Gå til innhold

Hjelp! Datamaskinen kobler ikke til Wi-Fi!


Anbefalte innlegg

Hei!

Har nylig kjøpt meg en ny Lenovo Yoga 7 Slim, men merker at Wi-Fi her hjemme popper inn og ut fra datamaskinen, svært ofte, så og si hele tiden. Alle andre enheter i huset er tilkoblet Wi-Fiet, så her er det noe på datamaskinen som er feil.

Nå har jeg kommet dit at jeg ikke får koblet til nettet i det hele tatt. Når jeg kjører automatisk feilsøking med reperasjon, så ordner den signalet i 1 sekund, og så faller nettet bort igjen «for godt».

Har forsøkt å resette router, resette nettverkskort, har det nyeste wi fi 6-kortet, skrive noen kommandoer i en logg, avinstallere nettverkskort o.l. Har en mistanke om at jeg kan ha rotet noe borti DNS-greier (men før jeg i så fall gjorde det så falt fortsatt nettet tidvis ut!).

Før holdt datamaskinen gjerne litt på internettet før det koblet seg ut, men nå får jeg det ikke tilkoblet og fungerende i det hele tatt ... gjerne etter alt jeg har prøvd for å ordne det.

 

Fikk noen feilmld tidligere i dag ved kjøring av diagnosetest, f.eks 

«Denne datamaskinen er satt til å koble til ...

... Wi-Fi uten å oppdatere innstillinger

... WiFi automatisk i fremtiden»

OG

«Problem med trådløs kort eller tilkoblingspunkt

... Tilbakestill det trådløse kortet

... Undersøke problemer med ruter eller tilgangspunkt»

 

Vedlagt bilde kan også være til hjelp(?)

Håper noen eksperter her kan hjelpe og foreslå alt!

 

Tusen takk!!!

 

 

77B1AED4-AF31-4A3A-A5EB-E1E23DD532F5.jpeg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror mest du har et problem med for moderne WiFi i Lenovoen.

Du har vel en del muligheter her... En av disse burde fungere;

  • Konfigurer Lenovoen til å bruke kompatibilitetsmodus til AC (egenskaper på WiFi-kortet under drivere)
  • Bytt WiFi kort i Lenovoen til AC
  • Bruk USB AC hvis det ikke funker å bytte internkort (vanligvis NGFF A-kort med WiFi + Bluetooth)
  • Oppgrader routeren din til en som takler både Wifi 6 og AC.
Lenke til kommentar
vidor skrev (10 timer siden):

Tror mest du har et problem med for moderne WiFi i Lenovoen.

Du har vel en del muligheter her... En av disse burde fungere;

  • Konfigurer Lenovoen til å bruke kompatibilitetsmodus til AC (egenskaper på WiFi-kortet under drivere)
  • Bytt WiFi kort i Lenovoen til AC
  • Bruk USB AC hvis det ikke funker å bytte internkort (vanligvis NGFF A-kort med WiFi + Bluetooth)
  • Oppgrader routeren din til en som takler både Wifi 6 og AC.

Hvordan går jeg frem i punkt 1? 

Lenke til kommentar

Lenovo er dust treig på å oppdatere drivere og de låser gjerne drivere (OS) til en Lenovo-variant. Så prøv først å last ned nyeste drivere fra Intel sine sider. Om du ikke får installert de, last ned drivere fra Lenovo sine sider.

Du har første generasjon Wifi 6 chipset så det skjer mye bra med nyere drivere, så bare å holde et øye med det fremover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...