Gå til innhold

Kjøpe Note 20 Ultra i utlandet


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har for tiden en Note 10+ gjennom Swap. Den er så og si helt strøken, og tenker å betale ut de siste 12 mnd og legge den ut på salg for ~ 6500,- kr.

Har veldig lyst på nye Note 20 Ultra, men Exynos versjonen er såpass skuffende at jeg vurderer for første gang å kjøpe mobil fra utlandet.

Ser Amazon.com har tilbud, $1099 USD for Note 20 Ulta 128 GB og $1249 USD for 512 GB.

Totalprisen for 128 GB: $1,099.99 + $303.49 Shipping & Import Fees Deposit to Norway = ca. 12 700,- NOK

Totalprisen for 512 GB: $1,249.99 + $340.72 Shipping & Import Fees Deposit to Norway = ca. 14 400,- NOK

https://www.amazon.com/dp/B08BX7N9SK/ref=cm_sw_r_tw_dp_x_c0GyFb9DEWR5J

Har snakket med Telia, og der kunne jeg få Note 20 Ultra 128 GB for 13500,- kr med 2 år rentefri nedbetaling. Men siden det er Exynos versjonen, så frister det fortsatt ikke. 

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva vil du ødlegger mobilen eller den slutter å fungere? selv ville jeg sagt en så dyrt mobil må bli kjøpt i norge på grunn av 5 års reklamasjon de ville jeg satt som minstekrav.

Hva å skaffe samsung A51 5g? er vertfall 5g kompaktibel mot telia.

Ellers får du satse på de har ekstra support og risiko, for hvis den må sendes risikoen ligger nok på deg, selv om den blir skadet i frakt, kan jo prøve å legge skylden på transportfimaet men ikke regn de vil dekke over 1500 kr.

Lenke til kommentar
RaptorStrike skrev (3 minutter siden):

Hva er alternativet da?

Snapdragon, som telefonen leveres med i USA.

Den har både bedre ytelse og batteritid. Til og med kameraet tar bedre bilder med den prossessoren.

Det er ikke snakk om noen få prosent bedre heller, men ca. 20% bedre ytelse og batteritid.

Kjedelig å betale mere her hjemme, og få en telefon som yter dårligere.

Lenke til kommentar
DeGamleDager skrev (På 16.9.2020 den 15.59):

Til og med kameraet tar bedre bilder med den prossessoren.

Har du noen dokumentasjon som kan støtte opp under din påstand?

 

https://www.anandtech.com/show/15603/the-samsung-galaxy-s20-s20-ultra-exynos-snapdragon-review-megalomania-devices/13

Sitat

First of all, there are very obvious processing differences between the Snapdragon and Exynos models this year. While on the S10 series this was in favor of the Snapdragon, I feel the other way around for the S20 series as the sharpening on the S20 Ultra here has gone absolutely haywire on all the camera’s modules, going beyond what one would consider an improvement of picture quality into the realm of actually being detrimental to the picture. The Exynos variant here seemingly has no sharpening processing at all, and it feels a ton more natural.

Sitat

here’s also some quite large differences in the software processing between the Snapdragon and Exynos phones this year, this time around it’s the Exynos model which is very clearly better in the majority of scenarios as the Snapdragon variant very often blurs out details and textures.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...