Gå til innhold

Hvordan dele nett til sted uten dekning,7-800m.


Anbefalte innlegg

inside_446486 skrev (På 15.9.2020 den 18.34):

Hm vel, I en øde dal uten mobildekning er det vel få eller ingen støykilder utenom kosmisk stråling - gitt at retningsantenna forsterker signaler i begge retninger (også fra senderen med rundstrålende antenne) tenkte jeg det kanskje være håp om å slippe en retningsantenne i andre enden.  Men 800 Meter er kanskje litt vel optimistisk med tanke på signaltap på veien, så kanskje en punkt-til-punkt-link er tingen.

RUT240-boksene støtter både AP og STA-modus (aksesspunkt og klient) rett ut av boksen så de kan fortsatt brukes.

Skal du bruke samme modell her må du drasse med deg to bokser med batteri i stedet for en.

Boks 1 er da 4G-transceiver og wifi-"Radiolinje" ned mot boks nr 2.
Boks 2 (nede i dalen) skal kun ha wifi-delen aktiv - og siden det er en retningsantenne på boks 2 vil det være begrenset dekning på wifi-signalet utenfor den retningen antenna peker.

 

Den antennen du linket til over her viser seg vanskelig å skaffe. En person skulle hente to på Kjells i Oslo, men lagerstatus stemte ikke med varebeholdning. Ei heller på nettlager. Langt å dra til andre utsalg.

Kan du anbefale alternativer hadde det vært supert.

Modem er på vei. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
bjønneovn skrev (11 timer siden):

Den antennen du linket til over her viser seg vanskelig å skaffe. En person skulle hente to på Kjells i Oslo, men lagerstatus stemte ikke med varebeholdning. Ei heller på nettlager. Langt å dra til andre utsalg.

Kan du anbefale alternativer hadde det vært supert.

Modem er på vei. :)

Hmm hvis det skal være over disk i Oslo så vet jeg strengt tatt ikke på stående fot - retningsantenner for 2.4 GHz-båndet er ikke det "hotteste" produktet så jeg tror ikke steder som Elkjøp o.l. har det i vareutvalget. Slike ting har jo folk typisk kjøpt fra Kina de siste årene. Men skal se om jeg kommer over noe og gir et hint om hvor det kan finnes.

Lenke til kommentar
bjønneovn skrev (4 minutter siden):

Jeppers - det er samme klasse produkt - sikkert samme produsent også - og siden det er en del usikkerhetsmomenter her er det jo greit å minimere kostnadene også :) 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...