Gå til innhold

Sony skal ha en PlayStation 5-presentasjon onsdag


Anbefalte innlegg

Iki skrev (3 minutter siden):

Altså. Det er du som kommer med flere påstander, som da gjør det til din bevisbyrde.

Det er ikke noe poeng for meg å motbevise eller bekrefte noe om du ikke har tenkt å prøve selv.

Det vi vet da er at det ikke er noen hensikt å lese det du skriver, da du ikke har noen kilder eller begrunnelse for det du skriver.

 

Bevis dine påstander, så kanskje noen ønsker å diskutere videre.

Nå har du kommet med et tonn med påstander siden Cerny praten. Nærmest daglig.Sikkert før også, det gidder jeg ikke sjekke.

 

For meg så virker det mer korrekt at du skal bevise dine påstander. Jeg har da ikke vært i nærheten av så aktiv som du. Så det er vel deg selv som må motbevise og begrunne nærmere. Og ikke minst komme med kilder.

 

Eneste kilden du har er som sagt Geniet til PlayStation Mark Cerny. 

Som heller ikke kan stoles på pga så stor tilbakeholdenhet og ikke minst pga hvor lenge siden han eller Sony har uttalt seg.

Heller ingen teardown ennå.

 

Resten er jo bare rykter og gjetting.
 

Jeg vet ikke hvor du får ryktene dine fra, men utifra alle påstandene dine så er du sikkert stor fan av Crapgamer, MBG, Foxy Games UK osv. 

 

Men kan du begynne å legge ved kilder når du kommenterer? 


En ting til.

Du har bare repetert deg selv i alle trådene. Og du gjør det igjen ???

 

Du har nevnt så mange ting uten bevis det siste året. Men den eneste forskjellen er at, det er så få som ber deg å komme med kilder osv.

Men på sider der man kan få tomler ned, er du en av dem med flest. Hmm lurer på hvorfor. Jo det er pga Cerny repeteringene dine.

 

Skal jeg gjette, så kommer du til å be meg om å komme med kilder igjen, etter denne kommentaren...

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
psyckmark skrev (5 timer siden):

Her snakker du for deg selv. Er ikke alle som har mulighet til å bruke 90 000 på en konsoll gjennom årene. 
 

Spesielt på lansering, så er det mange familier som ikke kan legge en ekstra $50-$100 på en konsoll. 
 

Litt ego holdning det der.

 

Prisingen er ufattelig viktig. 

Er ikke sjokkert over at du overser det helhetlige poenget mitt her. Poenget er at den prosentmessige andelen den 500-lappen utgjør har utrolig lite å si i lengden. Så nei, det er ikke "ufattelig viktig". Men jeg mistenker at du kun synes det er kjempeviktig dersom XSX blir billigere enn PS5...

La oss si at jeg er en mer moderat gamer. Jeg kjøper PS4 på releasedagen (som jo ikke er spesielt lurt om man har dårlig råd, men la gå) for 4000 som den da kostet. Dette var tilbake i 2013. La oss si jeg er eksepsjonelt moderat, og kun kjøper de årlige utgivelsene av COD, FIFA og NBA 2k, samt ett til spill i året. Da snakker vi over 2000 kroner i året kun for spill. Over 7 år blir det 14 000 kroner. Så da har jeg totalt brukt 18 000 kroner, hvorav under 25% av dette er konsollprisen. En økning på 500 kroner vil da utgjøre under 3% av den totale summen. Og husk også at jeg ikke har inkludert prisen av Playstation Plus. Da kan du slenge på ca 4000 kroner på den totale summen, og den 500-lappen utgjør dermed bare 2,5% av totalen. Akkurat mine tall er ganske irrelevante for andre enn meg. Og folk som kjøper færre spill enn eksempelet mitt her er også ganske irrelevante, da de sannsynligvis ikke er blant de som kjøper konsollen på dag 1. Men poenget står fortsatt sterkt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gringorilla skrev (2 timer siden):

Er ikke sjokkert over at du overser det helhetlige poenget mitt her. Poenget er at den prosentmessige andelen den 500-lappen utgjør har utrolig lite å si i lengden. Så nei, det er ikke "ufattelig viktig". Men jeg mistenker at du kun synes det er kjempeviktig dersom XSX blir billigere enn PS5...

La oss si at jeg er en mer moderat gamer. Jeg kjøper PS4 på releasedagen (som jo ikke er spesielt lurt om man har dårlig råd, men la gå) for 4000 som den da kostet. Dette var tilbake i 2013. La oss si jeg er eksepsjonelt moderat, og kun kjøper de årlige utgivelsene av COD, FIFA og NBA 2k, samt ett til spill i året. Da snakker vi over 2000 kroner i året kun for spill. Over 7 år blir det 14 000 kroner. Så da har jeg totalt brukt 18 000 kroner, hvorav under 25% av dette er konsollprisen. En økning på 500 kroner vil da utgjøre under 3% av den totale summen. Og husk også at jeg ikke har inkludert prisen av Playstation Plus. Da kan du slenge på ca 4000 kroner på den totale summen, og den 500-lappen utgjør dermed bare 2,5% av totalen. Akkurat mine tall er ganske irrelevante for andre enn meg. Og folk som kjøper færre spill enn eksempelet mitt her er også ganske irrelevante, da de sannsynligvis ikke er blant de som kjøper konsollen på dag 1. Men poenget står fortsatt sterkt.

Du har selvfølgelig helt rett når det gjelder pris i lengden. Det er ikke billig og det vet jeg selv, da jeg har både Pro og X1X og abbonerer på Game Pass Ultimate og PS plus. Og spill blir kjøpt på begge.

 

Og jeg vet også at fleste fans av begge konsoller ender som regel opp med å kjøpe på release day, nesten samma hva det koster. Er man gamer så er man gamer.(eller fanboy)

 

Men det jeg skulle frem til er jo det samme poenget MS og Sony ser med en billigere utgave. 

 

Og akkurat derfor kommer det alltid til å være viktig med rett pris på lansering. Spesielt for de som sliter med å velge enten PS eller Xbox.

 

Og familier generelt.

 

Den 500 lappen kan være ganske så viktig.

 

Og nei den mistanken din om PS vs XSX er ikke så viktig for meg. Tror Sony kommer til å prise PS lavere enn Xbox.

 

Kjøper uansett begge etterhvert selv. Som jeg alltid har gjort.

 

 

 

 

Endret av psyckmark
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-404071

Her har det vært litt temperatur de siste sidene. Ro det ned et hakk, og unngå skyttergravsargumentering. Kommentering av moderering tas på PM, ikke i tråden.

Endret av Slettet-404071
Lenke til kommentar
Iki skrev (8 timer siden):

Nettopp fordi ingen av dere kommer med noe fornuftig, men velger heller å spore av hver gang noen prøver å få svar fra dere.

 

Siden moderatorene her ikke ser ut til å bry seg om trollingen din, og lar folk fortsette med usaklige kommentarer så kan jeg da gå gjennom alle punktene dine, slik at andre som kommer hit kan se hvor tåpelig du er.

 

1. Din første påstand er at Sony går konkurs om de ikke selger ps5 med fortjeneste. At Playstation er det eneste Sony tjener penger på.

Dette vet alle er feil, og dette har jeg og flere motbevist.

 

2. Påstand nr 2 fra deg er at ps5 er rDNA 1,5.

Dette er motbevist av Sony selv, de har nevnt at den er basert på rDNA 2. Vi har også fått høre fra den eneste kilden rundt dette at det vil være en oppgradering over rDNA 2.

 

3. Du påstår den originale planen var at ps5 skulle koste $599.

Dette har du ikke vist noen kilder for, og alle lekkasjer har plassert prisen på $499.

 

4. Du påstår ps5 ikke har raytracing.

Dette er bevist feil i trailere og gameplay som kjører på ps5, samt diskusjoner rundt hardware fra Sony.

 

5. Du påstår du må ha hodetelefoner for å bruke 3d lyden til ps5.

Dette har Sony selv motbevist i sin gjennomgang av ps5.

 

6. Du påstår Xbox series X har kraftigere raytracing hardware enn en ps5.

Dette har du ingen bevis for.

 

7. Du påstår ps5 bruker variable frekvenser pga varmeutvikling.

Dette er bevist feil av Sony selv i sin gjennomgang av hardware.

 

8. Du påstår ps5 sin hardware er hemmelig.

Dette stemmer ikke da vi allerede har fått bekreftet dette gjennom Sony selv.

 

9. Du påstår Sony har brukt mere ressurser på kjølingen sin enn det Microsoft har gjort.

Dette har du ikke noen kilder på, og nekter for dette etter at man stiller spørsmål.

 

10. Du påstår Xbox series X sin lavere frekvens er en bedre løsning.

Dette vet du ikke noe om, som bevist senere i samtalen.

 

11. Du påstår dine kilder er de eneste som kan sees som troverdige, og at kilder slik som Sony selv tar feil.

Dette er bare tull.

 

12. Du påstår det er Sony som skal bestemme frekvensene på ps5, ikke utviklerne av spill.

Dette vet vi er feil.

 

13. Du påstår det er bedre å kjøre hardware på 100% hele tiden, istedenfor å klokke ned når et spill ikke kan dra nytte av dette.

Denne påstanden motsier du like etterpå, da du mener det er bra for støynivået om maskinen ikke kjører 100% uten grunn.

 

14. Du påstår Sony må skru ned frekvensene.

Dette vet du altså ikke noe om, som bevist da du tror det er Sony som styrer frekvensene under spilling, og at dette styres pga temperatur.

 

15. Du påstår man kan overklokke ps5.

Dette er det ingen andre som har snakket om, og du har ikke kilder for dette.

 

Kilder:

https://youtu.be/ph8LyNIT9sg

https://youtu.be/KfM_nTTxftE

https://youtu.be/Azl772uylh4

https://www.notebookcheck.net/RDNA-2-5-Rumor-says-PS5-to-include-some-exclusive-RDNA-3-features.463470.0.html

 

 

Så, igjen.

Hvor er kildene dine?

Hvor er begrunnelsene for påstandene dine?

Hvorfor nekter du å svare?

Hvorfor bortforklarer og unngår du spørsmål?

 

Om du ikke klarer å komme med noe fornuftig nå, så kan alle se at dette bare var trolling fra din side. Selv om de nok allerede har forstått det.

Om det ikke var trolling, men det at du virkelig ikke forstår noe av dette, så synes jeg synd på deg...

Ro litt ned nå folkens.. Har funnet ut for lengst at man kan ikke leve på rykter. Dere må heller vente til konsollene er testet og anmeldelsene er ute. Men jeg er enig med IKI denne gangen siden mye som ble sagt i forumet om Ps5 er rykter og ikke bekreftet.

Lenke til kommentar
LarZen skrev (17 timer siden):

Gutta....kjøp en PC

Har en allerede. Ikke siste pust, men mer enn god nok til å kjøre det meste.
 

psyckmark skrev (16 timer siden):

Og akkurat derfor kommer det alltid til å være viktig med rett pris på lansering. Spesielt for de som sliter med å velge enten PS eller Xbox.

Og familier generelt.

Den 500 lappen kan være ganske så viktig.

Kjøper uansett begge etterhvert selv. Som jeg alltid har gjort.

Du kan ha rett i det ja. Jeg tror de som sitter på gjerdet kan hoppe over enten pga pris eller noe annet. For familier (der foreldrene ikke spiller selv for eksempel) tror jeg prisen kan ha litt å si, forutsatt at de som skal spille ikke har noen preferanse fra før.

Kjøper nok kun Playstation jeg, men mer på grunn av tidsklemma enn økonomiske grunner eller fordi jeg nekter å kjøpe Xbox. Har ikke tid til så mye, og da blir det prioritering, og spillene på Sony-maskiner har aldri skuffet meg. Tvert imot har jeg ikke tid til alle jeg vil spille på Playstation engang.

LarZen skrev (13 timer siden):

Ja, kjøp Switch gutta! ?

Jeg kjøper Nintendo så snart de får til en skikkelig online-løsning som ligger på nivå med Sony og Xbox. Digger flere av spillene, men jeg føler ikke noen tilknytning til konsollen fordi online-communityet ikke helt er der. Men jeg ender som regel opp med å kjøpe når den har falt i pris. Kjøpte nylig en WiiU for eksempel. Utover det, så gjelder tidsklemma her også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gringorilla skrev (2 minutter siden):

Har en allerede. Ikke siste pust, men mer enn god nok til å kjøre det meste.
 

Du kan ha rett i det ja. Jeg tror de som sitter på gjerdet kan hoppe over enten pga pris eller noe annet. For familier (der foreldrene ikke spiller selv for eksempel) tror jeg prisen kan ha litt å si, forutsatt at de som skal spille ikke har noen preferanse fra før.

Kjøper nok kun Playstation jeg, men mer på grunn av tidsklemma enn økonomiske grunner eller fordi jeg nekter å kjøpe Xbox. Har ikke tid til så mye, og da blir det prioritering, og spillene på Sony-maskiner har aldri skuffet meg. Tvert imot har jeg ikke tid til alle jeg vil spille på Playstation engang.

Jeg kjøper Nintendo så snart de får til en skikkelig online-løsning som ligger på nivå med Sony og Xbox. Digger flere av spillene, men jeg føler ikke noen tilknytning til konsollen fordi online-communityet ikke helt er der. Men jeg ender som regel opp med å kjøpe når den har falt i pris. Kjøpte nylig en WiiU for eksempel. Utover det, så gjelder tidsklemma her også.

Jeg også kommer nok til å gå for Ps5, siden gamepass er på pc. Pc-en må jo sefølgelig oppgraderes littegran? men folk som ikke sitter med en god pc kan jeg skjønne godt at folk går for Xbox. 

Lenke til kommentar

Selv om det står at presentasjonen igjen skal handle om spill, så håper jeg de kommer med noe mer informasjon maskinvaren og kjølingen de har valgt. Vi vet heller ikke hvordan baksiden av PS5 ser ut, da med tanke på porter tilgjengelig og hvordan løsningen med SSD utvidelsen blir. 

Er veldig skuffet over at de ikke kommer med Atmos støtte, men heller går for en proprietær løsning for 3D lyd som i første omgang kun vil støtte hodetelefoner. Utifra det jeg har lest så skal det også komme støtte for tv-høyttalere, lydplanker og hjemmekino system, men ikke noe konkret om når eller hvordan de skal få dette til. Der Atmos høyttalere/lydplanker krever minimum et oppsett på 5.1.2, så skal Sony sin proprietære løsning klare dette med et vanlig 2 kanals stereo oppsett. Har ikke helt troen selv, og det hele virker diffust når Cerny snakker om at du må skanne ørene dine for å få dette til. Så hvis vi er flere som sitter foran TVen, må alle da skanne ørene sine for å få rett oppsett på lyden? Blir for dumt. 

https://www.techradar.com/news/ps5-wont-use-dolby-atmos-in-games-and-may-require-you-to-send-sony-a-picture-of-your-ears

"Maybe you'll be sending us a video of your ears and your head, and we'll make a 3D model of them and synthesise the HRTF. Maybe you'll play an audio game to tune your HRTF, we'll be subtly changing it as you play, and home in on the HRTF that gives you the highest score, meaning that it matches you the best. This is a journey we'll all be taking together over the next few years. Ultimately, we're committed to enabling everyone to experience that next level of realism."

https://hometheaterreview.com/is-sony-giving-atmos-fans-the-shaft-with-playstation-5/

"The real problem is by the end of the presentation, there weren't any solid answers about how, exactly, Sony's proprietary 3D sound would be implemented and delivered to end users. Most of the more concrete audio information was related to the utilization with headphones, which is easier to design and implement than bending physics in a home theater setup. At the moment, headphone implementation is largely completed according to Mark Cerny, and his team has begun work on virtual surround sound for TV speakers and soundbars. Once they get virtual surround to a standard that they're happy with, the plan is to start in on multi-speaker setups. So not only do we not know how an existing surround system will be utilized, seemingly the PS5 team doesn't yet know how an existing surround system will be utilized. Will our height speakers even be included in their 3D solution? There are far fewer answers than questions." 
 

Iki skrev (På 13.9.2020 den 0.46):

Ingen vits med atmos som bare støtter ~50 lyder når ps5 støtter ~5000

Troller du? Ser at du fortsatt kommer med misvisende informasjon selv om jeg korrigerte deg i den andre tråden. 

https://hometheaterreview.com/is-sony-giving-atmos-fans-the-shaft-with-playstation-5/
"Cerny went on to say that, in addition to the licensing, another deciding factor of not going with Atmos is its limitation of only supporting 32 sound sources (also referred to as objects). Dolby refuted that two days later, clarifying that Atmos has the capability to support hundreds of simultaneous objects and is not limited to just 32. They also discuss the philosophy that having the ability to generate hundreds of sound objects isn't necessarily good practice, as it can muddy and confuse the sound field. With great power comes great responsibility, after all."

https://developer.dolby.com/blog/spatial-audio-and-the-ps5/

  • Liker 3
Lenke til kommentar
MrMarbles skrev (5 minutter siden):

Er ikke Playstation Now bare 720p eller no? Jeg vil selvfølgelig spille i 4K :D

Det var det i starten. Det har økt til 1080p nå (eller veldig snart), og du skal ikke se bort fra at det blir 4k etterhvert, da de har slått seg sammen med Microsoft og en annen cloud-gaming aktør (som jeg ikke husker navnet på) for å samarbeide om det.

Men dette gjelder jo bare streamingen. Jeg regner ikke med at man noensinne vil kunne laste ned spillene på PC slik man kan på Playstation, men om det går, så er det vel bare hardware som setter begrensning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gringorilla skrev (13 minutter siden):

Det var det i starten. Det har økt til 1080p nå (eller veldig snart), og du skal ikke se bort fra at det blir 4k etterhvert, da de har slått seg sammen med Microsoft og en annen cloud-gaming aktør (som jeg ikke husker navnet på) for å samarbeide om det.

Men dette gjelder jo bare streamingen. Jeg regner ikke med at man noensinne vil kunne laste ned spillene på PC slik man kan på Playstation, men om det går, så er det vel bare hardware som setter begrensning.

Nemlig. Testa det for litt siden, men ble ikke imponert over å spille MGS4 i 720p på 4K OLED akkurat ^^

Lenke til kommentar
Arad skrev (30 minutter siden):

Troller du? Ser at du fortsatt kommer med misvisende informasjon selv om jeg korrigerte deg i den andre tråden. 

Nei. Dette er på ingen måte trolling. 

Dolby atmos, på sitt absolutt maksimum, støtter 118 simulerte lyder samtidig.

Dette er spesifikasjonene Dolby selv oppgir i sin tekniske gjennomgang av Dolby atmos.

Men dette er altså maksimum for industri, ikke hjemmebruk.

 

Ps5 støtter over 5000 simulerte lyder samtidig.

Det at du ikke har lest deg opp om dette betyr ikke at andre troller...

https://web.archive.org/web/20200521122348/https://www.dolby.com/us/en/technologies/dolby-atmos/dolby-atmos-for-the-home-theater.pdf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Iki skrev (3 timer siden):

Nei. Dette er på ingen måte trolling. 

Dolby atmos, på sitt absolutt maksimum, støtter 118 simulerte lyder samtidig.

Dette er spesifikasjonene Dolby selv oppgir i sin tekniske gjennomgang av Dolby atmos.

Men dette er altså maksimum for industri, ikke hjemmebruk.

 

Ps5 støtter over 5000 simulerte lyder samtidig.

Det at du ikke har lest deg opp om dette betyr ikke at andre troller...

https://web.archive.org/web/20200521122348/https://www.dolby.com/us/en/technologies/dolby-atmos/dolby-atmos-for-the-home-theater.pdf

Har du sendt inn bilde av øregangene dine til Mark Cerny? Da får du enda bedre kvalitet :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mr.Sorter skrev (27 minutter siden):

Headsett jakt er alltid gøy. Lyd er VIKTIG!! Men eneste jeg vet om til nå til Ps5 er 3D pulse. Leste litt om at noen turtle beach headsett som var til ps4 skulle fungere på Ps5. Blir spennende når flere kommer på markedet. 

Audeze sine Penrose er laget for ps5.

https://www.hifiklubben.no/audeze-penrose-gaming-headset/audpenroseblue/?q=Audeze

Endret av Iki
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...