Gå til innhold

Nye anbefalinger kan føre til større bompengekostnader for elbilister – møter motstand


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Grimnir skrev (15 timer siden):

Hele premisset som satsingen på el-biler er basert på, det er at CO2 er en livsfarlig klimagass. Men CO2 er slettes ikke farlig. CO2 mat for planter og videre livsviktig for hele fotosyntesen. CO2 er det som er i brusen din.

Men klart: dersom man kjøper løgnen om at CO2 er farlig, da kan jeg også forstå at man synes el-biler er bra. 

Utslipp av tungmetaller i luften derimot, det er ikke bra. Men nå har man jo også gått bort i fra blybensin. I tillegg er moderne fossilbiler utrolig renere enn de var for bare 20-30 år siden.

Fakta at uten subsidier og særfordeler så ville el-biler forblitt noe kun for spesielt interessert. El-biler kan ikke konkurrere med fossilbiler på ærlig vis.

Du er en kunnskapsløs eksosbil-elsker som hverken vil eller kan ta til deg fakta. De preller av som vann på gåsa, og jeg har dessverre hverken tid nok eller tålmodighet nok til å gå i diskusjon med sånne. Det finnes Facebook-grupper /ekko-kammer) for sånne som deg, hvor du kan få bekreftet alle mytene du går og tror på. Foreslår at du holder deg der. Men før eller siden får du virkeligheten rett i trynet. Men kanskje det blir en stund til. Du får håpe på det. Ha en fin dag. Over og ut fra meg. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534
Trestein skrev (9 timer siden):

https://www.emissionsanalytics.com/news/pollution-tyre-wear-worse-exhaust-emissions
 

Dekkstøv er ikke bra. Skal man få bedre luft må trafikken reduseres. 

Ja, og det er noe som både fossilbiler og elbiler produserer.

Ellers så er moderne filter på dieselbiler nå så effektive at de filtrerer vekk 99% av de skadelige partiklene. CO2 er ikke farlig verken for mennesker eller planeten, men snarere mat for planter og livsviktig for fotosyntesen og videre alt liv på jorden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534
Hanhijnn skrev (1 minutt siden):

Du er en kunnskapsløs eksosbil-elsker som hverken vil eller kan ta til deg fakta. De preller av som vann på gåsa, og jeg har dessverre hverken tid nok eller tålmodighet nok til å gå i diskusjon med sånne. Det finnes Facebook-grupper /ekko-kammer) for sånne som deg, hvor du kan få bekreftet alle mytene du går og tror på. Foreslår at du holder deg der. Men før eller siden får du virkeligheten rett i trynet. Men kanskje det blir en stund til. Du får håpe på det. Ha en fin dag. Over og ut fra meg. 

Fantastisk,. Ikke-et-eneste-argument, kun personangrep. For et troll du er. 

Endret av Slettet+2534
Lenke til kommentar
Grimnir skrev (36 minutter siden):

Ja, og det er noe som både fossilbiler og elbiler produserer.

Ellers så er moderne filter på dieselbiler nå så effektive at de filtrerer vekk 99% av de skadelige partiklene. CO2 er ikke farlig verken for mennesker eller planeten, men snarere mat for planter og livsviktig for fotosyntesen og videre alt liv på jorden.

Siden det ikke er noen farlige utslipp fra dieselbiler, ville du hatt en splitter ny dieselbil på tomgang i garasjen over natta mens du ligger og sover inne i bilen med åpne vinduer? Du skal få lov til å ha så mange planter du måtte ønske i garasjen

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534
koots skrev (9 minutter siden):

Siden det ikke er noen farlige utslipp fra dieselbiler, ville du hatt en splitter ny dieselbil på tomgang i garasjen over natta mens du ligger og sover inne i bilen med åpne vinduer? Du skal få lov til å ha så mange planter du måtte ønske i garasjen

Hvorfor denne kveruleringen? Tror du det blir en en god debatt av å komme med slike flåsete utsagn?

Jeg snakker selvsagt om utslipp av CO2 i friluft. CO2 i enorme mengder er selvsagt dødelig for mennesker. Men da snakker vi om nivå på 30 000 til 40 000 ppm. Nivået i atmosfæren i dag er rundt 300-400ppm... noe høyere i byer. LANGT i fra noen krise med andre ord.

Endret av Slettet+2534
Lenke til kommentar
koots skrev (17 minutter siden):

Siden det ikke er noen farlige utslipp fra dieselbiler, ville du hatt en splitter ny dieselbil på tomgang i garasjen over natta mens du ligger og sover inne i bilen med åpne vinduer? Du skal få lov til å ha så mange planter du måtte ønske i garasjen

Tror du tenker på kullos Carbonmonoksyd.

Den er dødelig. Men etter man fikk katalysatorer på motorer for 30år siden har konsentrasjon vert så lav at den funker dårlig som drapsvåpen. 
 

Du må sansynligvis ha målere i ppm område for å få utslag. 
 

CO2 dreper deg om det blir for høy konsentrasjon. Men om co2 kommer fra et menneske ,ett dyr eller en motor spiller liten rolle.

Mange drivhus har generatorer som lager strøm. Eksosen fra disse går ofte rett inn i drivhuset for å øke planteveksten. Har vert inne i et slikt. Folk jobbet 8 timers dag der og jeg så ingen som hadde omkommet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...