Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Noen anbefaling på stor familiebil? Maks 320 000 kroner


sveibuen

Anbefalte innlegg

Noen anbefaling på stor familie bil?

Krav:
*minst 1800kg hengerkapasitet

*automat

*diesel

*maks 3 år gammel

*maks 110000km

*makspris 320000kr

*5 seter

 

Jeg å fruen leter etter en med stort bagasjerom, ala Ford Galaxy, hvor man slipper å legge sammen barnevognen, i tillegg ha plass til masse bagasje når man skal på tur.

Må også ha 3 fulle seter bak(med tanke på isofiks baser)

Har kikket på Ford Galaxy og VW Sharan, men har hørt mye rart, feks ved kjøp av VW så er man nødt til å invistere i et diagnoseapparat. Ford er ford. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom det dukker opp en innenfor budsjett kan nyeste versjon av Peugeot 5008 være å anbefale (2017->). Bare kjørt bensinutgave (en i familien eier), men med bluehdi-motoren på 1,6 liter (og automat) kan du trekke 1800 kg. Veldig fine interiørt, uhorvelig mye plass, tre seter med isofix bak og ikke veldig tung (derfor ganske kvikk å kjøre). Er også svært pen i mine øyne.

Ikke umulig at du kan få en 2017/2018 modell 1,6 hdi, automat, allure utstyrsnivå som har gått drøyt 50000 km innenfor budsjett.

Lenke til kommentar

Kan du faktisk trekke såpass på en Peugeot? Da er det å vurdere :)

 

Edit. fant nå på finn.no men utenfor budsjettet. Virker ikke dumme den da! God plass osv. Blir nok en 2 liters dieselmaskin :)

Føler at til mindre motorene er til mer feil er det på de, da de må jobbe hardere.

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Ligger noen Galaxy/Sharan ute, men de er 2016 modell, men grunnen til at jeg vil ha nyeste mulig er jo pga garanti 5år/100'000km, å etter det så har man jo maskinskade forsikring 8år/150'000km. Vi har plan om å bytte bil når den blir 8år gammel eller kjørt 150'000km, å da vil man jo ha så ny som mulig.

Superb har vi kikket litt på, super plass til å være stasjonsvogn, å den har vi ikke slått i fra oss enda. Kodiaq har jo vert alt for dyr, men dukket jo akkurat opp en som ble solgt ganske så fort.

Blir nok kjøp ut på nyåret, å kjøper man i fra forhandler så får man håpe de tar begge bilene i innbytte ;) Salg på finn vil utgjøre rundt 180'000kr for disse to, så har sitt for oss at man får rundt 150 hos forhandler i innbytte.

Lenke til kommentar
7 minutes ago, sveibuen said:

Ligger noen Galaxy/Sharan ute, men de er 2016 modell, men grunnen til at jeg vil ha nyeste mulig er jo pga garanti 5år/100'000km, å etter det så har man jo maskinskade forsikring 8år/150'000km. Vi har plan om å bytte bil når den blir 8år gammel eller kjørt 150'000km, å da vil man jo ha så ny som mulig.

Superb har vi kikket litt på, super plass til å være stasjonsvogn, å den har vi ikke slått i fra oss enda. Kodiaq har jo vert alt for dyr, men dukket jo akkurat opp en som ble solgt ganske så fort.

Blir nok kjøp ut på nyåret, å kjøper man i fra forhandler så får man håpe de tar begge bilene i innbytte ;) Salg på finn vil utgjøre rundt 180'000kr for disse to, så har sitt for oss at man får rundt 150 hos forhandler i innbytte.

Ville fått sjekket hva du kan få for bilene du har. Jeg tipper at du kan trekke fra 30 000 per bil mot å selge den på finn.no

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har hatt en 2007-modell Ford Galaxy siden 2010. Som min far pleide å si: den som eier en Ford er garantert en plass i himmelen, for han gjennomlever et helvete på jord.

Og ja: jeg har etterhvert en ganske fin samling av bilder av bilen vår stående på lasteplanet av forskjellige Falk/Viking-biler. Det har vært byttet utrolig mye rart og dyrt på den opp gjennom tiden. Dyser, starter, dynamo, kompressor, clutch, svinghjul, håndbrekk og nå i det siste har det vært diverse understells-ting. Bilen har ellers fulgt serviceprogram etc, så det er ikke det at den har væt dårlig fulgt opp.

Men:

Hvis man leser erfaringer andre har med denne bilen, så er det bare godord å lese, stort sett. Jeg mistenker det har noe å gjøre med at 2007-modellen tilhører første generasjon av denne typen Galaxy, og at senere versjoner hadde fått luket vekk ett og annet.

Og:

Det er i grunnen en fantastisk bil. Vi har 2.0 Tdci/140hk. Har aldri manglet krefter og forbikjøringsressurser etc. Kjempegod plass. Vi kjøpte den fordi vi hadde 3 barn som satt i hvert sitt barnsete, og da ble det litt trangt i baksetet på en SAAB 9000. På Galaxyen: no problemo! Også rimelig god plass på den bakerste seteraden. Har vært på langtur med bilen med takboks på taket, og da får man jo med alt man måtte ha behov for. Relativt snill på forbruket også, og man føler ikke at man kjører "varebil". Masse vinduer rundtomkring, så god oversikt også, selv om vindusstolpene ved frontruta har en tendens til å skjule litt vel mye.

Vi har drevet og vurdert å bytte bil nå i sommer, men alt annet vi kikker på blir jo liksom "for smått", selv om vi ikke har småbarn lenger og strengt tatt ikke trenger all plassen. Siden vi har ungdom i huset som snart skal ta lappen vurderer vi å beholde Ford'en en stund til, som "ungdomsbil", og kanskje kjøpe en rimelig elbil som bil nummer 2.

Trodde aldri jeg skulle se meg selv skrive noe slikt, men: kan anbefale Ford Galaxy som familiebil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, det er jo plassen det er snakk om her! Å da er vel Galaxy og Sharan en klasse for seg selv, enn at man går for Kodiaq, XC90, X7 etc.
Jeg kan skru en god del sjøl, har stått mye i grusen hjemme å skrudd, mistet bolter, mutrer i grusen, leitet i mange timer å finne de, men ellers bytter jeg jo det meste selv. Holdt meg unna høytrykkpumpa på bmwen jeg har nå da det kom litt utforbi feltet mitt. Men eller resten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...