Gå til innhold

Se mer av Godfall på PlayStation 5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Iki skrev (1 time siden):

"Ascend in Godfall, a first-of-its-kind, looter-slasher, melee action-RPG."

Ser for meg en blanding av destiny og god of war. (Ser for lett og animert ut til å være soulslike)

Kan være kult det. Spørs jo selvsagt hvor kaotisk det blir med 3 og hvor godt loot fungerer, men absolutt en type spill som kan interessere meg. Men kanskje ikke nok til å kjøpe PS5 og PSN  :p Da må det komme et God of War 2 eller lignende must buy tittel i tilegg først. hehe. 

Lenke til kommentar
Iki skrev (17 timer siden):

Som er hva?

Likendes og relaterbare karakterer, sterk mytologi, variert combat og gameplay, interessante settinger, historie som fenger, behagelig lyssetting, interessante fiender, mm.

Ghost pirate LeChuck skrev (14 timer siden):

Forstår ikke all negativiteten. Tipper det er folk som er negative generellt, eller Xbox fans :p 

Må være første gang jeg har blitt anklaget for å være Xbox-fan...
Og generelt negativ er jeg heller ikke. Men det går an å være kritisk selv om spillet kommer til en Playstation-konsoll. Mye annet som kommer som fenger meg betydelig mer. Bugsnax, The Pathless, Spider-Man Miles Morales, Ratchet & Clank og Sackboy, bare for å ta noen eksempler. Føler disse fortjener betydelig mer spalteplass enn Godfall, som virker å bli et spill som på det beste virker å være hakket over middelmådig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gringorilla skrev (58 minutter siden):

Likendes og relaterbare karakterer, sterk mytologi, variert combat og gameplay, interessante settinger, historie som fenger, behagelig lyssetting, interessante fiender, mm.

Nå har vi vel ikke fått høre stort om historien, mytologi, eller karakterene.

Kan ikke akkurat si at soulsborne karakterene er noe relaterbare.

 

Varierende combat har vi sett en god del av. Fra små våpen til store, skjold eller ikke. Masse forskjellige angrep. Ser iallefall ut til å være på høyde med god of war 4, sannsynligvis nærmere utvalget i soulsborne.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Iki said:

Nå har vi vel ikke fått høre stort om historien, mytologi, eller karakterene.

Kan ikke akkurat si at soulsborne karakterene er noe relaterbare.

 

Varierende combat har vi sett en god del av. Fra små våpen til store, skjold eller ikke. Masse forskjellige angrep. Ser iallefall ut til å være på høyde med god of war 4, sannsynligvis nærmere utvalget i soulsborne.

Soulsborne-spillene har i hvert fall en unik look; man ser ganske umiddelbart at det er et spill i den serien. Synes derimot at looken til Godfall ser veldig generisk ut.
Kan være gameplayet er artig for de som liker slike spill. Noe som kanskje er det viktigste.

Lenke til kommentar
Iki skrev (1 time siden):

Nå har vi vel ikke fått høre stort om historien, mytologi, eller karakterene.

Kan ikke akkurat si at soulsborne karakterene er noe relaterbare.

Varierende combat har vi sett en god del av. Fra små våpen til store, skjold eller ikke. Masse forskjellige angrep. Ser iallefall ut til å være på høyde med god of war 4, sannsynligvis nærmere utvalget i soulsborne.

Må si meg uenig i siste punktet ditt. Selv om våpenutvalget er helt greit, så er det liten forskjell i animasjonene og alt blir bare et utydelig rot, spør du meg.

Nei, vi har ikke fått høre stort om historien, mytologi, eller karakterene, men som den ateisten jeg er velger jeg heller å tro den ikke eksisterer frem til vi får bevis på det, i stedet for å ha blind tro. Basert på det vi HAR fått se, så SER karakterene utrolig kjedelige og livløse ut, alle fiendene ser like ut (tenk Chimera fra Avengers), og det virker som dialog er ikke-eksisterende.

Om du ikke synes Soulsborne-karakterene er relaterbare har du tydeligvis ikke plukket opp noe lore underveis i spillene. Og det gjelder trippelt opp for God of War.


Altså, det er fullt mulig spillet er bra, og om det er det vil jeg nok kjøpe det, men så langt synes jeg ikke vi har fått se noe som gjør at det blir noe annet enn middelmådig pluss (Tenk 70-80 på Metacritic).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gringorilla skrev (22 minutter siden):

Om du ikke synes Soulsborne-karakterene er relaterbare har du tydeligvis ikke plukket opp noe lore underveis i spillene. Og det gjelder trippelt opp for God of War.

Nå er ikke jeg en halvgud, en drage eller noe slikt.

Ei er jeg heller en person som drepte familien min for å høre litt mer om romvesener.

 

Karakterene i soulsborne er interessante, men de er på ingen måte normale mennesker med normale liv.

 

Gringorilla skrev (24 minutter siden):

Altså, det er fullt mulig spillet er bra, og om det er det vil jeg nok kjøpe det, men så langt synes jeg ikke vi har fått se noe som gjør at det blir noe annet enn middelmådig pluss (Tenk 70-80 på Metacritic).

Hvor ville du plassert dark souls 1 utifra traileren til det, om du ikke hadde hørt om eller spilt noe annet fra dem?

 

Lenke til kommentar
Iki skrev (23 timer siden):

1) Nå er ikke jeg en halvgud, en drage eller noe slikt.
Ei er jeg heller en person som drepte familien min for å høre litt mer om romvesener.
Karakterene i soulsborne er interessante, men de er på ingen måte normale mennesker med normale liv.

2) Hvor ville du plassert dark souls 1 utifra traileren til det, om du ikke hadde hørt om eller spilt noe annet fra dem?

1) Tror du ikke helt forstår hva som ligger i ordet relaterbart. En motivasjon kan være relaterbar selv om det ikke er en kopi av en situasjon du selv har opplevd. For Kratos gjelder det hans sinne, og i det nyeste spillet hans vanskeligheter med å takle sin tilværelse som han delvis motvillig har havnet i (som faktisk gjelder utallige menn som har blitt fedre), bare for å ta noen eksempler fra God of War. Om man selv er en halvgud eller ikke er revnende likegyldig for om dette er relaterbart eller ikke. Det samme gjelder Soulsborne-spillene. Eller klarer du bare å relatere deg til halvfete bleke datanerder med Grandiosa og energidrikk som favorittmåltid? ;) (Ikke ment som personangrep altså, bare satt på spissen, da jeg ikke kjenner deg.)

2) Nå hadde jeg god kjennskap til Soulsborne gjennom Demon's Souls fra før, så kan dessverre ikke svare deg på det. Når det gjelder Demon's Souls, så var traileren betydelig mer interessant, og bydde på både en nyvinnende setting og gameplay vi ikke hadde sett før. Og her er nøkkelen: For Godfall gjør bare det som andre har gjort tidligere, men viser ikke til noe som helst som skiller det fra de spillene det "kopierer".

Men som sagt, jeg kan ta feil. Men jeg har enda tilgode å se noe som gjør dette det minste originalt. Bevisbyrden ligger på skaperne av spillet, ikke på meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gringorilla skrev (38 minutter siden):

1) Tror du ikke helt forstår hva som ligger i ordet relaterbart. En motivasjon kan være relaterbar selv om det ikke er en kopi av en situasjon du selv har opplevd. For Kratos gjelder det hans sinne, og i det nyeste spillet hans vanskeligheter med å takle sin tilværelse som han delvis motvillig har havnet i (som faktisk gjelder utallige menn som har blitt fedre), bare for å ta noen eksempler fra God of War. Om man selv er en halvgud eller ikke er revnende likegyldig for om dette er relaterbart eller ikke. Det samme gjelder Soulsborne-spillene. Eller klarer du bare å relatere deg til halvfete bleke datanerder med Grandiosa og energidrikk som favorittmåltid? ;) (Ikke ment som personangrep altså, bare satt på spissen, da jeg ikke kjenner deg.)

Jeg relaterer til karakterer som har realistiske mål og meninger.

Kratos kan man lett relatere til, men hovedkarakterene i soulsborne?

Hva gjelder meg selv er jeg nærmere undervektig, ikke spesielt blek, og liker best tikka masala.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...