var gunstig for han og mindre gunstig for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...