Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Vann og avløp var ikke inkludert i felleutgiftene


Gjest Slettet+6132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Når man har blitt lurt av megler til å tro at vann og avløp var inkludert i fellesutgiftene, hva kan man ha krav på i prisavslag/erstatning?

Det står svart på hvitt i prospekt at offentlige avgifter er inkludert. Dette ble også tatt opp med megler muntlig og fikk det bekreftet, og megler sa dette var noe forretningsfører hadde fortalt ham. Det eneste som vil komme i tillegg til fellesutgiftene var strøm og innboforsikring.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanskelig å si. Hør med advokat. Kanskje har du rabatt på kort rådføring hos advokat via din jobb, fagforening, forsikring eller annet. 

En eiendomsmegler tar ikke ansvar for noe som helst, å ta kontakt med meglerfirma er bortkastet energi.

Meglere fra DNB ser ut til å utmerke seg mer negativt. 

Endret av plankeby
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Tror det har blitt vanlig å snyte folk på denne måten, nå leser jeg stadig boligannonser hvor jeg vet ting må betales utenom husleie, men det står pent i annonsen at det er inkludert.

Er det virkelig ingen som har gått opp denne stien tidligere?

Lenke til kommentar

Uten at jeg vært i den konkrete situasjonen før, så er det jo et klart avvik mellom det som er avtalt og det som er levert. Tipper at i ditt tilfelle så har ikke megler satt seg godt nok inn i oppdraget sitt og bare brukt en mal uten å sjekke de faktiske forhold. 

Det første du bør gjøre, er å sette opp et realistisk regnestykke over hva slags kompensasjon du ser for deg eller om du mener det er grunnlag for å heve kjøpet. Jeg tenker at heving er noe du kan argumentere hardt for ettersom det er helt basisopplysninger som er holdt tilbake og som vil "alltid" koste deg penger. I tillegg så kan du spørre megler om hvordan du kan være sikker på at andre ting stemmer når de ikke en gang klarer å få såpass elementære ting på plass.

Ettersom det faktisk er megler som har oppdraget med å hente inn opplysninger, synes jeg du skal begynne hardt der før du evt går mot selger. Kan være at selger bare har overlatt alt til megler og er således uvitende. Eller ikke fulgt med i timen, evt reelt lurt deg.

Husk å klage skriftlig og send gjerne kopi til daglig leder for det meglerkontoret.

Og avvis gjerne evt forsøk fra deres side på å dette via selgers eierskifteforsikring om vedkommende har dette. Her er det gitt feil opplysninger på et helt annet nivå.

Endret av panzerwolf
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Hvor mye kan man be om?

Kommunale avgifter som vann, avløp og renovasjon kan fort bli 10.000-.12.000 pr. år. Denne tilleggskostnaden vi være vedheft så lenge man bor/eier leiligheten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...