Gå til innhold

Bytte ut Huawei Mate 20 Pro med fysisk mindre telefon


Ondskapen

Anbefalte innlegg

Hei

Har levert inn min Huawei Mate 20 Pro til reparasjon og har da funnet frem min Samsung Galaxy S8, å kjenner nå virkelig at det er en mye mer behagelig størrelse på telefon for meg.

Så da skal det byttes telefon. Men hva skal man velge?

Jeg har sett litt på både Samsung sin S10 og S20, i vanlig størrelse. Er S20 verdt prisforskjellen på 1500,-? 

Ting som er et must for meg er trådløs lading og en grad av vanntetthet. God batteri tid har jeg også blitt veldig glad i med min Huawei

Har egentlig sett for meg å ikke bruke noe mer en 6000,- men det er ikke noe absolutt øvre tak

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke noe behov for en ny Huawei telefon, å det å ikke ha trådløs lading er no go for min del.

6000,- for en telefon frister også mye mer en 7500 - 8000,-

Så er det noen åpenbare grunner til å velge S20 over S10 f.eks? Er det noen andre telefoner som møtes mine krav til samme pris som S10?

Pixel 4 ser ut til å bare være på fjernlager, så det gjør meg litt skeptisk og 65GB minne blir litt lite.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Ondskapen said:

Ikke noe behov for en ny Huawei telefon, å det å ikke ha trådløs lading er no go for min del.

6000,- for en telefon frister også mye mer en 7500 - 8000,-

Så er det noen åpenbare grunner til å velge S20 over S10 f.eks? Er det noen andre telefoner som møtes mine krav til samme pris som S10?

Pixel 4 ser ut til å bare være på fjernlager, så det gjør meg litt skeptisk og 65GB minne blir litt lite.

Skal du se på S10 ville jeg sett på S10e, den har lignende formfaktor til S8

Lenke til kommentar
MariusJS skrev (30 minutter siden):

Skal du se på S10 ville jeg sett på S10e, den har lignende formfaktor til S8

S10e er ingen dårlig ide. Meeen, for å være vanskelig så er det jo deilig med større skjerm også. Å ja, jeg er klar over at større skjerm og mindre telefon er 2 egenskaper som er vanskelig å kombinere. Så det må jo bli ett kompromiss. S10 er jo bare 1mm høyere en S8 mens S10e er 6,7mm kortere en S8.

Så størelsen på S10 tror jeg er midt i blinken.

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Ondskapen said:

S10e er ingen dårlig ide. Meeen, for å være vanskelig så er det jo deilig med større skjerm også. Å ja, jeg er klar over at større skjerm og mindre telefon er 2 egenskaper som er vanskelig å kombinere. Så det må jo bli ett kompromiss. S10 er jo bare 1mm høyere en S8 mens S10e er 6,7mm kortere en S8.

Så størelsen på S10 tror jeg er midt i blinken.

Ta deg en tur på feks elkjøp og kjenn litt på hvordan de føles i hånda? :)

Det "eneste" av betydning som s20 har over s10 er nok at den vil få litt flere oppdateringer fremover.

Lenke til kommentar
Ondskapen skrev (6 timer siden):

Så S20 med 4000mAh har vesentlig bedre batteritid?

Alt er relativt, men du skrev selv at du var glad i batteritiden til Huawei telefonen så S10 vil bli dårligere, neppe så stor forskjell mot S20 da. Jeg ville sett om det fantes noen tester av de aktuelle telefonene der de har målt batteri tiden.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...