Jump to content
Redaksjonen.

Elbilene er datamaskiner på hjul. Det har få gamle bilmerker forstått

Recommended Posts

Trestein skrev (3 timer siden):

Stattestikken var fra 2020 og gjelder vel 2019. Tror det fantes tesla m3 i norge i 2019. Er andre store biler overrepresentert på skadestattestikk. Det er jo snakk om dobbelt så mange skader som andre biler.

Hvilken statistikk tenker du på da? Litt av problemet her er jo at det bare slenges ut påstander uten kilder. Når du vet vi har diskutert slik statistikk flere ganger så kan det lønne seg å komme med kilder hvis du mener du har noe nyere.

• Like 2

Joeal88 skrev (2 timer siden):

Jeg er kjøreskolelærer på klasse B, BE og MC, tidligere så var jeg kjørelærer på en videregående skole for klasse C og CE. Og jeg ferdes en 7-8 timer i trafikken daglig. El-bilsjåfører, og spesielt Tesla-sjåfører, er de mest aggressive, mest pågående, mest hensynsløse og de mest hasardiøse i trafikken. Jeg kan ikke telle hvor mange ganger har vært til idiotiske og/eller farlige opplevelser fra Tesla-sjåfører, UP-sjefen i fylket hvor jeg bor sier det samme. Verst av alt, er at majoriteten av disse Tesla-sjåførene er menn i 40-50 års alderen.

Oppegående og dyktige trafikanter trenger ikke selvkjørende biler.

Jeg registrerer at du ikke svarer konkret på noen kritiske/undersøkende spørsmål. Hva kommer det av tro?

Om noen trenger selvkjørende biler eller ikke har uansett ingenting å gjøre med om sjåfører er aggressive eller ikke. De sjåførene som er aggressive kjører jo åpenbart ikke med Autopilot på, så du motsier egentlig deg selv. Jeg er ikke overrasket.

• Like 2